Publicerat
Kategori: Novell

Misshandeln

Jag satt på bussen hem ifrån festen när jag ringde till han. Och efter varje signal som kom fram tänkte jag ”snälla du svara, jag behöver dig nu”. Men han svarade aldrig så jag gick av vid min buss station och gick med långsamma steg hemåt. Ville inte precis gå hem, inte då för jag visste vad som skulle väntas där hemma. Jag skulle få en utskällning och kanske ett eller flera slag, som jag sen var tvungen att dölja med massa smink och om inte det funkade så sa jag att jag hade fått en boll på mig på träningen eller att jag hade gått in i en dörr. Men alla förstod, så klumpig kunde jag inte vara. Jag kom till skolan med blåmärken och sår på kroppen nästan varje dag men varken skolkamraterna eller lärarna brydde sig inte mycket om det.

Jag brukade bli slagen eller så fick jag en utskällning för att jag kom hem sent, för att jag inte hade städat mitt rum, för att jag sov hemma hos min kompis Patrick eller för att jag var för lätt klädd. Han hittade på flera små anledningar för att slå mig, han fick väl en viss kick att slå ungdomar.

Ibland så gick jag inte till skolan på flera dagar för att jag hade sådana fula märken efter det han hade gjort. Jag sa att jag åkte till skolan men jag åkte och hängde i centrum med Patrick som redan hade gått ut skolan, han var 2 år äldre än mig. Jag och Patrick träffades för första gången på en fest inne i stan, han följde med mig en bit hem, han sa att han ändå skulle åt det hållet men efter det att han lämnade mig gick han den väg vi kom ifrån, jag tyckte han var söt och helt plötsligt träffade vi varandra nästan varje dag av en slump och vi började umgås mer och mer. Jag tyckte att han var skum från början men sen när jag lärde känna honom så slog jag bort den tanken.

Jag försökte ringa till honom igen men då kom bara hans mobilsvar fram Hej du har kommit fram till Patriks mobil, jag kan inte svara just nu för jag har antingen sex eller så har jag inga batterier på mobilen men lämna gärna ett meddelande och telefon nummer så ringer jag upp dig så snart som möjligt.
Jag pratade in ett meddelande på hans mobilsvar, och med gråten i halsen sa jag:
Hej, ring mig så fort som möjligt. Måste lägga på har inga pengar, kram.

Han ringde dagen efter men han fick inget svar, varken hemma eller på mobilen. Han började bli riktigt orolig. Jag hade blivit slagen så illa att jag var tvungen att åka in till sjukhuset, min syster hjälpte mig fram till sjukhuset. Det var ett under att min syster var där hemma den dagen annars skulle jag väl ha varit död nu, för läkaren sa om det inte hade upphört så skulle du ligga i respirator.

Min vårdnadshavare åkte in för barnmisshandel och jag fick bo hos Patrick som jag blev ihop med efter några månader. Vad som hade hänt Patrick den kvällen jag ringde blev ett mysterium för han berättade det aldrig för mig. Men till slut fick jag veta vad som hade hänt av någon annan. Han hade åkt hem till mig och så hade han berättat allt för min vårdnadshavare vad jag höll på med.

Jag bröt kontakten med Patrick och bodde hos min syster, det var längre att åka men jag kunde inte bo hos en som slog mig hela tiden och inte hos en som ville se mig död.

Skriven av: elin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren