Publicerat
Kategori: Novell

Och så fick dom varann...

Nu hade Julia den där underliga känslan i magen igen. Var det för att det var vår? Eller för att hon snart skulle åka Uppskjutet? Eller för att skolans snyggaste kille Emil stod framför Julia och hennes bästisar Hanna och Terese? Alla i hela skolan visste att Julia gillade Emil, men det var ingen förutom Emils bästis Peter som visste att Emil var kär i Julia.
Äntligen var det Julias och hennes kompisars tur att åka. När dom åkt klart gick dom dit man köpte kort. Julia kollade på kortet med Emil och Peter. Emil såg helt lugn ut. Julia väcktes ur sina tankar när hon hörde Tereses röst.
- Vi åker Colorada! sa hon.
- Bra idé, sa Hanna. Eller vad tycker du Julia?
Julia nickade. Konstigt nog stod Emil och Peter framför dom i kön dit också.
- Hej tjejer! sa han.
- Hej killar! sa Terese.
- Ska vi sitta i samma båt? frågade Peter och gav Emil en finurlig blick.
Julia nickade och det gjorde hennes kompisar med. Dom fick båt 8 och Emil satte sej bredvid Julia.
- Vill du låna min jacka så du inte blir blöt? frågade Emil.
- Visst.
- Sen går vi Gasten, tyckte Peter.
Peter satt tätt bredvid Terese som inte verkade bry sej om honom.
- Fin du blev på kortet Julia, sa Emil när dom köpte kortet.
Julia satt med händerna som skydd för kinden. Terese och Hanna satt med huvudena böjda och höll för ögonen, för att sminket inte skulle rinna. När dom stod i kön till Gasten kom Julia plötsligt på att hon hade Emils jacka på sig.
- Din jacka, sa hon. Den var lite stor.
Emil hade ställt sig framför Julia och Peter hade ställt sig framför Terese. Inne i Gasten satt Julia som ett klistermärke på Emils rygg.
- Förlåt, sa hon till Emil när dom kommit ut.
- För vad?
- För att jag höll mig så tätt intill dig, jag menar Ninni kanske inte tycker om det.
- Det är slut mellan mig och Ninni.
Julia tittade förvånat på honom. Var Emil inte tillsammans med Ninni längre? Sen kollade hon på Peter som försökte charma Terese.
- Försök med Hanna, sa Julia till Peter. Hon har gillat dig sen trean och det är ett jävla tag.
När dom åkt alla attraktioner gick dom och köpte sockervadd och sen gick dom. När Julia, Hanna och Terese och Emil och Peter skulle skiljas åt, böjde sig Emil fram och kysste Julia på kinden. Julia gav honom en kram och en kyss på munnen. När dom stod och höll om varandra hörde dom Terese hosta till bredvid dom. Julia vände sig mot henne presic som Emil gjorde.
- Ska jag bara stå här? frågade Terese och pekade på Hanna och Peter som stod och hånglade hej vilt mitt på trottoaren. Emil och Julia skrattade.

Skriven av: Linea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren