Publicerat
Kategori: Novell

Namnlös


Jag älskar dig. Te quiero. Je t'aime. Ich liebe dich. I love you.

Raspet av pennan mot papper hördes tydligt i tystnaden.
Ett uppehåll. Raspet sätts igång igen.
Om man var riktigt, riktigt tyst skulle man kunna höra ett jämnt dunkande som kom från en levande varelse i rummet. Dunkandet kom från hans inre. Från en muskelklump som höll honom vid liv.
Om man var ännu tystare skulle man kunna höra hans andning. Korta inandningar, som om han var utmattad och andfådd efter en löprunda.
Han var upphetsad över något. Men vad?
Papperet framför honom var fullklottrat. Om man studerade det tillräckligt länge kunde man urskilja ett mönster. Ett namn framträdde. Det var skrivet över hela papperet, med olika hjärtan ritade kring.
Rose. Rose. Rose. Rose. Rose. Rose. Rose. Rose, stod det över hela papperet.
Rosor med långa vassa törnar var ritade längs kanterna på hela papperet.
'Every rose has its thorns', var skrivet mitt på sidan.
Han tänkte på henne. Han kände henne utan och innan. Alla dåliga, samt goda sidor. Han kände henne bättre än vad hon själv gjorde. Allting som fanns att veta om henne kände han till.
Kärlek, besatthet, kalla det vad du vill, men älska henne gjorde han. Men aldrig skulle han få henne. Hennes hjärta tillhörde redan någon annan.

Raspet tystnade tvärt. Han vek ihop papperet, stoppade in det i ett kuvert, och förseglade det. 'Till Rose', skrev han på framsidan.
Han lade kuvertet synligt på bordet, drog ut sin skrivbordslåda och tog fram en kniv.
Han satte sig ner. Ett snabbt snitt längs handleden. Smärtan var bedövande.
Blodet rann snabbt. Det sista han tänkte på var sin älskade, Rose...

Skriven av: Elisabeth Lu

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren