Publicerat
Kategori: Novell

Misshandel/Mirakel

Novell

Nu sitter hon nere vid strandkanten, vinden susar och tårarna rinner ner för hennes lena kinder. Alla minnen kommer tillbaka. Hon hatar honom för allt, men ändå så kan hon inte sluta älska honom.

De träffades av ren slump, hon hade precis landat i Napoli och han var taxichauffören som skjutsade henne till hennes faster hus där hon skulle bo när hon pluggade på en ekonomilinje i Napoli de kommande tre åren. Han var den charmiga italienaren och hon var den söta blondinen. När de var framme bjöd han henne för skjutsen, men på ett villkor, en date. Alexandra som tyckte om honom tackade förstås ja. På kvällen gick de ut på sin första date tillsammans. Det var en underbar kväll. De satt vid en restaurang och tittade på solnedgången.

Efter en månad i Napoli var de som fästa vid varandra. Han älskade henne och hon älskade honom. Allt var bra, deras kärlek växte mer och mer för varje dag. Lyckan utökades ännu mer när Emilio fick veta att Alexandra var gravid.

Men sent en kväll sex månader senare kommer Emilio full och bankar och skriker på deras dörr. Alexandra öppnar och han drar ut henne han smäller till henne och sparkar henne i magen. Han skriker att han hatar henne att hon har förstört hans liv. Han drar fram ett blyrör ut bakfickan som hon börjar slå henne med. Alexandras faster ringer ambulansen som genast kommer. Emilio blir så rädd att han springer iväg.

Alexandra förs in på akuten. Doktorn sa att hon blivit grovt misshandlad och fått missfall men även blivit fullt förlamad i ben och armar. Doktorn sa också att det enda möjliga för henne var att sitta i rullstol eller ligga ner. En sjuksköterska tog bilder på blåmärkena och ärren, hon säger att det är bra bevis ifall att Alexandra vill göra en polisanmälan. Och det var precis vad hon gjorde. Ett år senare togs fallet upp i rätten. Alexandras advokat gjorde så hon vann fallet och Emilio fick en fängelsedom.

Nu sitter hon nere vid strandkanten i sin rullstol, vinden susar och tårarna rinner ner för hennes lena kinder. Alla minnen kommer tillbaka. Hon hatar honom för allt, men ändå så kan hon inte sluta älska honom. Hon tänker på deras första date, först kyss. Men hon kan inte komma fram till varför han gjorde det han gjorde. Hon hatade honom. Sen undrade hon varför hennes faster inte grep in utan bara stod och kollade på. Nu hatade hon Napoli. Hon ville hem. Och hon åkte hem till sin familj i Sverige.

Ett år senare
Alexandra vaknade upp på morgonen och ställde sig upp. Hon tänkte inte sig för utan skrek ut: Det är ett mirakel! Mirakel! Hon kunde gå. Hennes sanna dröm kom i uppfyllelse.

Skriven av: Vendela

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren