Publicerat
Kategori: Novell

Med Tiden

Stjärnorna lyser starkt på den mörka himlen, Stoffes hjärta pumpar runt hans blod i kroppen snabbare än någonsin, tårarna forsar nerför hans kalla kinder och bakom honom hör han konstiga och läskiga ljud vart han än vänder sig.
Det är lugnt, ta en cigg och så drar vi hem till mig, säger Richard.
Okej, ska vi alla hänga med? frågar Amir
Aa faan! Vi kan ju lira Fifa eller nåt, säger Richard
De börjar gå lugnt hem till Richard och på gatorna är det lugnt, folken sover och klockan har precis passerat midnatt. De går in i Richards lägenhet och hänger av sig kläderna.
Jag hämtar snacks och dricka och så kan ni starta igång Fifa så länge, säger Richard.
Aaa faan va soft, har du snus och bjuda på eller? Frågar Stoffe
Aaa, det ligger på bordet, svarar Richard.
Innan de börjar spela börjar de käka snacks och liknande och börjar prata om sin uppväxttid. Alla berättar kortfattat om vilka de är osv förutom Stoffe. Stoffe är speciell, han har gått igenom mycket saker, så han berättar.

Stoffe berättar om sin uppväxt för sina vänner:
När jag var liten var allt bra, mina föräldrar var lyckliga och jag och min storebror hade det bättre än många andra. Vi var det många skulle kalla en perfekt familj. Men en höst för tre år sedan när jag precis börjat sjuan såg jag inte längre min familj som en favoritfamilj. Våra grannar log fortfarande när jag gick ut för att hämta posten på morgonen och hälsade artigt. Men på bordet i köket stod inte längre en tallrik med mammas hemlagade pannkakor när jag kom in. Mina lärare lämnade fortfarande tillbaka mina prov och sa ”lika duktig som vanligt Stoffe” men där fanns inte längre någon som brydde sig när jag kom hem för att visa resultatet. Allt hade förändrats, ingen väckte nån med en kopp kaffe på morgonen längre, ingen hälsade med ett ”Hej eller Godmorgon”. Mitt hem förvandlades till ett helvete i mina ögon om man ska tänka på hur en perfekt familj ska vara. Jag har vart den omtyckta, snälla killen bland folk. Men med tiden förändrades jag och blev den aggressiva, elaka pojken. Jag började hänga med dåliga personer och göra det de gör, ingen brydde sig ändå!

Du behöver inte fortsätta, det börjar bli sorgligt och vi ska glömma allt som hänt, säger Amir.
Alla vi ska hålla ihop som riktiga bröder, säger Richard.

Stoffe blir glad av det hans vänner har sagt, det värmde honom. De börjar spela Fifa och har skoj och plötsligt knackar det på dörren. Richard går mot dörren och han är förvånad att det knackar på dörren vid den här tiden, Richard öppnar dörren!
Tjenare, vad gör du? frågar Josefine.
Vi lirar Fifa och chillar, säger Richard
Kan jag komma in, jag har massa godis och dricka, säger Josefine.
Aa, de är lugnt, roligare med fler personer, säger Richard.

Josefine går in i lägenheten och hälsar på sina vänner och de börjar spela Fifa-turnering.
De spelar och spelar och har det skoj och mysigt, de skrattar och njuter av tiden under hela natten. Klockan är runt 4 och Richard stänger av tv-spelet och då var det dags för en film. Richard tittar ut igenom fönstret och ser hur stjärnorna fortfarande lyser starkt på den mörka himlen. Stoffe ligger i soffan och är överlycklig att det finns sådana kompisar som han har, tårarna har torkat, hans hjärta pumpar inte blodet lika fort och han känner sig lugn.

Skriven av: twiinz

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren