Publicerat
Kategori: Novell

Minne från 60talet

Mor var gift med far när dom fick ungen.
Hemmet det första var ovanför fars föräldrar så nära att dom kunde hjälpa om det behövdes.
Vardagar är far på arbetet och mor sitter hemma med den lilla. När far kommer hem om han kommer hem äter dom middag tillsammans. När far inte kommer hem är han på någon Bar eller sover ruset av sig hos sina föräldrar. Mor börjar tröttna på att laga middag om ingen kommer hem och äter den. Hon börjar att Låta bli med lagning av middag så far när han kommer hem får äta hos sina kära föräldrar.

Dagarna blir månader och sedan till år skilsmässan är inte långt borta.
Mor packar ner sina och ungens kläder i väskor innan hennes far hämtar henne hem.
I föräldrar hemmet får hon dela rum med sina systrar som när dom var små.
Hon får börja jobba på sjukhemmet i staden för att få råd med att försörja sig och ungen.
I föräldrar hemmet hjälper hon till med de vanliga sysslor som hon hinner med förutom ungen som ska skötas om. Efter ett par år skaffar hon ett rum i staden ihop med en väninna så hennes mor får ta hand om ungen ihop med sina egna ungar.

Nu värkar det kanske som att mor har dumpat allt det jobbiga hos sina egna föräldrar så hon kan leva sitt singel liv som hon missade när hon gifte sig.

Skriven av: Roger B

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren