Publicerat
Kategori: Novell

Mitt värsta år

Mitt värsta år….En sann historia


Det började med att vintern -05 så gled jag och min sambo isär när jag pluggade på annan ort, hon kände ej inte uppskattad och jag gav väl inte henne den uppmärksamhet som hon behövde.
När hon funderade som mest över vad hon ville så flyttade en ny granne in i dörren mitt emot. Dom började prata och han gav henne den uppmärksamhet hon behövde så hon beslutade sej för att lämna mig för att leva ensam som hon uttryckte sej.
För att göra detta lite lättare så kommer jag kalla grannen för Tomas, mitt ex för Anna och mina barn för Jonas (äldre) Anton (yngre).
Jag blev väldigt ledsen när hon berättade att hon träffat en annan men försäkrade mig om att hon ville bo ensam. Jag flyttade ut till en husvagn i väntan på att jag skulle få en egen lägenhet och medan jag bodde där så kom Tomas in och sov hos mitt ex nästan dagligen.
Dom blev även påkomna av den yngsta av våra två gemensamma barn, efter bara sex sju veckor så sa Anna upp lägenheten och flyttade in hos Tomas. Under denna tid så hade jag fått en lägenhet och bara tagit några få saker från mitt före detta hem pga. att Anna inte hade något jobb och jag ville vara snäll eftersom barnen skulle bo den mesta tiden där och jag ville inte riva upp hemmet för mycket för dem, så jag lämnade nästan allt.
Under tiden som var innan hon flyttade in till den nya mannen så bråkade dom om de mest barnsliga saker, Tomas sa vid upprepade gånger att detta var en dum ide och han ville ha en mognare kvinna för att sedan några timmar senare säga att han ville gifta sej med henne och att han ville ha barn med henne.
Förstår inte att hon inte drog öronen till sej direkt när han svängde så mycket som han gjorde och testade henne om hon var tillräckligt smart för han, det var även så att han gjorde henne förbannad för att sedan säga jag såg att du behövde bli lite arg det var därför jag gjorde som jag gjorde.
Men trots allt detta så beslutade hon sej för att flytta in till honom. Man kan undra varför med tanke på att hon lämnade mig för mindre än två månader sen, då var Jonas och Anton två och fyra år gamla.
Tomas situation var inte bättre, han har fem barn varav två som vägrar bo hos honom, han var då anmäld för misshandel av sitt ex han har barn med som han senare blev fälld för.
Alla skulle dom trängas i fyra rum och kök. Två vuxna och fem barn
Åter igen man kan bara undra vad hon tänkte med.

Ganska snart eller rättare sagt på en gång så började Tomas styra bestämma över Anna och barnen, enligt Anna var det bråk ca varannan dag om allt mellan himmel och jord. Tomas började skälla på Jonas för att han började gråta när han inte fick på sej jackan m.m. sa till honom att barnen kommer att slå och mobba honom i skolan om han inte slutade upp med detta och kallade honom för en liten flicka osv. när dom skulle sova och låg och pratade blev han galen, skrek åt dom, släkte lampan och stängde dörren. Vid ett tillfälle höll han igen dörren så Jonas inte skulle komma ut, hans kommentar till det var bara att han måste lära sej att sova när han säger till och mörker var inget att vara rädd för.
Varför Anna stod och tittade på när allt detta hände är för ej obegripligt, enligt henne så sa hon att eftersom han har fem barn så visste han väll bäst och hon sa inget för att behålla husfriden.
Jonas kom hem en dag till dom och hade gjort ett armband på dagis, Tomas kommentar till det var att han frågade Jonas om han var en flicka och sen sa han åt Anna att hon inte skulle uppfostra pojken till en bög.
Tomas tvingade upp Jonas på en cykel utan stödhjul för att han skulle lära sej att cykla men det var ju så att Jonas kan inte cykla så när han ramlade och slog sej började han att gråta då var Tomas där direkt för att skälla på honom.
Det blev så illa att Jonas vägrade följa med Anna från dagis utan Anna fick först leta efter honom eftersom han gömde sej sen var hon tvungen att ljuga för honom så att det gick att få på han kläderna så han kunde följa med.
Jag skulle kunna göra denna lista lång med saker som Tomas gjort och sagt till barnen och henne men jag tror att de saker som jag kommer ta upp är mer än tillräckligt för att ni som läser detta ska skaka på era huvuden.

Anna försökte förklara för Tomas att Jonas är väldigt känslig och gråter lätt så det var nog bäst att hon tog över tillsägningar och andra saker når det gällde hennes barn, han gick med på detta men kunde bara hålla sej i ett par dagar innan han sa att han inte kan sitta still och tyst medan hon förstör barnen. Sa även hela tiden att det måste vara nått fel på Jonas, att hon måste ta honom till barn psykolog för att kolla upp honom och att han aldrig skulle klara av fyra års kontrollen.
Tror det var här som hon började bli hjärntvättad för hon började tro på allt han sa. I denna veva blev han fälld för misshandeln men säger att han är oskyldigt dömd och hon börjar tro på det.
Det börjar gå riktigt ut för med Jonas, han skriker och skäller så mycket på honom att han börjar kissa ned sej på nätterna för han vågar inte gå upp på toaletten, har även hänt att han kissat ned sej vid matbordet för han vågade inte gå.
Mitt äldsta har alltid varit tyst, försiktig och har väldigt lätt för att gråta så när han fick en fråga vid matbordet om han ville ha en till smörgås och han inte svarade så fick han samma fråga ställd igen och svarade han inte då så blev Tomas rasande tog i Jonas och slängde in han i rummet.
Under mina veckor började han gråta redan på torsdagar för ha visste att snart måste han gå dit igen, där han får skäll blir nedtryckt och förnedrad.

Anna började berätta mer och mer om vad som hände i hennes nya hem, det var allt från rena rama våldtäkter till hans sjuka fantasier om att ta en liten flicka för första gången medan Anna höll i så skulle Tomas visa hur det ska gå till hur mycket hon än skrek.
Tomas förnedrade Anna så mycket att hon ibland började gråta under sex. Efteråt sa han att han bara testade henne hur långt han fick gå. Tomas började även trycka ned henne genom att fortsätta testa henne hur smart hon var, var gång dom diskuterade så dumförklarade han henne för att sedan tvinga henne till sex, det var hans sett att få kontroll skulle jag väll tro.
Under denna tid som hon bodde hos Tomas så sa hon vid flera tillfällen att gräset ar inte grönare på andra sidan och att hon längtade tillbaka till mej.

När väl någon från hennes släkt kom på besök så kom han på kant med dem direkt sa att de var idioter och att de inte var välkomna dit något mer.
När jag sa att jag skulle vilja prata med honom om misshandeln m.m. för jag var orolig så sa mitt ex att hon tagit upp detta med honom och han hade bara sagt att han skulle be mig dra lång åt helvete.
Efter lite påtryckningar från hennes mamma o släkt som sa åt henne att lämna denna man som gör både barnen och henne så illa så lämnade hon honom.

Anna flyttade in hos hennes bror och vi började prata mer och mer så efter ett par dagar så började vi umgås tillsammans med barnen och till en början såg allt ut att lösa sej.
Hon sa att hon och barnen förtjänade något bättre och att han inte var riktigt klok.
Men Tomas hade börjat skicka en massa sms och stod utanför hennes dörr tills mitt natten så Anna började vela om hon skulle gå tillbaka för hon kände sig tvingad att flytta ut.
Då gav jag och några andra ur hennes släkt ett ultimatum, gå tillbaka och vi anmäler för socialen för barnen mår inte bra där och han behandlar dem illa, men Anna valde att gå tillbaka.
På väg till Tomas så ringer hon mej för jag är borta och jobbar på annan ort och berättar att hon är på väg till Tomas, jag hör i bakgrunden hur Jonas gråter och skriker att han inte vill gå till Tomas för han är dum och skriker till mej, då suckar Anna och säger vad är det med den här ungen egentligen.
Av en ren slump så kom Annas mamma åkandes förbi och såg det hela så dom börjar bråka.
Efter ett tag ringer Annas mamma till mig och frågar hur hon ska göra, då säger jag åt henne att ta Jonas och sätt han i bilen och lås dörren för han ska inte dit. Nog får vara nog! Efter ca 1 timmes bråk med Anna och hennes mor kommer Tomas ned från lägenheten och börjar lägga sej i. Det slutade med att han hetsade Anna att slå och sparka in bilrutan och dra ut Jonas ur bilen.
Och tro det eller inte, hon börjar slå och sparka på bilen, det är då jag bestämmer mig för att ringa polisen. Så polisen kom på plats och försökte prata med Anna och hennes mor. Dom tog Anna till sidan och hon berättade vad som hade hänt i stora drag. Polisen hade då berättat att dom kände till Tomas och är det ett förhållande fullt med bråk hon vill ha så ska han stanna för dom har haft med honom att göra med förut och han kommer inte att ändra sig
Men det värsta av allt är att polisen inte kunde göra något utan fick Annas mor att låsa upp bilen så dom kunde föra upp Jonas till lägenheten. Dom kunde inte göra något för att det fanns inge anmälningar att barnen far illa i det hemmet.
Det var då socialen blev inkopplade.

Nu börjar det gå riktigt utför, socialen vill inte att barnen ska vara hos dom under utredningstiden och Anna går med på det, hon är ärlig och berättar allt för socialen. Men när hon kommer hem så får hon skäll och blir idiotförklarad för de saker hon sagt, han menade på att hon skulle ljugit istället.
Sedan började han kräva att hon skulle säga upp kontakten med hennes mor, bror, hela hennes släkt och kompisar för de hade gjort han och hans barn så illa och kunde hon inte respektera detta så kunde hon gå. Med mig så skulle igen kontakt alls finnas kläder och dylikt skulle gå via dagis, gjorde barnen illa sej så fick sjukhuset ringa m.m.
Barnen märker att mamma försvinner eftersom hon inte får träffa dom för Tomas, enda sättet att träffa barnen är via dagis eller om jag kan lämna till socialen och hon hämtar därifrån, sen när dom har umgåtts så lämnar hon till socialen och jag hämtar, allt detta bara för att hon inte skulle se eller träffa mig. Men socialen gick inte med på det så då var det bara dagis kvar och eftersom hennes jobb var på ena sidan stan och dagis på andra så hann hon inte dit mer en tre fyra gånger på tre månader.
Under social utredningen kom det fram att Jonas gråtit väldigt mycket under Annas veckor på dagis och att han börjat krypa ihop i ett hörn och vaggat fram och tillbaka. Detta hade då slutat när Anna flyttade ifrån Tomas men att dom var rädda att det skulle bli samma sak igen om Jonas kom tillbaka till Anna och Tomas.

Tomas fick henne att även anmäla hennes egna föräldrar för skatteverket och prat om andra anmälningar kom i jämn takt, Anna ringde och sa att barnvagnen skulle hon ha och fick hon inte den inom en timme så anmäler hon mig för stöld. Tomas pratade också om att ringa anonymt till socialen för att säga att jag vanvårdar mina barn och utnyttjar dem sexuellt. Situationen blev så tokigt att Anna inte kunde sköta sitt jobb ordentligt för dom var uppe hela nätterna för att bråka, på dagarna försökte jag få henne att komma till lekplatser eller till stan för att hon skulle få träffa barnen för jag anser att barnens mor är viktig och det är ju synd att hon inte får träffa dem, för att bara inte nämna barnens behov att träffa sin mamma.
Men Anna valde att gå hem till Tomas istället för att träffa barnen och när jag frågade varför så svarade hon att hon måste vara hemma innan Tomas kommer hem, det var ett av alla hans tokiga krav på henne. Hon berättade att hon inte fick gå och sola eller ut och springa, för dom veckor som han hade barnen så skulle hon umgås med dom och dom veckor han inte hade barnen så skulle hon umgås med honom. Han menade på att hon inte respekterad han och hans barn när hon inte ville umgås med dom. Jag frågade då varför han inte vill att hon ska få träffa sina egna barn då svarade hon bara att han tycker att jag inte ska få som jag vill. Min följdfråga var varför säger inte du till? Varför stampar du inte med foten och säger att du vill träffa dina egna barn? Vill du inte träffa dina barn. Svaret blev skrämmande… Jag orkar inte bråka, det var det enda hon sa.
Hon berättade även vid ett senare tillfälle att Tomas ville att hon skulle gå till dagis för att ta barnens ytterkläder. Han tyckte att jag kunde köpa egna kläder till barnen på grund av att han tyckte att jag strulade till allt för dom med socialen och allt. Han tyckte då att Anna och jag skulle dela på allt och att hon skulle ta barnens kläder och att jag får köpa egna. Så vitt jag vet är den enda andledningen till att hon inte gjorde så är att hon var rädd för hur dagis personalen skulle reagera.
Tomas fick även Anna att tro att jag lurat henne på pengar är jag sålde min skoter i samband med separationen så på grund av det så skulle hon inte ge mig halva barnbidraget. Jag tog endast några få saker ur vårat gemensamma hem när jag flyttade ut men Tomas fick Anna att börja bråka om det med.
Det spelade ingen roll vad han sa nu mera, bad han henne hoppa så frågade hon hur högt.
Allt han sa var de som gällde och Anna höll med för att behålla husfriden.

Jag hade fått nog för länge sedan och kontaktat en advokat för att ansöka om ensam vårdnad alternativt gemensam vårdnad men jag står för hela boendet.

Under utrednings tiden sa även Tomas att om jag får vårdnaden av barnen så kommer han inte stå vid hennes sida längre för han kommer att ta ihjäl mej, såg på Anna och sa jag menar allvar.
Han har även mordhotat Annas föräldrar om att han bara behöver ringa ett samtal så kommer dom att sitt i rullstol med krossade knän om ens leva längre.

Till slut blev det för mycket för Anna och hon frågade mig om jag kunde tänka mej att hon flyttade in till mej och att vi skulle försöka på nytt.
Lite skeptisk var jag, men till slut så sa jag ja eftersom mina känslor för henne fortfarande var starka och jag trodde att vi kunde lappa ihop detta och få det att fungera.
Men jag inte ville dra tillbaka advokat historien för jag hade lite svårt att lita på henne.

Men redan efter tre dagar efter Anna flyttade in till mig så började hon deppa och sura, sa att hon återigen kände sej bort tvingad av andra andra. Alla ville henne illa och förstöra hennes liv, hon litade inte på någon utom Tomas som fortsatte spela på hennes skuldkänslor, hon var dessutom gravid när hon flyttade ut därifrån.
Efter mycket grubblande så bestämde hon att en abort var nog det bästa med tanke på hur allt hade blivit. Anna sa själv att Tomas hade sett till att få egen vårdnad och bråka om allt.
Anna sjönk mer och mer i depression på grund av Tomas trakasserier.
När Tomas märkte att spela på hennes skuld känslor inte gick så övergick han att bli förbannad och kallade henne för elaka saker för att sedan någon time ta tillbaka allt. Efter ett par veckor började hoten att komma, han skulle se till att hon inte fick mer jobb i den här staden nått mer, han skulle ringa till socialen och anmäla henne för att ha utnyttjat barnen sexuellt, det tog som aldrig riktigt slut.
Nu var Anna så deprimerad att det gick ut över barnen, hon glömde maten på spisen, glömde säga god natt på kvällen, hon orkade i stort sett ingenting förutom att sitta framför datorn på olika kontakt sidor eller på ett föräldrar forum där hon skrev om sina problem men vad hon än skrev så fick hon samma svar att hon skulle lämna honom för gott, klippa banden helt enkelt.
Men Anna var inte ute efter dom svaren utan blev bara mer frustrerad över att ingen ville skriva att hon kanske skulle försöka igen.
Tillslut så kom vi överens att barnen ska vara skriva hos mig men att vi kan ha barnen varannan vecka så länge som hon inte går tillbaka till Tomas och tar barnen med sej, dvs. att barnen ska inte ha något med Tomas att göra annars går jag vidare med det här och drar det hela till rätten
Tomas fortsatte att styra henne från telefonen och tillslut började det gå hans väg, hon glömde bort hoten, allt han gjort mot barnen och flyttade åter igen tillbaka. Återigen valde hon Tomas framför barnen.

Bara en vecka efter att hon flyttade in hos Tomas så möttes Anna och jag vid dagis, hon skulle lämna ett par täck byxor som hon köpt till Jonas.
Hon uppträdde stressat och är jag frågade var det var, då sa hon att Tomas var på väg hem och hon vill inte att han ser att vi två pratar med varandra.
Jag sa då att jag trodde du sa att han hade ändrat sej? Eller är det så här du vill ha det, fick bara ett axel ryck till svar medan hon skyndade sej bort.
Så än är det nog inte över tyvärr.

Skriven av: Daniel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren