Publicerat
Kategori: Novell

Mitt rum

Mitt rum

Klockan den ringer ljudligt och starkt.Det känns som min kropp är bedövad men likväl sträcker jag mig sakta mot klockan. Jag reser mig sakta upp och hör det igenkännande ljudet av sängen som knakar. Efter en tid som känns som timmar har jag stigit upp. Jag ser mina smutsiga underkläder ligga utsprida som löv i en trägård . När jag kliver ner från sängen känner jag mattans fransiga kanter och jag ser dess rutiga mönster . Jag lunkar runt i rummet och samlar på mina underkläder och mina andra kläder som ligger slängda lite överallt. Jag ser att mitt enda fönster är stängt så det kommer inte någon luft in i rummet. Medan jag går fram till handtaget för att med ett enkelt handgrepp öppna det slår en annan sak mig. Jag har glömt att dra ner persiennerna från mina andra fönster. Jag drar upp persiennerna snabbt . Ute ser jag ett magiskt färgspel mellan alla löven som har falit på marken. Färgerna är alltifrån helt bruna till oranga eller röda. Jag hör vinden susar där ute och jag hör också fåglarnas kvitter som förgyller dagen med sin sång. Mina ällskade krukväxter ser ut att må mycket bättre efter att de har fått en glimt av solen. Jag ser de flufiga molen på himlen så vita men ändå så vackra. Jag kollar upp mot trädet med min svävande blick och mina öron på helspänn.Jag ser ett duvbo utanför mitt fönster som är öde. För några månader sedan var det fullt med duvor där men nu ligger det helt övergivet. Jag tar några steg mot min garderob för att klä på mig . Garderoben är inköpt för några år sedan från IKEA , där jag också köpte mina två bokhyllor. Jag kollar mig omkring i garderoben .Jag suckar, om jag bara hade haft lite mer ordning så hade det var mycket lättare att hitta saker i den. På en hylla ser jag mina gamla idrottsskor. Jag tänker att det var ett tag sedan jag använde dem. På samma hylla ligger några gamla kläder från några år tillbaka. Medan jag letar bland mina kläder hittar jag en bok. Oj , säger jag, den ska inte vara här och jag tar den och trycker in den i min bokhylla . När jag ser mina bokhyllor kan man inte säga att jag har någon ordning i dem heller. Sakerna ligger mest huller om buller och om man letar lite kan man hitta leksaker jag lekte med när jag var yngre .Men jag har faktiskt några böcker i min bokhylla som Harry Potter och några andra fantasyrelaterade böcker. Jag går fram till mitt bord vid fönstret och tar fram några fysikböcker som jag börjar jobba med.


Jag är en kille på dryga 20 år.
Axel Hellstrand är medlem sedan 2015 Axel Hellstrand har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren