Publicerat
Kategori: Novell

Mobbad på vägen till skolan

Jag gick på den långa smala grusvägen till skolan. Min jacka var ganska varm och jag hade en orange stickad tröja under så att jag slapp att frysa. Plötsligt hörde jag fotsteg närma mig bakifrån. Det var Jenny och hennes tre vänner som gick i en grupp bara någon meter bakom mig.
- Vilket billigt skit har du på dig idag då, horunge? sa hon.
Jenny tog tag i luvan på min jacka och drog mig bakåt.

Tillslut stod dem alla i en ring runt omkring mig. En av tjejerna drog upp dragkedjan på min jacka medans
Jenny gav mig en ful blick och puttade ner mig på marken.
- Håll fast henne! sa hon.
Två av hennes vänner tryckte ner mina armar mot det hårda gruset medans en annan satte sig på min bröstkorg. Jag kände att luften blev svårare att dra in och det var som att andas genom ett sugrör. Jenny drog av mig ena skon och sprang iväg. Det andra tjejerna följde efter henne. Jag låg kvar på marken och tittade upp mot den mulna himlen.

Efter ett tag reste jag mig upp och fortsatte till skolan med bara en sko. När jag kom till skolan stod tjejerna utanför entrén och en av dem tog ett hårt grepp om min arm. De drog in mig på en av toaletterna som var precis innanför entré-dörren. Dem bad mig kolla ner i toan.

Kan du gissa vad som låg dyngsurt där i?....

Skriven av: Ökänd

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren