Publicerat
Kategori: Novell

Mc-gänget

Dannys hjärta bultade snabbt. Det kändes som det skulle sprängas.
Han mådde illa och lutade sig tafatt mot väggen och torkade svetten med en kökshanduk.
Utanför hans fönster satt sju killar på motorcyklar. Han visste vilka det var.
Mc-Peppers. Hans fd komis Bill hade nyligen blivit medlem och han själv hade blivit gängets hackykling. Scott, som var gängets ledare var kaxigast och den som åkte snabbast på motorcykeln. Han hade långt mörk hår och skarpa ögon som dessutom kunde håna en riktigt bra. Bill, hans förra kompis var blyg och lydde minsta vink av Scott.
Han hade snaggat blont hår.
Också fanns också Scotts bästa vän:
Antohny Jeyser. Han hade helt rakslättat huvud. Han var inte så intelligent och han hade också stora och runda ögon.
Dom resterande killarna i gänget var Tom, Steve, Ashley och Dennis.
En gång hade Danny råkat i bråk med Dennis. Båda två hade fått åka in till sjukhus. Det var för det slagsmålet som han hade blivit Mc-Peppers fiende nummer 1.
Antonhy gick fram till hans villadörr och istället för att knacka så förstörde han dörren med en järnpinne. Antohny, Dennis och Scott gick med mc-hjälmen på in i huset.
Danny fick panik och grep efter telefonen. Vem skulle han ringa?
Polisen, aldrig i livet. Kanske hans pappa, miljonären Angus McEye. Fast vad skulle han kunna göra i sin rullstol. Skicka sina livvakter?
Danny tog fram en P2K och höll den darrande i sina händer. Han hade vapenlicens eftersom han i nio år varit känd som 'kommisarie Harris'. Ofta hade små barn sagt på gatorna:
' Titta mamma, kommisarie Harris som var på tv'. Ja just det, han hade varit med i dokumentären ' Poliser gör sitt jobb'.
- Ner på knä och lägg ifrån dig vapneT, röt Dennis ilsket och spottade honom i ansiktet. Danny lydde och slängde sig ner på knä och lade ifrån sig vapnet.
- För f-n, spöa upp honom då, hetsade Antohny på.
- Det ska jag, viskade Scott tyst och klev fram...

Om ni har synpunkter på min novell så maila till mig.

Skriven av: Axel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren