Publicerat
Kategori: Novell

Någon är där...del 1

Dn nya skolan som jag skulle börja i såg inte ut som en skola direkt. Snarare som ett...en...va ska man säga? Ett stort gammalt hus. Med de två trappstegen till trädörren, med hallen som inte alls var stor, 7 kvm kanske, med trappan som var smal och til för en person, och inte för fya-fem stycken. Skolan hade små rum, kanske tre stora rum, som tydde på att det varit ett privat hus.
Men det kanske underligaste med skolan var känslan när man stängde dörren efter sig, känslan av unket, gammalt, ett försök till att fräscha upp det hade varit svårt, men känslan av att det alltid var någon där var inte så trevlig.
Den känslan satt i ända tills man kom ut från den säkert hundra-hundrafemtio långa allen. Det var en björk-alle, så på sommaren hängde det stora grenar över, som bildade ett sorts tak berättade en i klassen, Rita.
Första dagen hittade jag klassrummet lite sent, jag kom in fem minuter efter att de hade börjat. Men fröken bara log och log. Hon log när hon frågade var jag bodde innan, log när hon visade mig min plats, log där hon tillrättavisade en elev, log hela tiden. När hon sa att lektionen var slut log hon. Till slkut trodde jag att leendet hade fastnat i ansiktet. Det var inget trevilgt leende. Sorgset, lite...va ska man säga, elakt? Ja, ett sorgset och elakt leende. Hennes ögon skiftade i mörkgrönt och mörkrött. Först blev jag lite skraj för ögonen när de var röda, men sen antog jag att det var kontaktlinser. Jag menar, vem har röda ögon?

Skriven av: sofia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren