Publicerat
Kategori: Drama noveller

Matchen

Novellen
Gjord av Dyslektiker


Matchen

Domaren blåste stenhårt i visselpipan läktaren va spänd och spelarna var nervösa.
Men nervositeten blåste snabbt av och AIK kom snabbt in i matchen medans Malmö hade det tufft.
Senare får AIK ett offensivt anfall där Martin sprang fram till mål. Martin fick ett inlägg och han nickade stenhårt ner i backen och bollen studsade upp och gick in i målet.Man kunde nästan höra hur bollen gick in i nätet och blev mål. Efter nicken var Martin lite yr men läktaren jublade och skrek hans namn ner på den varma fotbollsplanen där han sprang med armarna utsträckt och jublade.
Men sen kommer det som inte får hända en av hans lagkamrater råkade glidtackla en Malmö spelare så Malmö fick straff rädslan kom snabbt tillbaka.
Straffen kom och Tony i Malmö skulle skuta. Tony
sköt sten hårt mot krysset men målvakten för AIK räddade men fångar den inte så Tony rusar fram på retur mot bollen och skjuter till bollen så bollen gick i mål.
AIK fansen blev knäpptysta. Hela AIK laget blev nervösa och oroliga hur det skulle sluta men snabbt efter målet bröt domaren av första halvleken.
Andra halvleken började. Det började känna oro för hur matchen ska sluta. Dom fick snabbt ett anfall i mot säg där Martin sprang fram och glidtacklade en av Malmö spelarna så att han faller ner i det gröna klippiga konstgräset och Martin fick gult kort. Det var bara 5 minuter kvar av den oroliga matchen när tränaren tar en timeout.



- Vi ska försöka att göra en kontring och efter det backar vi hem, sa tränaren.

Då blev dom taggade för att göra mål Martin sprang snabbt mot Malmös mål och passade den nya killem Reza som skött i mål publiken jublade och alla spelare. Senare kommer det svåra att backa hem och dom lyckas håla 2-1 och alla spelare och supportrar e glada och sjunde att (dom älskar AIK )
Efter matchen kändes allt som en dröm hur läktaren och publiken sjunde hejaramsor och vi sprutade ner varandra med champagne och åkte genom Malmös gator med öppet tak på bussen och firade allt med fansen. Det var det största Martin varit och skulle va med om.

Skriven av: Novell kungen (har dyslexi )

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren