Publicerat
Kategori: Novell

Min själ



Rädslan griper tag i mitt hjärta, som i en halvtaskig deckare där man blir jagad av mördaren. Hur kan jag någonsin låta någon få veta hur jag känner? Skulle jag avslöja mitt innersta, skulle världen stanna. Jag skulle inte vara jag utan någon annan, någon främmande. Man skulle undra, vart fick du allt det där ifrån?

Om jag var den jag är fullt ut så antar jag att det skulle innebära döden. Eller den ultimata lyckan. Gränsen är hårfin. Varför inte bara nöja sig med det man fått och göra det bästa av situationen? Varför vill man ständigt sträva efter det man inte har och aldrig kommer att få? Jag undrar, kommer alltid att undra...

När hjärtat värker i bröstet och själen skriker ut sin vånda, då är jag tyst. Tystnaden ger mig energi att sluta muren hårdare kring mitt innersta. Pratar man för mycket kan man försäga sig, det är som det gamla ordspråket säger: tala är silver, tiga är guld. Det är mitt mantra, tala är silver tiga är guld, tala är silver tiga är guld, tala är silver tiga är guld, tala är silver tiga är guld...

Den tillfälliga lyckan kan brista ut i vårfloder som får varenda känsla i kroppen att drunkna i härlighet. Den ständiga sorgen fryser dock vattnet till is och begraver det lilla, tickande hjärtat under sig.

Bedragen, besviken, sviken, förråd, hatad... Att tala är silver, att tiga är guld. Glöm aldrig det!

Skriven av: Stacy

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren