Publicerat
Kategori: Novell

Never: Think

Intro…

Det kändes konstigt att ligga där, konstigt men på samma gång väldigt tryckt och välbekant. Jag fattar inte riktigt det hela hände de ända jag vet helt säkert är att jag är lycklig just nu i denna stunden.
Hans armar är runt mig och håller mig tätt intill hans kropp. Jag känner hans andedräkt mot min nacke och jag hör hur han andas tungt av den sömn han nu ligger i.
Antar att det hela började för några månader sedan, då var vi bara två personer. En Tjej och en kille som råkade umgås med samma personer, vi umgicks endast när det var fest eller när våra gemensamma vänner var med.
Vi kände inte varandra kan man väll säga man kan ju kalla oss ytligt bekanta. Men det var nått som blev annorlunda för bara några månader sen. Det hela inträffade som sagt på en fest, där vi normalt brukade umgås……

Jag hade precis missat bussen som jag skulle med för att ta mig till festen, jag var sur för att jag nu visste att jag skulle vara den sista som skulle komma och ja alla skulle lägga märke till mig. Jag är en rätt blyg person, så att vara i centrum är inte min största dröm här i livet. Jag har ett helt vanligt utseende om jag själv får bedöma mig, långt mörkbrunt hår och bruna ögon. Mitt arbete är att stå i en modebutik i stan så utseendet är ganska viktigt.
Ikväll hade jag på mig ett par låga jeans som var ljusblå och en vit topp med tunna axelband. Mina svarta knälånga stövlar var genom blöta efter den lilla språng marchen till busse, efter de var svårt att inte missa alla vatten pölar på vägen dit. Nu stod jag där och trampade och tittade efter när nästa buss skulle dyka upp. Nästa buss kom ca 20 minuter senare och det ösregnade fortfarande ute. Jag hoppade på och satte mig ganska långt bak i bussen, tittade mig i fönstret det var mörkt ute så det fungerade ungefär som en spegel och såg hur mitt hår var alldeles vått. Bussen var nästan helt tom, inte många som åkte buss nu för tiden tydligen eller så kanske det var just den här tiden på dygnet, en fredags kväll vid den här tiden var dom flesta redan på den platsen dom skulle vara.
Sminket hade klarat sig tack vare att jag hade tittat ner i marken när jag sprang i regnet. Det tog ungefär en 40 minuter för bussen att komma fram dit den skulle släppa av mig och det hade slutat regna när jag klev av bussen.
Jag skulle bara gå några meter från busshållsplatsen för att nå porten där jag skulle in. Framme vid dörren hörde jag musiken innanför dörren och glada människor som skrattade, pratade och hade kul, ännu en gång förbannade jag mig själv över att jag skulle vara så sen alltid. Dom borde väll i och för sig veta om de eftersom de alltid var så här. Jag ringde på.
Dörren öppnandes och där stod han, Robin Peters med sitt vildvuxna men ändå korta ljusbruna hår som egentligen såg ut som om de inte varit tvättat på några veckor men ändå så bra ut på honom. Hans grå/blå ögon log mot mig när han såg mig och han sa:
R- Nej men titta vem vi har här, blöt kissekatt på ingång.
Jag gjorde en grimas som svar, han flyttade på sig och släppte in mig och stängde sedan dörren bakom mig. Jag hörde en tjej ropa utifrån köket:
- Var det Tracy?
R- Japp de var det.
En blond tjej kom ut hoppandes från köket, och skrattade när hon såg mig:
- Oj va har hänt med dig??
T- Ja jag fastnade i nån sorts orkan på vägen hit.
Jag hade tagit av mig min jacka och stod och tittade rakt in i hall spegeln för att försöka rädda lite av den frisyr som jag hade haft innan regnet hade raserat den.
Denise som den blonda tjejen heter ställde sig bakom mig och försökte hjälpa till, vi stod och små fnissade lite granna åt lite roliga saker vi hade pratat om tidigare på telefonen. Mina ögon vandrade runt i rummet via spegeln och jag upptäckte att Robin fortfarande var kvar ute i hallen, han stod och iakttog oss nyfiket.
Jag hade fått lite koll på håret och Denise skuttade iväg ut i köket igen för att hämta en cider åt mig, Robin tittade på mig och flinade lite, detta irriterade mig lite och jag blängde på honom och sa:
T- Va är de som är så roligt??
R- Tjejer…
T- Oh vad är de med oss??
R- Ni är intressanta att lyssna på, ibland tror jag att ni kopplar bort allt när ni pratar med varandra.
T- Kanske vi gör.
R- Ni märkte inte äns att jag var kvar i rummet, allt man behöver göra är att ruffsa till ditt hår så är du distraherad i en kvart.
T- Haha jätteroligt, vill du att jag ska se ut som du huvudet eller??
R- Aaa, är de för min skull du snyggar till dig?
T- Kan man inte bara få se bra ut.
Han lyfte händerna upp i ett “jag ger upp” tecken, och jag gick förbi honom för att gå ut i köket för att se vart Denise tagit vägen med min cider. När jag passerade honom böjde han sig fram lite mot mig och hejade mig med ena handen på min axel och han viskade i mitt öra:
R- Jag tyckte att du var fin redan när jag släppte in dig.
Jag tittade lite fundersamt på honom och när våra blickar möttes blinkade han lite diskret mot mig och släppte sedan taget om min axel och jag fortsatte in i köket.
Hela kvällen var lite konstigt, det kändes som om jag var iakttagen under hela tiden men det kändes inte obehagligt på något vis.
Det var inte förrän på slutet på kvällen jag upptäckte vart blicken kom ifrån, jag satt i soffan i vardagsrummet och pratade med några tjejkompisar.
Jag tittade runt i rummet och såg plötsligt Robin stå vid ett fönster längre bort tillsammans med några andra kompisar, han samtalade med dom men samtidigt tittade han mot mitt håll och när han upptäckte att jag sett honom log han lite försiktigt tittade ner i golvet och lika snabbt för att sedan möta min blick igen.
Jag skakade av mig det hela igen och återgick till mitt samtal med mina kompisar.
Kvällen ledde mot sitt slut och jag såg att klockan var mycket, jag skulle upp ganska tidigt dagen efter eftersom jag skulle med ett tåg och hälsa på mina föräldrar som bodde lite utanför London där det hela utspelade sig.
Denise följde mig ut till dörren det var hennes hus vi hade varit i ja eller rättare sagt hennes föräldrars hus. Vi stod och små pratade lite samtidigt som jag satte på mig mina skor och min jacka, plötsligt dök Robin upp ute i hallen och började klä på sig ytterkläderna han med. Denise tittade på honom och hon sa:
- Ska du också gå?
R- Jo, jag måste nog göra det, ska jobba imorron. Tänkte att jag kanske kunde följas med Tracy?
Jag tittade på honom och log och nickade till svar på hans fråga. Han öppnade dörren och jag gick ut, ute på trappen fick jag en kram av Denise och det fick Robin också. Jag hörde hur dörren stängdes bakom oss och jag började gå mot busshållsplatsen. Robin gick bredvid mig och vi stannade vi hållplatsen. Vi stod där en stund alldeles tysta men till sist öppnade jag munnen och sa:
T- Det var kul ikväll.
R- Mmm.
Svarade han samtidigt som han tittade lite fundersamt på mig.
R- Får jag fråga en sak?
Sa han
T- Visst.
Han var tyst en liten stund som om han försökte formulera frågan inuti i huvudet på ett bra sätt. Han tog ett steg närmare mig och stod nu väldigt när mig. Han stirrade in i mina ögon och hade sitt ansikte bara några centimeter från mitt och sa med låg röst:
R- Vad har du gjort med mig?
T- Va?
Han harklade sig lite lätt och log sen när han fortsatte:
R- Jag vet inte hur de här har hänt men när jag såg dig ikväll var det som om jag såg dig för första gången.
T- Vad menar du?
R- Jag vet att det jag säger låter jättekonstigt men de är så här det är.
Han lyfte sin hand och jag kände den mot min kind, den var varm och försiktig. Allt jag kunde se just då var hans grå/blå ögon som log mot mig och jag viskade fram lite förvirrat.
T- Jag vet fortfarande inte vad du pratar om?
R- Det låter löjligt men ja…. Det är så här jag känner, jag vet inte men när jag såg dig ikväll när jag öppnade dörren.. Det liksom fladdrade till i magen. Jag kunde inte låta bli att titta på dig och jag vet att du märkte det.
Jag var tyst och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Efter en stund dök bussen upp och vi hoppade på den, jag satte mig vid en fönsterplats och han satte sig bredvid mig. Jag såg i ögonvrån att han flinade lite och jag kunde inte låta bli att flina jag med, jag visste inte varför och efter en stund blev jag tvungen att fråga:
T- Vad är det som är så roligt?
Vi tittade på varandra igen och han lutade sig mot mig igen och viskade i mitt öra:
R- Jag trodde att det skulle kännas pinsamt att erkänna allt det där om mina känslor för dig förut men ja… det känns riktigt bra.
T- Det är ju inget som är pinsamt så de är väll klart.
Vi skulle av på samma hållplats och vi hoppade av bussen, jag såg den åka iväg och sen tittade jag på Robin som fortfarande stod kvar bredvid mig.
Det var mörkt och lite råkallt, det kändes ändå att vintern höll på att ge sig och att de höll på att bli vår. Robin ställde sig framför mig igen ganska nära mig och jag kunde inte låta bli att titta upp i hans ögon igen. Han lutade sig fram mot mitt öra och sa med låg röst:
R- Det här är öm… ja jag vet inte, de är en sak jag vill göra men jag vet inte om jag vågar!?
Hans ord fick det att pirra till i magen, en skön pirrning som växte till en spännande sorts värme som spred sig ut i kroppen, jag kände hur mina kinder började hette lite och han drog på mungiporna och sa sen:
R- Jag antar att de där är mitt svar.
Han förde sin hand mot min kind och smekte den sen lutade han sin mun mot min mun och jag ställde mig lite på tå och jag kände hans varma mjuka läppar mot mina. Jag vågade nästan inte öppna ögonen efteråt men när jag väl gjorde det stod han fortfarande där och tittade mig rakt in i ögonen och log. Jag bet mig lite i läppen innan jag sa:
T- Det där var allt annat än pinsamt.
R- Mmm, det där gör jag gärna om flera gånger.
T- Nej, jag antar att jag måste gå hemåt, men vi kanske kan hitta på nått nån gång?
R- Mmm… du kanske har en telefon?
T- Jo, det har jag. Kanske du också har?
R- Vad händer om jag skulle ringa på den nån gång?
T- Ja jag skulle väll antagligen svara.
R- Kanske du har ett nummer jag skulle kunna använda mig av?
Jag tog fram min mobil och sa:
T- Vad har du för mobilnummer?
Han sa det och jag slog samtidigt in det i min telefon sen tryckte jag på den gröna luren på telefonen och en glad liten melodi började ljuda från hans jackficka. Han plockade upp den och jag la på , han knappade lite med mobilen för att skriva in mitt namn och sen la han ner den igen. Jag flinade mot honom och sa sen:
T- Bättre med mobilen då kan du alltid nå mig och även lämna ett meddelande.
R- Mmm… antar väll att de är god natt nu.
T- Jo de är väll det.
Jag ställde mig på tå framför honom och kysste honom på kinden sen vände jag mig om och gick mot min port, jag kände hela tiden hans blick i min rygg och när jag kommit fram till porten vände jag mig om och tittade mot hållplatsen. Han stod fortfarande kvar och tittade efter mig och jag vinkade mot honom och han vinkade tillbaka, det pep till i mobilen och jag plockade upp den och upptäckte att han skickat ett sms. Det stod i det :

“ville bara se att du kommit in, där är även snygg bakifrån, funderar på hur du skulle se ut med lite mindre kläder. Sov sött inatt och dröm om mig jag vet att jag ska drömma om dig i alla fall, ring gärna och berätta imorron om jag inte hinner först”

Jag låste upp dörren och gick in och stängde den bakom mig. Den natten sov jag inte många timmar, mitt huvud snurrade av alla tankar.


Resan till mina föräldrar kändes väldigt lång av nån konstig anledning, mina tankar var över allt och jag visste inte riktigt vad det var som hade hänt kvällen innan.
Det pep till i min ficka och jag plockade farm mobilen och såg hans namn i displayen. Jag plockade fram sms:et och kunde inte låta bli att flina när jag läste det, jag vet inte varför jag flinade och blev varm i ansiktet det stod inget speciellt men nått var de med tanken på att han just suttit nånstans och tänkt på mig.

“Det igår kväll gör jag gärna igen…”

Jag la ner mobilen igen och tittade ut genom fönstret, det regnade utanför och det gjorde att alla träd och gräsmattor såg ännu grönare ut än dom brukade. Nu ringde min mobil och jag plockade återigen upp den och så hans namn som blinkade på displayen och jag svarade:
T- Hej!
R- Hej! Hur är de med dig idag då?
T- Jo jag är lite trött, sitter på tåget.
R- Hm… ja jag är på jobbet. Hur sov du i natt då?
T- Bra.
Ljög jag eftersom jag inte ville erkänna att jag varit vaken och tänk på honom. Jag hörde att han flinade till och sen sa han:
R- Tur du har, jag har inte sovit en blund. Var på väg hem till dig tre gånger i natt.
T- Varför det?
R- Vet inte, antar att jag ville träffa dig.
T- Vi kanske kan träffas när jag kommit hem?
R- När är det då?
T- Ja, jag kommer hem imorgon kväll, lovade att sova kvar här inatt.
Han vart tyst en stund, och jag sa till sist:
T- Är du kvar?
R- Mmm… jag funderar lite bara.
T- Funderar på vadå?
R- Hur jag ska kunna klara av en hel dag och natt utan att träffa dig?
T- Du har ju klarat det hittills så 24 timmar till kanske går bra.
R- Mmm… kanske kan ringa dig senare??
T- Visst, antar att det inte kommer att hända så mycket hemma hos mina föräldrar. Kommer nog bara äta middag och titta på TV.
R- Låter spännande.
T- Hehe, vet inte hur jag ska kunna kontrollera mina sinnen.
R- Men då kan vi höras senare, nu måste jag jobba. Vet inte hur jag ska kunna koncentrera mig på replikerna men de lär väll gå.
T- Just de ja, hur går de med föreställningen??
R- Jodå, premiären är bara två veckor bort så de är panik.
T- Kanske kan se den nån gång?
R- Mmm… det hoppades jag, men nu måste jag gå. Vi höres senare…
T- Jepp, break a leg eller vad man nu säger.
R- Trevlig resa…. Och du förresten… om jag hade sovit i natt så skulle jag absolut drömt om dig, kanske kan berätta lite mer ingående om det i vårat nästa samtal.
T- Låter som en plan, vi hörs senare.
R- Hej då!
T- Hej då!
Det klickade till i telefonen och jag la ner den i fickan igen, jag tittade ut genom fönstret och upptäckte att hus hade börjat synas utanför och att det inte alls var långt kvar till stationen. Jag plockade ihop mina saker som jag spritt ut på de lilla bordet som sitter fast i sätet framför mig.
Tåget stannade och jag såg min pappa stå på stationen och vinka åt mig när har fick syn på mig. Jag kramade honom när jag kom fram och jag fick en kyss på kinden. Han tittade på mig och log och sa sen:
- Gick resan bra?
- Jo, den var helt okej. Lite lång…
- Hoppas du är hungrig, mamma har lagat mat åt ett helt kompani och efter det hade vi tänkt se en film som vi hyrt. Hoppas du inte har sett den tror den hette… öh vad var det nu igen nått med pirater. Dom sa att den var bra i alla fall.
Jag flinade lite för mig själv när jag tänkte på mitt samtal med Robin på tåget om vad jag och mina föräldrar skulle göra. Pappa snappade upp på mitt roade ansikte och sa lite skämtsamt:
- Och vad var det som var så roligt?
- Inget pappa, det låter som de kommer att bli jättetrevligt.
Han lyfte upp min väska och stönade retsamt och sa sen:
- Trodde du skulle åka hem imorron eller håller du på att flytta hem igen i hemlighet?
- Haha, nej då jag är ju tjej.
Jag satte mig i framsätet i pappas gråa BMW och pappa satte sig bredvid mig och startade bilen och körde iväg. Åter igen pep det i min ficka och jag plockade fram mobilen och såg att jag fått ett sms, det stod:
“du gör mig galen”

Jag flinade lite och återigen såg min uppmärksamme far det och sa:
- Låt mig gissa, en kille?
Jag fumlade snabbt ner mobilen i fickan och försökte se oförstående ut och sa:
- Vad menar du?
- Sms:et., jag antar att de var från en kille, du är lite röd i ansiktet. Det är samma sak varje gång du träffar nån ny.
- Nej då, de är bara en vän!
- Brukar ju heta så i början, vad heter han?
- Vem?
- Din “vän”?
- Åå… Robin, du vet vem han är den där skådespelar killen. Denises kompis, ja han är ju min kompis med.
- Aa, han är lite yngre än dig eller hur?
- Mmm, fyra år tror jag…
- Nåja åldern har ju ingen betydelse.
- Pappa kan vi byta samtalsämne, lite jobbigt att prata med dig om sånt här.
- Visst… mamma har börjat på en matlagnings kurs de är därför som om hon lagat så mycket mat. Antar att du kommer få med dig mat hem också, kanske du kan bjuda dín “vän” på mat nån kväll.
Jag tittade irriterat på honom och han skrattade åt mig.
Fem minuter senare var vi framme, han parkerade i uppfarten utanför det lilla tegelröda huset. Jag kände så väl igen mig, jag kunde se min mamma genom köks fönstret. Hon vinkade till mig och sen försvann hon för att strax där efter dyka upp i ytterdörren. Jag fick en kram och en blöt kyss på kinden av henne när jag kommit fram och sen gick jag in efter henne. Hon sa:
- Hoppas du är hungrig, jag har lagat mycket mat.
- Jodå, jag har inte ätit sedan frukost, du brukar ju laga storkok när jag kommer.
Doften av all mat slog till mot mitt ansikte, det hade varit ett tag sen jag varit hemma. Jag gick upp till mitt rum och lämnade av väskan, det såg ut som det alltid hade gjort som jag hade tagit mitt pick och pack igår och flyttat. Sen skuttade jag ner till mina föräldrar igen, maten stod redan på bordet när jag kom in i köket och jag satte mig vid bordet. Vi hade mycket att avhandla och min pappa var snäll nog att inte ta upp våran lilla diskussion i bilen. Han visste att min mamma aldrig skulle släppa en sådan sak.
När vi var klara var det mörkt ute och jag och pappa dukade av bordet och hjälptes åt med disken medan min mamma gjorde kaffe och tände ljus inne i TV rummet. Vi satte oss tillrätta runt om TV:n och pappa satte igång filmen som var Pirates of the Caribbean. Mamma somnade efter halva filmen och pappa små slumrade till och från under hela filmen.
Klockan var nästan elva på kvällen när den var slut och båda mina föräldrar gick och la sig. Jag gick in på mitt gamla rum efter att jag borstat mina tänder.
När jag stått framför badrums spegeln hade ett litet pirr börjat i magen och jag stod en stund och funderade på varför jag kände det. Så kom jag plötsligt ihåg att det var ju kväll och senare och att jag antagligen hade nått missat samtal på mobilen eller kanske nått sms. Jag hade skyndat mig att spotta ut tandkrämen och plötsligt satt jag på min säng inne på mitt rum och letade fram mobilen, lite besviken blev jag när jag såg att det inte hade ringt och jag la den ifrån mig lite irriterat och tänkte att ja han hade kanske inte varit så intresserad, just när den tanken slagit mig ringde mobilen.
Jag plockade upp den och kände en liten lättnad över att se att de va Robin som ringde, jag svarade:

T- Hej!
R- Hej, hoppas inte jag väckte dig?
T- Nej då, mina föräldrar har precis lagt sig. Vad gör du då?
R- Kom precis hem, blev panik en av skådespelarna har blivit sjuk och ja vi hade ingen ersättare för honom…. Så det drog ut på tiden. Trodde jag aldrig skulle komma hem.
T- Du skulle varit här, ingen stress här kan man säga.
R- Kan finnas andra anledningar till att jag hellre skulle velat varit där.
Mitt ansikte vart varmt igen och jag flinade lite, han fortsatte:
R- Vad vill du göra imorron då?
T- Vet inte, vad vill du göra?
R- Vad sägs om kanske hyra film och äta nått onyttigt?
T- Låter som en idé.
R- Mmm…
T- Varför gör jag dig galen?
R- Va?
T- Ditt sms tidigare, du skrev “du gör mig galen”!
R- Åå…. Hehe…
Jag hörde honom flina i andra änden av telefonen och han sa:
R- Du gör ju de, jag vet ju inte vad jag ska ta mig till när du är borta.
T- Så länge har vi ju inte känt varandra.
R- Nej just de, de är väll det som gör mig så galen. Jag förstår inte det här riktigt. Vill känna dina läppar mot mina igen så som jag gjorde i går kväll.
Jag kände hur det återigen hettade till inom mig och ett ofrivilligt fnitter ljud lämnade mina läppar. Han skrattade till lite och sa:
R- Antar att du känner likadant.
T- Kanske det, det var trevligt.
Han var tyst en stund och sen sa han:
R- Det finns andra saker jag skulle vilja göra med dig också.
T- Som vadå?
Sa jag samtidigt som jag kände att hade lite svårt att andas eftersom pirret i magen nu blivit till en hel svärm med fjärilar.
R- Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det…
T- Försök.
Viskade jag fram.
R- Jag har funderat lite på hur din hud skulle kännas mot mina läppar, som mot din hals till exempel.
T- Skönt, antar jag.
Han skrattade till lite och fortsatte:
R- Mmm… antagligen, vem vet kanske är nått vi kan prova imorron?!
Den här gången var det min tur att bara säga mmm. Efter det sa han:
R- Nej kanske vi borde sova lite, så vi orkar med våran dejt!
T- Jo vi borde väll det.
R- Vad sägs om att jag dyker upp med en film imorron vid säg sju?
T- Låter bra, vi kan ringa efter nån takeout mat när du kommit.
R- Låter som en plan, då får du återigen sova så gott och ja jag ska försöka få en blund inatt i alla fall.
T- God natt, Robin!
R- God natt, Tracy!
Vi la på och jag kröp ner under täcket, den här natten somnade jag av ren utmattning eftersom jag inte hade sovit nått hela natten innan.
Jag sov djup och jag drömde mycket fast när jag vaknade nästa morgon kom jag inte ihåg vad jag hade drömt, utvilad var jag dock och jag hoppade ur sängen och gick ner till köket där mina föräldrar satt och åt frukost. Mamma tittade överraskat på mig och sa:
- Vad gör du uppe nu?
Jag tittade på klockan och upptäckte att klockan inte var mer än halv tio. När jag var hemma brukade jag fortfarande sova nu. Jag ryckte på axlarna och sa att jag måste ha sovit väldigt bra under natten. Dagen tillbringade jag med min mamma och vi var ner på den lilla byn och gick och tittade i affärer och fikade innan hon följde mig till stationen där mitt tåg skulle åka klockan två. Hon vinkade åt mig när jag satt på tåget och det började röra på sig.
Tåg resan gick fortare idag än dagen innan och plötsligt var tåget inne i London igen och jag stod på stationen och väntade på den buss som skulle ta mig hem.
Kapitel.3.

Väl hemma packade jag ur väskan och kände mig lite rastlös när jag tittade på klockan och såg att den bara var fem i fyra. Vad skulle jag ta mig till fram till klockan sju.
Jag började städa lite, tog en dusch, gick ner till kiosken på hörnet och köpte lite dricka hem och lite andra små saker som snacks till filmen.
När jag satte mig i soffan kollade jag på klockan igen och upptäckte att den fortfarande var en timme kvar innan sju. Jag slog på TV:n och slö kollade på en nån dokumentär om ishavs fiske, inget spännande och det tog inte långa stunden innan jag slumrade till.
Jag vaknade till med ett ryck av att det ringde på dörren och jag hoppade upp ur soffan och såg att klockan nu var tre minuter i sju. Jag släppte in honom och stängde dörren bakom honom, han flinade lite när han tittade på mig och ruffsade mig i håret med sin fria hand och jag sa:
T- Vad?
R- Sömntuta?
T- Jag somnade lite framför TV:n.
Han gav mig filmen han höll i handen och tog av sig jackan, jag gick in med filmen i vardagsrummet och han följde efter mig. Jag la den på bordet och vände mig om och där stod han bakom mig, väldigt nära mig.
Ansikte mot ansikte stod vi, och tyst var det också. Han tittade rakt in i mina ögon och jag tillbaka i hans som bara var några centimeter från mina. Jag kände hans hand mot min ena höft och sen hans andra hand på min andra. Han drog mig sakta närmare sig och lutade sitt ansikte åt sidan och plötsligt kände jag hans mjuka varma läppar mot mina. Mina armar lindades runt hans kropp och hans lindades runt min, hans tunga letade sig in mellan mina läppar och samma gjorde min. Jag vet inte hur länge vi stod så där och kysstes men ett bra tag var det.
Efter en stund slutade vi dock att kyssas men vi stod fortfarande och höll om varandra, mina kinder blossade av hetta och jag kände hans fingrar som smekte över dom. Han viskade försiktigt:
R- Det där kallar jag ett gott välkomnande.
T- Mmm… vet inte vad som flög i mig.
R- Antar samma sak som flög i mig.
T- Är du hungrig?
R- Utsvulten!
Sa han utan att slita sin blick ifrån mig.
T- Vad vill du ha? Kina? Pizza?
R- Dig?
Sa han och flinade lite och sa sen:
R- Var länge sen jag åt kina.
Vi släppte taget om varandra och jag gick ut i köket där telefonen hängde på väggen, jag beställde hem mat.
När jag kom tillbaka in i vardagsrummet satt han i soffan och flippade mellan kanalerna på TV:n. Han klappade på platsen bredvid sig och jag satte mig där. Han la sin arm runt mina axlar och drog mig intill sig och vi satt så framför TV:n en stund innan vi blev avbrutna av dörrenklockan.
Jag reste mig upp, öppnade och tog emot och betalade maten, gick in med den i vardagsrummet och sen gick jag ut och hämtade bestick, glas och dricka.
Vi satt och små åt av maten och tittade på filmen han hade haft med sig, det var en komedi “liar, Liar” med Jim Carrey och vi skrattade mycket.
När filmen och maten var slut stängde han av TV:n och vi hjälptes åt att bära ut allt i köket. Efter det gick vi in och satte oss i soffan igen, jag drog upp benen under mig och han satte sig bredvid mig och lutade sin ena arm över rygg stödet.
Vi satt där tysta en stund och bara tittade på varandra, efter ett tag började han flina och jag sa lite fundersamt:
T- Vad är det som är så roligt?
R- Det är inget som är roligt, jag tycker bara att du är söt när du sitter sådär.
Jag rodnade igen, började bli ett kännetecken för mig kände jag och drog lite på läpparna jag med. Han tittade på klockan på DVD under TV:n och sa sen:
R- Klockan är mycket, kanske ska fundera på att ta mig hemåt.
Jag tittade och såg att klockan var efter tolv, men jag kände att jag ville inte att han skulle gå. Kvällen kunde inte ta slut än. Men hur skulle jag bära mig åt och säga det jag ville utan att få det att låta fel. Han reste sig upp och gick ut mot hallen, jag satt kvar och han stannade i dörröppningen ut mot hallen och vände sig om och tittade på mig och sa sen:
R- Vill du att jag ska gå?
Jag var mest förvånad över att han tydligen haft samma tanke och jag tittade mot honom och mötte hans blick, jag skakade på huvudet och han gick tillbaka till soffan och satte sig bredvid mig igen.
R- Vad vill du?
T- Jag vill att du stannar.
R- Då gör jag det.
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och blundade lite, och han lutade sitt huvud mot mig. Vi satt så en liten stund, men efter ett tag viskade jag:
T- Vill du sova kvar?
Han reste upp huvudet och vände det mot mig och jag tittade på honom, hans blick var frågande och nyfiken på en gång och han sa:
R- Vad sa du?
Mina kinder måste ha varit knallröda för dom brände, och jag tittade ner i mellan soffkuddarna när jag viskade lite högre:
T- Vill du sova kvar här?
R- Jag tyckte att de va det jag hörde.
T- Mmm…
R- Vill DU att jag ska sova kvar?
T- Det var ju det jag frågade!
R- Ville bara kolla så att du inte känner dig tvingad att säga så eller så, visst kan jag sova kvar. Jag kan ligga här på soffan.
Jag reste mig upp från den och han reste sig också.
T- Jag ska hämta lite sängkläder.

Jag gick in i mitt sovrum och när jag var där inne pustade jag ut, jag visste att han skulle säga så som han gjorde. Jag gick in i vardagsrummet med en sovsäck under armen och en kudde under den andra och la sakerna på soffan.
Han gick fram till mig och kysste mig på läpparna igen, jag slog armarna runt om honom och kyssen blev en aning hetare när han gjorde samma sak. Vi fick slita oss ifrån varandra, och jag tittade lite generat mot honom sa sen:
T- Badrummet är inne i mitt sovrum om du behöver låna det.
Han nickade och gick in dit och stängde dörren bakom sig, jag lyssnade noga på vattenkranen som spolade och tog då chansen att byta om till ett linne som jag brukade sova i och kröp snabbt ner i sängen, tänderna hade jag borstat när jag varit och hämtat sovsäcken och kudden.
När jag låg där i sängen hörde jag hur vattenkranen tystnat och hur dörren öppnades. Han stod lutad mot dörrkarmen och tittade bort mot mig och jag kunde se att han log. Jag satt mig upp i sängen och drog benen in mot min kropp och klappade på sängkanten och sa:
T- Kom…
Han gick mot mig och en stor klump formades i min mage av allt pirr som hade fladdrart runt i magen hela dagen. Han hade bara på sig sina jeans, han satte sig på sängkanten och tittade på mig. Han sträckte fram handen och rörde min kind och av ren reflex lutade jag hela mitt huvud mot hans hand och blundade. Jag hörde en liten suck komma från honom och jag öppnade ögonen igen och tittade på honom, han log fortfarande, skakade på huvudet sen sa han:
R- Du är omöjlig.
T- Vad menar du?
R- Hur ska jag kunna gå ut här ifrån nu när du gör så här mot mig?
Jag tittade undrande på honom och han sa:
R- Dom här läpparna, dina varma kinder, din mjuka hud och dina mörka ögon. Allt gör det omöjligt för mig att gå här ifrån.
T- Vad tror du att du gör med mig då?
Han blev nästan förvånad över det jag sagt och han skrattade lite när han lutade sig fram för att kyssa mig på kinden.
När våra ansikten var så nära varandra var det som något magnetiskt drog oss närmare och nått annat tog över våra sinnen. Hans fingrar smekte sakta och försiktigt över mina läppar och han flyttade sig lite närmare mig, jag såg rakt in i hans ögon som nu var allvarliga och tittade rakt in i mina också. Det kändes som om hans såg rakt in i mig, att han kunde se alla mina tankar och känna allt jag kände. Jag stirrade tillbaka in i hans ögon och ibland gled min blick ner mot hans läppar.
Jag lät mina fingrar glida genom hans vilda hår, jag kände hans läppar pressas försiktigt mot mina och hur hela hans kropp sakta började röra sig mot och över mig.
Jag lutade mig bakåt, han kröp över mig och la sig över mig, kyssen var så hypnotiserande. Jag kände hur hans händer smekte över mina axlar och vandrade ner för mina armar och runt min midja. Mina händer smekte honom över hans nakna rygg, det var bara täcket som skilde våra kroppar åt.
Hans läppar vandrade ner mot min nacke, hals och axlar. Jag blundade och bet mig i läppen, mitt huvud snurrade lite men inget farligt utan de var mest upphetsning. Han slutade kyssa mig och jag öppnade ögonen och jag såg rakt in i hans, han log lite nyfiket och viskade fram:
R- Du är fin när du är så här…
T- Tack… eller vad man nu säger.
R- Jag kom att tänka på vårat samtal i går kväll om vad jag vill göra med dig.
T- Just de ja...
Sa jag och kände mina kinder hette till och jag slog undan blicken.
R- Ville bara tillägga att, det var inte alls som jag tänkt mig.
Jag tittade lite förvirrat på honom och han skrattade till och sa:
R- Du smakar bättre än jag trodde.
T- Du skrämde mig lite grann.
Sa jag med lite retsam röst.
R- Det var kanske de som var meningen.
Jag kände hans fingrar mot min ena kind igen och jag lutade mitt ansikte mot den igen och han kysste mig igen.
Han kröp ner under mitt täcke och drog av sig sina jeans, han låg bakom mig tätt mot mig och jag kände hans hud pressas mot min rygg. Han lutade sig fram mot mitt öra och viskade:
R- Vi har inte brottom, bäst att vi sover lite nu.
Han kysste mig på halsen och la sin arm över mig och drog mig närmare intill sig och la ner huvudet bakom mig. Jag viskade:
T- Låter som en bra plan, vi har all tid i världen på oss. Sov gott.
R- Mmm… God natt.
Det var svårt att somna med honom bakom mig, han hade tydligen inga problem med det hela efter som jag hörde hans djupa andetag. Jag blundade och efter en stund kunde även jag somna.

Jag vaknade till med ett ryck, solen lyste in genom fönstret jag hade tydligen glömt att dra ner gardinen igår kväll. Det tog ett tag innan jag kom på hur det hela låg till och plötsligt kände jag hans arm som låg runt mig röra på sig. Jag vände mig om försiktigt i sängen och såg att han var vaken och låg och tittade på mig lite sömnigt. Han flinade lite och sa:
R- Sovit gott?
T- Mmm… tror inte jag sovit så här bra på länge.
Han flyttade sig närmare mot mig, vi låg vända mot varandra och hans hand smekte bort några hårstrån som låg över min kind.
Hans hand var varm och mjuk och det fick mig att rodna lite av mina känslor som plötsligt bubblade upp igen. Han flyttade sitt ansikte ännu närmare och hans läppar snuddade vid mina återigen som dom gjort kvällen innan. Hans arm var runt mig och jag kunde inte låta bli att låta min arm slingra sig runt honom. Han böjde sig farm mot mitt öra och viskade:
R- Det här var skönt.
Allt jag kunde få fram just då var Mmm, jag kysste honom på halsen och det var då hans tur att svara med ett mmm. Hans fingrar vandrade neråt efter min ryggrad ner mot min svank och kanten av mitt linne. Våra läppar vandrade återigen överallt på varandra, det var inte lätt att sluta eftersom det hela var så skönt.
Jag kände hans fingrar röra sig in under kanten på linnet och började dra det uppåt och sen över mitt huvud och slängde det åt sidan. Han drog mig närmare honom och vi kysstes igen, han smekte mig över ryggen och jag smekte honom över ryggen. Vi låg tryckta mot varandra, tätt tätt och efter en liten stund slutade han kyssa mig och tittade bara på mig och viskade:
R- Jag vet att jag sa att vi skulle ta det lugnt, men ja jag ve…
Längre hann han inte förrän jag avbröt honom och svarade:
T- Jag vet vad du menar, men känns det bra så är det så.
R- Så om jag säger att jag vill ha dig nu…. Så skulle du inte bli arg.
T- Vad tror du?
Jag kände inte riktigt igen mig själv, så här självsäker brukade jag inte vara men nått med honom fick mig att känna ett starkt självförtroende. Han kysste mig igen, det behövdes inte sägas så mycket mer efter det.
Han rullade över mig så att jag hamnade på rygg och han över mig, hans händer var över mitt huvud och jag kände hans fingrar som drogs försiktigt genom mitt hår. Dom vandrade ner för min nacke, mina axlar, mina sidor, över mina höfter och under mina lår som han drog uppåt mot sig så han gled ner mellan mina ben.
Mina fingrar smekte honom över ryggen och vandrade ner mot hans svank och kanten av hans boxershorts. Han hade börjat fingra runt min troskant, och efter en liten stund hade varken han eller jag på oss någonting.
Vi var slingrade tätt runt varandra och jag hörde honom andas tungt i mitt öra, vi slutade återigen kyssas och han tittade mig in i ögonen och han viskade:
R- Jag vet att det här är en aning osexigt att ta upp men… har du möjligen en…
Jag förstod frågan och pekade mot mitt nattduksbord och han sträckte sig mot det och öppnade lådan och plockade fram en kondom och satte på den så diskret man nu kunde göra det. Sen återgick han till den ställning som han varit i innan avbrottet, han flinade lite generat. Det var skönt att se att även han kunde rodna, det var min tur att smeka hans kind och jag viskade:
T- Tyckte att de var väldigt sexigt…
Han skrattade till och lutade ansiktet mot mig och kysste mig först på kinden och sen tryckte han sina läppar försiktigt mot mina och jag öppnade lite på läpparna och kände hans tunga mellan dom.
Hans händer smekte min hals och vandrade åter igen ner längs min kropp och runt mina höfter tills han fick tag om mig och pressade sig så nära han kunde, känslan var så stark och skön att jag grep ett krampaktigt tag i lakanet.
Hans djupa andetag blandades med mina, jag släppte taget… både om lakanet och om min starka lust till honom och jag lät mig ryckas med i den laddade situationen. Tid och rum existerade inte just då allt stod stilla runt om oss och de var bara vi just då och där.

När jag vaknade kände jag hans tunga sovande andedräkt mot min hud i nacken, hans armar som slingrade sig runt mig, den nakna kroppen som log tätt intill bakom mig. Jag lutade mig bakåt, närmare honom och drog hans arm närmare runt mig.
Han grymtade till lite i sömnen, det lät så skönt att höra honom där. Jag vände mig om igen som jag gjort tidigare den morgonen och såg in i hans ansikte som var lugnt. Jag kunde inte låta bli att röra vid hans kind och han öppnade sakta ögonen och tittade på mig och log:
R- Hey…, favorit i repris.
Sa han med ett leende på läpparna och sömniga ögon.
T- Mmm… fast den här gången vaknade jag innan dig.
R- Den här gången känns det hela hundra gånger bättre, nog för att jag inte trodde det var möjligt.
Han kysste mig och smekte min kind och lät smekningen vandra ner mot min hals. Jag gömde huvudet i kudden och skrattade lite, han flinade lite med och sa:
R- Vad var det som var så roligt?
T- Inte roligt, bara jättebra antar bara att jag måste få ut lite känslor jag har inuti mig just nu.
R- Aha… så vad vill du hitta på nu då? Kanske du har planer för dagen?
T- Nej inte vad jag vet, men jag är lite hungrig och jag vet att jag inte har nån frukost hemma.
R- Aaa… ja då vet jag vad de första vi ska göra i alla fall.
Han la sig över mig och jag kände hans varma kropp tynga ner min och hans mjuka läppar mot min hals och sen tittade han på mig och sa:
R- Vi går ut och äter frukost.
Jag log mot honom, vi tog oss efter mycket möda ur sängen och jag gick in på toaletten och duschade. Det dröjde inte länge innan duschdraperiet drogs åt sidan och han smög in bakom mig. Vi tvålade in varandra och duschade bort allt igen och in emellan vart de kyssavbrott.
Det tog oss ungefär tre kvart innan vi var klara inne i duschen och sen ytterligare tjugo minuter innan vi klätt på sig. Men en och en halv timme efter vi klivit upp stod vi utanför min port och kisade mot den varma, skarpa morgon solen. Jag kände Robins hand som letade sig in i min hand. Jag tittade på honom och jag sa:
T- Vart vill du gå?
R- Kanske hem till mig först så jag får byta lite kläder?
T- Visst, kan vara intressant att få se hur du bor.
Vi började gå ner för gatan hand i hand och vi små flinade båda två, ingen av oss visste riktigt varför. Efter tio minuters vandring nådde vi hans port och han plockade farm nyckeln och låste upp och vi gick in, vi gick upp för tre trappor och sen öppnade han sin ytterdörr och vi gick in.
Det var en liten lägenhet inte mer än två rum men de var ju inget större än jag hade. Han pekade in i vardagsrummet och sen gick han in i sitt sovrum. Jag gick in och tittade mig runt omkring i hans vardagsrum, en hel del musik hade han. Jag tittade ut genom fönstret för att se efter om han hade nån utsikt och ja de hade han inte, man såg rakt ner på gatan från hans fönster.
Jag gick bort och satte mig i hans soffa och tittade runt omkring mig. Efter en stund kom han också in, han var inte färdig han hade bara jeans på sig och en oknäppt skjorta, han log mot mig och sa:
R- Vart vill du äta frukost förresten?
T- Jag vet inte, brukar aldrig äta frukost ute, ja helt ärligt jag brukar inte äta så mycket till frukost alls.
R- Det måste vi ändra på då. Efter idag kommer det vara din favorit måltid.
Jag skrattade lite och reste mig upp och gick mot honom och han svarade det hela med att gå mot mig också. Vi möttes mitt i rummet och han räckte ut sin hand och rörde min handled och slöt fingrarna runt den och drog mig intill sig.
Jag stod lite på tå för att nå upp till hans mun när vi kysstes och jag hade mina händer på hans bröstkorg, han hade sina armar runt mig och hjälpte till att hålla mig uppe på tå.
Han gjorde sig klar och vi gick ut och hittade ett litet fik där vi åt frukost, det hela kändes lite konstigt. Allt var så nytt att sitta med honom på en ute servering i solen. Vi hade ju aldrig riktigt umgåtts bara vi förut, när vi hade varit hemma hos mig på kvällen hade det varit annorlunda, men nu plötsligt kunde vi ju bli sedda av andra som vi kände.
Robin satt mitt emot mig vid bordet och vi hade var sin kaffe framför oss och en var sin tallrik med våfflor, det var så länge sedan det hade känts så här skönt att bara vara med någon.
Mitt förra förhållande hade inte slutat så bra, det hela hade slutat med att min före detta pojkvän hade träffat en annan.
Efter det hade jag inte vågat lita på nån annan kille, många hade försökt och jag förstod inte riktigt hur Robin gjort för att bryta ner hela den muren som hade tagit så lång tid att resa runt mitt hjärta. Kanske hade det varit överrasknings momenten när han bara släppte allt han kände på en gång.
Jag var flera mil bort och märkte inte att Robin hade tagit min hand som låg på bordet och smekte mina fingrar och sa:
R- Tracy, hallå är du där?
Jag tryckte till, såg på honom och kom på vart jag var nånstans, jag log mot honom och svarade:
T- Oj, försvann lite där.
R- Du var typ på en annan planet. Hur är det fatt?
T- Lite mycket på en gång bara, blev så mycket verklighet på em gång när vi hamnade ute bland folk. Den här pojk och flickvän grejen är lite ovan, nog för att jag inte säger att vi är tillsammans eller så åååå nej nu blev det fel…. förlåt… jag bara babblar, hjärnstopp….
Han skrattade lite åt mig och tryckte min hand i sin och sa:
R- Jag antar väll att de där du sa om Pojk och flickvän kanske är nått vi är på väg mot och de ska du inte känna att du inte kan snacka om. Jag har inget emot att du kallar mig din pojkvän!
Jag rodnade lite och tittade ut mot trottoaren där folk gick förbi, jag kände hur han lutade sig fram mot mig över bordet och hans hand rörde mitt ansikte och jag blev tvungen att titta på honom igen. Jag såg in i hans grågröna ögon och kände de samma lugnet som jag känt igår kväll innan jag somnade och glömde bort all nervositet. Robin tog till orda igen och frågade:
R- Vad tänkte du på?
T- Förhållanden och hur jag inte är bra på sånt.
R- Vad får dig att tro det?
T- Nja kanske inte alla förhållanden, tänket mer på det jag hade senast, det slutade rätt illa.
R- Vad hände?
Min blick försvann ner i bordet och jag kunde inte hjälpa att mina ögon blev blanka och Robin reste sig och satte sig i stolen som stod bredvid mig och kramade om mig.
Jag tittade upp på honom och jag sa med en aning skakig röst:
T- Han sårade mig rätt djupt, han lämnade mig för en annan.
R- Han, är inte jag.
T- Nej jag vet det, men de gör fortfarande ont. Hållit mig ifrån förhållanden och killar ganska länge, ja i alla fall snart ett år och så kommer du från ingenstans och ja… bara ändrar på allt jag byggt upp.
Jag tittade på honom och log lite blygt, han kunde inte låta bli att flina lite han med och han sa:
R- Du får verkligen ursäkta att jag plötsligt började avguda dig.
T- Jag vet inte om jag kan det.
Sa jag lite lurt och sneglade en aning på honom med ett lurigt leende.
R- Säg vad du vill att jag ska göra för att få dig att tro mig.
T- Ge mig tid. Jag kan inte lova att jag kommer att braka ihop igen så här men jag lovar att det inte beror på dig. Jag antar att du är det ända som hjälper mot ett brustet och fel läkt hjärta.
Han log mot mig och lutade sig fram och kysste mig, värmen från hans läppar fyllde hela mig och känslan av hjärtesorgen försvann för stunden.
Han flyttade sig tillbaka till den plats han hade haft innan mittemot mig och vi började äta våra våfflor, han höll fortfarande min hand i hans på bordet.
Efter en stund började jag titta runt mig igen och såg plötsligt bakom Robin Denise och några andra vänner till oss båda komma gående mot kaféet där vi satt. Jag sa till honom:
T- Jag antar att vi kommer bli avslöjade om typ fem sekunder.
R- Vad menar du?
Sa Robin förvirrat och innan hann han säga mer hörde vi båda Denise röst som sa:
- Wow! Hej, Tracy har inte hört eller sett dig på flera dagar har det hänt nå…
Längre hann hon inte förrän hennes blick fastnade på våra ihop flätade fingrar på bordet och hennes blick letade reda på vem det var jag satt och höll i handen och hon utstötte:
- Tracy och … Robin?!
Dom andra som var med henne, det var en killkompis vid namn Tom och två tjejkompisar vid namn Lilly och Samantah men hon kallades Sam. Dom stirrade allihop på oss och det var svårt att urskilja vad som egentligen hände.
Jag kände mig en aning osäker i situationen och försökte dra till mig min hand men Robin höll kvar den. Jag sneglade på honom och sen på våra vänner som just nu bara stod och gapade. Men efter en sekund började dom allihop dra på munnen och flinade, Tom utbrast:
- Robin, my man… är det här varför du inte kunde hitta på nått igår kväll?
Robin himlade lite med ögonen och sa:
R- Smidigt, jo det kan man väll säga, hade en dejt igår.
Denise stirrade på mig nästan lite förnärmat över att hon inte visste om denna nyhet men skakade snabbt av sig det och lutade sig fram mot mig och viskade:
- Antar att du och jag måste ha lite tjejsnack nån dag här framöver om du har tid vill säga, lite saker du glömt informera om.
Jag log lite generat mot henne och sneglade mot Robin och viskade tillbaka:
T- Visst, men ja de här är lite nytt för mig också. Kan vi snacka senare.
- Visst visst, vi kanske ska ta och lämna er ifred så ni får fortsätta.
Dom sa allihop hej då och gick, jag kände mina kinder som nu var skållheta och Robin tittade över min axel efter dom andra och skrattade lite och skakade på huvudet och sa sen:
R- Antar att “the cat is out” nu.
T- Mmm…
Vi hade båda stoppat i oss våfflorna och betalat och rest oss och vi gick nu St. James park hand i hand och kikade. Robin stannade mig och ställde sig framför mig och sa:
R- Vet du vad?
T- Nej?
Sa jag lite förbryllat.
R- Jag tror att jag känner nått som måste ut.
T- Öm… okej är det en toalett du behöver?
R- Nej, du pratade om de här med förhållanden och jag såg hur osäker du blev när Denise och co kom, jag antar att vi måste visa våra känslor lite mer offentligt.
T- Okej… och hur hade du tänkt dig det?
Sa jag lite avacktande, han gick närmare mig så att han stod med sitt ansikte bara några millimeter från mitt och han log lite lurigt.
Han tog tag runt min midja och höll mig i sina armar. Jag tittade mig lite ängsligt runt om kring men jag förstod vad han menade. Jag började flina lite mot honom och viskade:
T- Jag har inga problem att kyssa dig offentligt, om du nu tror det?
R- Vad bra!
Sa han och lutade sitt ansikte närmare mitt och snuddade mina läppar, hans mun var lite öppen och vi blundade båda två. Jag hade mina armar runt hans axlar och han hade sina runt min midja. Våra läppar pressades mot varandra lite mer och jag kände ett leende på mina läppar som inte kunde hindras. Jag hade aldrig varit med om att det varit så skönt att kyssa någon mitt i en park.
Vi avslutade kyssen långsamt och drog våra ansikten långsamt från varandra och sen stod vi bara och tittade på varann. Jag viskade i Robins öra:
T- Kan vi gå hem till dig nu?
Han log mot mig och nickade och tog min hand och sen vandrade vi iväg mot hans lägenhet.



Det tog oss ungefär en kvart att gå hem till honom. Väl uppe i lägenheten hjälpte han mig av med min kappa som jag hade på mig och hängde upp den. Jag gick in i hans vardagsrum och kröp upp i hans soffa, Robin var inte många steg efter mig och han slog sig ner bredvid mig.
Han tittade på mig och blicken jag fick av honom fick mig att bita mig i läppen för att hålla mina fjärilar i magen i styr. Han lutade sig fram och kysste mig, han tog tag i mig och drog med mig tillbaka över sig. Jag satt över hans lår med ett ben på varje sida av honom, han hade sina armar runt min midja och drog mig tätt intill sig, vi satt och hånglade en stund på detta sättet.
Hans händer smekte mig över ryggen och mina händer gled igenom hans hår. Jag öppnande ögonen efter en stund och såg rakt in i hans ögon, vårat kyssande upphörde och han smekte min kind och viskade:
R- Jag vill ha dig!
Jag log till svar och reste mig ifrån soffan och han reste sig också, han tog min hand och ledde in mig i sitt sovrum.
Vi stod mitt i rummet och han stod farmför mig, han rörde försiktigt min kind, jag hade lutat mitt ansikte mot hans hand och med min hand rörde jag hans kind. Han flinade lite och kysste mig på min kind.
Hans läppar vandrade ner mot min hals och sen upp mot min mun, han drog min tröja över mitt huvud och lät den falla till golvet, jag knäppte upp hans skjorta och lät den falla ner över hans axlar ner på golvet bredvid mig tröja.
Jag stod framfor honom i endast min BH och mina jeans, han hade endast sina jeans på sig. Jag drog mig närmare honom och lät mina läppar slutas runt hans hals, jag fick stå på tå för att nå upp och plötsligt kände jag hans armar som lyfte mig rakt upp så att jag inte kände golvet under mina fötter längre.
Jag höll ett stadigt tag runt hans hals och kände att han gick mot sängen. När vi var framme satte han ner mig och släppte mig ett litet ögonblick och tittade på mig. Han sa tyst:
R- Det finns inget annat i hela världen jag vill ha mer än dig just nu.
Han tog tag i mig igen och vände på oss så att han satte sig på sängkanten och sen att jag satte mig över hans ben. Han höll ett stadigt tag om min rygg och drog mig tätt intill sin nakna överkropp.
Hans läppar snuddade mot min hals och ner över min axel, mina läppar vandrade över hans hals. Mina händer rörde över hans bröstkorg och vandrade runt honom mot hans rygg och upp mot hans axlar. Våra läppar vandrade återigen upp över våra kroppar och möttes till sist.
Kyssen hettades till ytterligare av att jag råkade yttra ett litet ofrivilligt stön när hans fingrar gled ner över min rygg, jag glömde bort mig helt igen och jag nafsade tag i hans underläpp en aning vilket gjorde honom ännu mera upphetsad. Han vred runt mig så jag hamnade på rygg på hans säng och han låg över mig.
Våra händer smekte av varandars jeans och ja resten av det vi hade på oss, vi hade krypigt under hans täcke och slingrade benen runt varandra. Det var precis som på morgonen, och efter det hela låg vi och höll om varandar igen. Vi gick inte upp ur sängen på hela dagen utan låg kvar där och kysstes, pratade, älskade lite mer tills vi somnade.
När jag vaknade var det mörk utan för, jag tittade rakt in i hans ansikte när jag såg rakt fram. Han sov lugnt och jag kunde inte låta bli att små le åt honom. Jag kände att jag var kissnödig och jag flyttade på hans arm som låg över mig och kröp upp ur sängen. Jag fick tag på hans skjorta som låg på golvet närmast mig och satte på mig den.
Jag satt en lite stund på toaletten och funderade på vad som höll på att hände med mitt liv, för en vecka sedan hade jag inte trott den som berättat allt de här för mig. Jag smög ut från toaletten utan att väcka honom och smög ut i köket för att hämta lite vatten, jag stod med glaset i handen och kikade ut genom köksfönstret. Klockan måste vara mycket det var tomt på gatorna utanför och jag sneglade mot klockan på väggen.
Den var nästan två på morgonen och jag satte mig på en av köksstolarna, såg mig runt i rummet. Jag hade aldrig varit hemma hos honom förut. När jag druckit vattnen ställde jag ner glaset i diskhon och smög in i vardagsrummet och satte mig i soffan en liten stund. Det hade hänt så mycket och jag inte själv hängde med riktigt, jag slog på TV:n och kikade lite. Jag märkte inte att Robin plötsligt stod i dörröppningen och kikade på mig. Jag ryckte till när jag hörde hans mjuka röst säga:
R- Vad gör du uppe nu?
T- Jag var tvungen att sträcka lite på mig.
Han gick bort och satte sig i soffan bredvid mig, han la sin arm runt mig och drog mig tätt intill sig och viskade:
R- Vart lite orolig när du inte låg bredvid mig när jag vakande.
Jag blundade när jag satt där i hans famn och jag svarade lite tyst:
T- Du behöver inte vara orolig, jag har inga planer på att gå här ifrån.
R- Bra det.
Vi satt en stund och kikade på TV:n, mina ögon blev återigen väldigt tunga. Robin tittade ner på mitt ansikte och såg att jag nästan somnat där. Han fnissade till och rörde min axel lite och viskade:
R- Kom, vi går in i sovrummet igen.
Han hjälpte mig upp och höll min hand hela vägen in för att jag inte skulle snubbla över mig själv på vägen.
Jag kröp ner under täcket och de sista jag minns innan jag försvann in i sömnen var hans armar som kramade om mig och hur han viskade i mitt öra:
R- God natt och sov sött.


När jag öppnade ögonen nästa gång höll det på att ljusna utanför fönstret, jag märkte att det var tomt i sängen bakom mig och jag satte mig upp och kikade runt i rummet. Det hade sett ut som igår, våra kläder låg kvar i en hög på golvet och jag hörde plötsligt ljud.
Jag reste mig upp och drog på mig min tröja och mina jeans och smög ut i hallen, ljudet kom från köket och jag gick mot det. Jag stannade i köksdörren när jag såg vad det var som lät och jag kände doften av pannkakor. Han stod och stekte pannkakor och märkte inte att jag var där. Jag smög fram och la mina armar runt honom, han ryckte till lite och vände sig om och små log lite och sa:
R- Du är vaken? Väckte jag dig, matlagning är inte min starka sida men jag ville göra nått.
T- Det doftar gott i alla fall så nått rätt måste du ju ha gjort.
Jag skrattade och satte mig vid hans köksbord och lutade mitt huvud mot min hand och kikade på honom. Efter en liten stund ställde han ner två tallrikar med pannkakor på bordet en till mig och en till honom. Han satte sig på platsen mitt emot mig och vi började att äta. Det var tyst en stund och sen sa jag :
T- Ska du jobba idag?
R- Mmm… jag antar väll att jag måste, vi har ju premiär snart.
T- Just de ja, kanske måste ta och kika på den,
R- Om du vill och har tid kan du få se genrepet ikväll?
T- Låter kul, ja jag jobbar själv till typ fem, när kan jag komma?
R- Vet du vart teatern ligger?
T- Jo de vet jag.
R- Kom förbi när du slutat, vi börjar ju inte förrän halv sju. Men jag är där redan vid fyra, massa smink och sånt du vet.
T- Hahaha, just de ja… du har alltså smink.
R- Vad är det som är kul med det?
T- Har aldrig sett dig med smink och jag har lite svårt att få in det.
Han flinade och tog lite sylt på fingret och smetade det på sina läppar och sa sen:
R- Jag tror jordgubbsrött är min färg.
Jag reste mig och gick bort och satte mig i hans knä och kysste hans läppar och lät mina läppar glida över dom och sa sen med ett flin:
T- Mmm, jag tror det jag med.
Efter att vi satt i oss våra pannkakor hjälptes vi åt med disken, det vart en rätt blöt tillställning. Efter det gick vi in i sovrummet igen, han skulle duscha och insisterade på att jag också skulle det. Duschen var varm och ja det var mer kyssar än intvålning och det gjorde att det hela tog mycket längre tid än vanligt.
En stund senare stod vi utanför hans port och vi skulle åt var sitt håll. Det kändes svårt när vi nu varit så mycket med varandra i ett par dagar. Han drog mig tätt intill sig och kysste mig ömt på läpparna. Han viskade i mitt öra:
R- Vi ses ikväll.
T- Mmm.. Vi ses ikväll, jag är väll där vid halv sex.
R- Kan nästan inte vänta.
Vi tog ett steg från varandra och jag började gå mot min lägenhet, jag kände hans blick i min rygg och jag kunde inte låta bli att vända mig om och våra ögon möttes och jag vinkade lite diskret och blinkade mot mig.
När jag kom hem till mig var det brottom, jag hade en halv timme på mig att infinna mig på jobbet och jag sprang den sista biten till det affär som jag jobbade i tillsammans med ….Denise.
Tanken slog mig att jag skulle jobba ensam med henne hela dagen och det var en måndag som betydde inte så många kunder. Kläderna vi sålde i denna butiken var av de lite dyrare slaget.
Jag klev in i butiken och så att hon stod hjälpte en dam redan, jag skyndade förbi henne och smet in bakom kassan där vårat personalutrymme låg. Jag tog av mig min jacka och snyggade till mig lite innan jag gick tillbaka ut i butiken igen.
Denise stod och skulle ta betalt av kvinnan och jag gick ut och började plocka lite bland kläderna, rätt till det som låg snett. Dörrklockan ringde och jag såg att kvinnan hade gått och jag hörde Denise säga:
- Så, vad gjorde du i helgen då?
- Det var rätt lugnt, var med Robin en del.
Sa jag och försökte få de att låta som jag gjorde det ofta.
- Antog det, eftersom du inte hört av dig.
Jag vände mig om och tittade på henne, hon stod och små flinade lite och sa sen:
- Så, du och Robin… hur hände det egentligen??
- Jag vet inte riktigt.
- Hände det nått efter festen eller? Ni gick ju tillsammans.
- Nja, eller ja kanske det började lite då. Vi bytte telefon nummer och vi pratade när jag var hos mina föräldrar. Dagen jag kom hem bestämde vi att han skulle komma förbi på kvällen och ja… ni träffade på oss morgonen efter.
- Det är ju helt sjukt.
- Tycker du?
- Nej inte så, men att det hela gick så fort. Var typ ingen som såg det här komma.
- Nej!
Dagen gick rätt fort även om Denise pumpade mig på information hela dagen. Jag lyckades dock undvika de mest intima detaljerna som jag gärna ville behålla för mig själv.
Det var jag som stängde och efter det gick jag till teatern som inte låg så långt från där jag jobbade. Dörren var låst och jag stod utanför och fumlade fram mobiltelefonen för att slå Robins nummer när jag hörde rösten, rösten jag absolut inte ville höra just då, helst aldrig höra igen:
- Tracy?
Jag vände mig om och såg hans ansikte, dom isblåa ögonen som log mot mig. Jag kom helt av mig och jag stammade fram:
- David!?
- Vad gör du här?
- Jag ska träffa nån.
- Ååå, men det är väll ingen föreställning ikväll?
- Nej men jag känner en av skådespelarna här.
Han tog ett steg mot mig och gjorde en rörelse som visade att han tänkte ge mig en kram. Jag tog ett steg bakåt och han drog tillbaka armarna igen och tittade konstigt på mig och sa:
- Vad är det för fel, får man inte ge dig en kram?
Mitt huvud var i uppror, denna mannen som stod framför mig hade sårat mig så djupt.

“Vi hade varit tillsammans i tre år när det hela hände, vi hade varit det där lyckliga och perfekta paret som alla andra avundades. Vi kunde inte hålla fingrarna från varandra, ingen hade brytt sig om ålderskillnaden mellan oss, han var nio år äldre än mig men de hela vara ändå bara så rätt. Jag var en naiv 18 åring som trodde att livet var en dans och att David var min drömprins, han skulle aldrig någonsin såra mig.
Efter ett år tillsammans hade han bjudit mig på en resa till Paris och friat i Eiffeltornet. Vi hade flyttat ihop i en lägenhet centralt i London efter att vi kommit tillbaka och planerade vårat bröllop ett år senare.
Men bröllopet fick hela tiden förhinder men vi tänkte inte så mycket på det, ja eller jag tänkte inte nått på det.
Det hela hände tre dagar innan bröllopet, jag hade varit ute med mina vänner och firat lite. Jag hade inte varit så nykter och fumlade en del med nycklarna för att hitta nyckelhålet. Det var mörkt i hallen men jag tänkte att ja han hade väll gått och lagt sig tidigt eller så.
Efter att jag trasslar mig ur mina skor och min kappa vinglade jag mot sovrummet, jag kom inte längre än till dörröppningen. Jag bara stod där och tittade på dom två ihop slingrade kropparna i våran säng.
Jag tappade handväskan i golvet och den hade gett ifrån sig en ljudlig duns som fått dom två i sängen att rycka till, han vände sig om och kikade mot mig och hans ögon hade blivit iskalla och stela.
Hon hade snabbt hoppat ur sängen och dragit på sig sina kläder och slank snabbt förbi mig i dörren. Jag bara stod där och sa ingenting, David hade hoppat upp ur sängen och klädde också han på sig snabbt och skyndade sig fram mot mig. Han sträckte ut armarna mot mig för att ta tag i mig men jag tog ett steg bakåt.
Hans blick var förtvivlad, efter det vaknade jag till och det ursinne som vuxit upp inom mig under den korta tiden vällde ur mig. Jag tog ett steg fram och knuffade honom i bröstet så att han tog några steg bakåt, jag skrek åt honom att försvinna från mitt liv.
Hela tiden stod han bara där och tog allt, han upprepade hela tiden att han var ledsen men jag hörde honom inte. Efter att jag skrikit på honom i jag vet inte hur länge hade han gått ut i hallen och satt på sig sin jacka, han vände sig om i dörren och tittade på mig. Hans ögon var blanka av tårar och han tittade vädjande på mig, jag tittade bort och jag hörde hur dörren stängdes.
Jag skyndade mig fram och låste den och satte på säkerhetskedjan. Jag lutade mig mot dörren och hasade sakta ner i sittande ställning mot dörren och sen kom tårarna. Det var så Denise hade funnit mig dagen efter på eftermiddagen eftet att hon och många andra hade försökt nå mig på telefonen. Hon hade tillsist fått tag på David på hans mobil och efter en lång diskussion hade han till sist berättat vad som hade hänt kvällen innan.”

Nu stod han här framför mig igen, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Plötsligt hörde jag dörren bakom mig klicka till och jag hörde en röst jag längtat efter hela dagen:
R- Tracy, undrade vart du var nånstans?
Jag gick till honom och ställde mig tätt intill honom, tittade sen på David. Han sneglade på mig och sen på Robin och sen tillbaka på mig igen och sa:
- Jag hör av mig.
Sen gick han iväg, Robin tittade på mig och blev bekymrad när han såg mina ögon som var fuktiga och han drog mig intill sig och sa:
R- Vem var han?
Jag sa ingenting, hade jag gjort det just då hade allt brustit och det ville jag inte. Han drog in mig innanför dörren och vi stod där en stund och höll om varandra. Det tog en stund innan jag hade hunnit samla mig och sig släppte han taget om mig och smekte min kind och sa:
R- Tracy, vem var han?
Hans röst var orolig och lite spänd.
T- Ingen, verkligen tro mig det var ingen.
Han la sin arm runt mina axlar och ledde mig in i salongen där han ledde mig fram till en stol längst fram vid scenen. Han satte sig på huk framför mig och smekte min kind, min reflex gjorde som den brukade göra lutade huvudet mot hans hand. Han såg fortfarande bekymrad ut och frågade igen:
R- Det var nått med den där mannen där ute, vill du inte berätta?
T- Vi kan ta det senare, när vi är ensamma. Nu vill jag bara se dig spela teater och ha smink på dig.
Han log men leendet tog inte bort oron i hans ögon men han gick upp på scenen och försvann bakom en kuliss.


Föreställningen tog ungefär två timmar och dom var jättebra, efteråt gick vi hem till mig. På vägen köpte vi med oss kinamat som vi åt hemma. Jag kunde se att hans frågor om vad som egentligen hänt ikväll bubblade inom honom och jag visste att jag skulle bli tvungen att ta upp det svåra igen.
När vi hade ätit upp maten och diskat efter oss satte vi oss och tittade på lite TV, han hade sitt huvud i mitt knä och jag drog mina fingrar genom hans ruffsiga hår. Efter en stunds tittande sa jag:
T- Det var David!
Robin satte sig upp och slog av TV:n och tittade sen på mig och sa:
R- David?
T- Den där killen som jag pratade om, orsaken till varför jag hållit borta mig från förhållanden.
Han satt tyst en stund och jag såg hur han tänkte innan han tog till orda igen:
R- Vad hände egentligen?
T- Det är svårt att prata om, men jag ska försöka. Jag har inte riktigt pratat med nån om det här förutom Denise. Antar att jag måste ta tag i det nån gång.
R- Hur mycket har den här snubben sårat dig egentligen?
T- Mycket, det var första gången jag träffat honom sen vi flyttat isär.
R- Bodde ni ihop?
T- Mmm… vi var förlovade.
R- Där ser man, hur lite man vet om varann och hur mycket man ändå kan tycka om varann.
Han log lite men gick tillbaka till sin allvarliga blick igen. Jag fortsatte:
T- Vi skulle gifta oss…. Och … ja…
Jag kom av mig när jag kände hur ögonen började svida lite av dom tårar som försökte ta sig ut. Jag tog några djupa andetag och sa:
T- Vi skulle gifta oss, men tre dagar innan bröllopet hittade jag honom i våran säng med en arbetskamrat till honom.
Robin satt tyst och tittade på mig, jag tittade på honom och försökt tyda vad som hände inuti hans huvud just då men det gick inte. Vi satt tysta en lång stund och efter tjugo minuter sträckte han ut sin hand och tog min hand i sin.
Han var fortfarande allvarlig när han lutade sig fram och jag kände hans läppar mot mina, min rädsla över att jag hade skrämt bort honom släppte och jag kysste honom tillbaka. Han lutade sig över mig och jag lutade mig bakåt tills han låg över mig på soffan och kysstes.
Han slutade efter en liten stund och tittade mig in i ögonen och sa med låg röst:
R- Han måste ha varit en idiot som inte visste vad han hade.
Jag kände min känslor välla upp till ytan, jag var så överraskad över hur mycket jag verkligen tyckte om mannen som jag hade över mig just då. Jag tittade på honom och sa:
T- Sover du kvar i natt?
R- Jag sover kvar hos dig så länge du vill att jag ska vara här.
Han reste sig upp och hjälpte sedan upp mig, han drog mig intill säga och kysste mig. Jag viskade i hans öra:
T- Ska vi gå in och lägga oss
Han nickade och log till svar, jag gick ut i köket med våra glas vi haft i vardagsrummet och han gick in i badrummet. När jag stod i köket ringde min mobil, jag såg att det var ett okänt nummer och jag svarade:
- Tracy.
- Hej!
Jag stelnande till när jag hörde hans röst igen, men jag samlade mig fort och sa:
- Vad vill du?
- Jag vill prata.
- Jag har inget att säga dig.
- Men jag har nått att säga dig, Tracy jag älskar dig. Jag har gått och tänkt på oss länge nu och när jag såg dig ikväll, ja det kändes som ett tecken på att vi kanske kunde…
- Nej det kan vi inte.
- Men Trace…
- Kalla mig inte det.
- Varför inte? Gör han det? Den där killen, vad har han som inte jag har, vad inte vi hade?
- Mycket, jag kan lite på honom.
- Hehe, än ja.
- Han är inte som du.
Han tystnade i mobilen och jag vet inte varför jag inte la på men mitt ursinne var väckt igen, han hade förstört nått bra en gång och skulle inte få chansen att göra det igen. Han harklade sig och sa:
- Jag har inte glömt dig, du vet inte hur otroligt upprörd jag var efter att det sprack mellan oss.
- Jag kan nog ana, antar att du inte kan ana hur det var för

Skriven av: Tina1980

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren