Publicerat
Kategori: Novell

Mordet på London's Filmstudier

Det var en tidig morgon i London. James Marshall (27 år) skulle just cykla till jobbet då telefonen ringde.'James Marshall,' svarade han, nästan automatiskt.
'Hej, James det är Mike,' Mike var James' chef på teatern där James jobbade. 'Vi behöver dig inte förnst om en halvtimme. Mrs. Surrey har inte kommit än. Och du vet,' nu pratade han med en lägre röst,' att hon betalar oss mycket, så hon gör lite som hon vill.' James stängde igen väskan och satte den på golvet. 'Okej, det går bra. Har hon med sej kläder, eller måste jag fixa det?' skämtade James. Mike skrattade i luren. 'Du är rolig du! Ser dig om en halvtimme, då. Hejs svejs!' 'Hejdå.' James la på, med ett leende rundt munnen.
Han tog sin väska, och gick ut till cykeln.
Jag har väl aldrig sagt vad James jobbar som? Jo, han är kostym-chef på Londons Filmstudier. Han ger kläder till olika skådespelare. James' bästa kompis är hans chef, Mike Skeeter. James har ingen flickvän, men han vet nog vem som gillar honom...
James cyklade till hans favorit cafèteria, 'Kaffe och le'. I disken stod som vanligt Caitlin Rodges, en tjej i 26-års åldern med rödbrunt halv långt hår böljande ner för hennes axlar, och två stora bruna ögon. 'God morgon James!' sa hon.'Är du på väg till jobbet nu?' James satte sig ner på en stol vid disken. 'Ja, men jag jag har lite drygt en halvtimme på mig före jag ska vara där.'
'Jaha. Så då har du tänkt att sitta här en halvtimme då? sa Caitlin, och rodnade lite. 'M-hm' sa James och tittade upp på menyn. 'Jag tar en kaffe, och så tidningen.'
James gav henne pengarna och tittade på den största överskriften på framsidan,något som fick han att sätta kaffet i halsen.
STORT MISSTAG PÅ LONDONS FILMSTUDIER stod det, och James bläddrade fort till sida 5. Det stod inte så mycket, bara en spalt. Caitlin lutade sig fram över disken och läste hon också.

DEN HÄR NOVELLEN HAR JAG INTE SKRIVIT HELT FÄRDIG, MEN JAG KOMMER SKICKA RESTEN SENARE.

Skriven av: Sofia, 13

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren