Publicerat
Kategori: Novell

Natten i Milano


Veronica var äntligen framme i Milano, och det kändes rätt bra att vara där utan sin make Peter. Hon tyckte att det var bra att vara ifrån varandra ibland, men det här var ju ingen nöjesresa utan affärsresa. Veronica hade varit gift med sin man i drygt åtta år, och de bodde i en fin lägenhet i Stockholms innerstad och de hade en god ekonomi. Mestadels var de lyckliga och de hade många gemensamma intressen, men efter åtta års äktenskap kanske inte passionen var så stark som i början. Men de kände en stark samhörighet och trygghet i varandra. Visst hade hon det bra med sin make Peter, han var en snäll och gullig kille med bra ekonomi, och han var trofast och ärlig. Sådana växte inte på träd i Stockholms city, det tog lång tid innan hon hittade någon som Peter, innan honom hade det mest varit typer som bara ville en sak. Men han var väl inte hennes stora kärlek, honom hade hon inte träffat ännu. De var båda i 35-årsåldern och mitt uppe i sina karriärer, hon ägde en liten trendig klädbutik på Östermalm och han var inom reklam branschen. De hade valt att inte skaffa några barn ännu utan ägna sig åt sina arbeten ett par år till. De reste mycket i sina arbeten, just den här helgen hade Veronica åkt till Milano för att se på en stor modevisnig inför sommarens klädkollektion. Peter skulle stanna hemma och arbeta.

Väl framme i Milano checkade hon in på det Hotell hon skulle bo på, hon packade upp lite saker och tog en dusch. Sedan tog hon en taxi till modevisningen det var viktigt att hon åkte på sådana ibland för att se om det var något hon kunde köpa in till hennes butik. När Veronica väl satt och tittade på visningen kände hon sig plötsligt iakttagen, hon vände på huvudet och fick se en man som satt och bettraktade henne. Hon tittade snabbt ner och kände sig lite generad, men hon kunde inte låta bli att titta igen hon ville se hur mannen såg ut. Han var väldigt snygg, mörkt hår, blåa ögon och brunbränd han såg ut som en fotomodell. Mannen log mot henne och hon log tillbaka. Herregud sitter jag och flörtar med en annan tänkte hon.
Efter modevisningen tittade Veronica efter den stiliga mannen, men han hade redan gått. Typiskt tänkte hon, då får man väl aldrig se honom mer. Senare på kvällen kände hon för att gå ut och äta en bit och kanske dricka lite vin. Hon åkte ner till centrum och gick in på en mysig krog och beställde in lite pasta och ett glas rödvin. Hon satt i lugn och ro och njöt av den goda pastan när hon plötsligt såg en mörk man i baren. Det var ju han , mannen från visningen, Veronica snyggade till håret och reste sig upp för att gå på toaletten. När hon gick förbi honom tittade han på henne och log, hon rusade in på toan. Vad skulle hon göra hon ville ju så gärna prata med honom, Peter såg henne ju inte nu. Hon gick ut igen och han kom emot henne.

-Försök inte att smita ,sa han på svenska
-Äh, det gör jag inte, sa hon generat. -Hur visste du att jag var svensk, undrade hon
-Det finns inte alltför många äkta blondiner i Italien ,sa han och log
-Nej, det är klart. Vad charmig han är tänkte hon.

De satte sig ner vid bordet och började prata, han hette Jens och han var 40 år och också ifrån Stockholm. Han hade jobbat som modell förut runt i världen och även i Milano, men just nu var han bara på semester och hälsade på några vänner. Han var verkligen vacker och trevlig. Veronica blev helt betagen i honom. Jens berättade att han var singel och att han inte hade några barn. Konstigt en sådan snygging, tänkte hon. House musiken dundrade i högtalarna men plötsligt spelade de en lugn soul ballad av Curtis Mayfield.

-Kom jag vill dansa med dig , sa Jens.
På dansgolvet höll han om henne hårt och hon kände sig knäsvag som om hon höll på att falla för honom. Efter en stund kysstes de, hon kunde inte motstå honom, hon svävade som på moln ,han hade väckt hennes känslor till liv och fått henne att känna sig vacker igen. Just nu hade hon glömt sin make Peter och hon orkade inte tänka på konsekvenserna. De fortsatte dansa nästan hela natten, så här starkt hade hon aldrig känt för en man hon nyss hade träffat inte ens för sin make. När stället stängde åkte de till hennes hotell och de älskade med varandra och han var den bästa älskare hon någonsin haft så ömsint och smidig. Hon kände sig som en ny kvinna, men samtidigt lite nedstämd eftersom hon förstod att de aldrig kunde träffas igen. Dagen därpå var det dags att åka hem till det vanliga gifta livet igen och hon hade bestämt sig för att inte träffa Jens mer, det skulle inte fungera. Men hon kunde inte låta bli att tänka på att den här mannen kunde ha blivit hennes stora kärlek om hennes liv hade sett annorlunda ut. Men hon skulle alltid minnas den underbara natt som de fick tillsammans och bevara den djupt i sitt hjärta.

Skriven av: Blondie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren