Publicerat
Kategori: Novell

Omskrivning

Det var en gång ett oförklarligt grönt badkar och i det oförklarligt låg en lättblond plastprinsessa med Barbiekomplex. Den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex smålåg där och halvfilosoferade (eller tvärtom) över chockgula konservöppnare av häftmassa när hennes tvåhövdade portvakt med tomtefobi och omaka sockar helt spontant studsade in på en småskrattande ofärgad gul legobit. Den tvåhövdade portvakten med tomtefobi och omaka sockar fick hela sin kropp att anta tomaternas och ketchupens gråtframkallande färg när han såg den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex endast iförd 4 lager jättefrätande myggolja och en genomskinlig rosa kofta med ostknappar(herrgård). Den tvåhövdade portvakten med tomtefobi och omaka sockar sparkade till den gapflabbande ofärgade legobiten och spatserade helt oannonserat ut genom badrumsskåpet. Den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex kände inte för att bada i det oförklarligt gröna badkaret längre längre så hon joddlade sig upp på kakelgolvet med en gräddvisps oanade vighet och stod med endast sin genomskinliga röda kofta med ostknappar(fortfarande herrgård) på sig med händerna i byxfickorna och betraktade i smyg det massiva trägolvet i äkta fuskpäls. Hon tog ett enormt myrsteg och råkade till sin stora förvåning och ohöljda skräck halka på ett ditmålat apelsinskal. Som tur var lyckades den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex göra en trippelmollbergare med skruv, få den japanska domaren nöjd, och landa med lite överslag i fiskdammen. Där låg Gunde svan och spelade ”Ove med knuff” med sina omöjligt små ankkompisar, som fortfarande inte hade den brunaste aning om hur den fula ankungen kunde bli en fullfjädrad svan. Den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex klättrade ur fiskdammen med hjälp av en liten brandbil som ingen hade ställt dit förra tisdagen. ”konstigt” ,tänkte hon otroligt nog,” vad gör dom omöjligt små ankorna i FISKdammen?”…
Den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex svepte sin genomskinliga röda kofta med uppätna ostknappar(tidigare herrgård) omkring sig för att inte få ludd i naveln. Just som den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex stod där kom en barnsligt glad svettig skåning vid namn karl Jonsson gående med sitt urdruckna mjölkglas rakt ut ur sagan utan att nån la märke till honom(!). Den lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex råkade av misstag fastna i en pelikansax, som inte låg där innan, och spillde långsamt ut sitt kräkframkallande blå blod på platsen som idag är mera känd som platsen-där-den-lättblonda plastprinsessan med Barbiekomplex-råkade-av-misstag-fastna-i-en-pel ikansax-som-inte-låg-där-innan-och-spilla-ut-si tt-kräkframkallande-blå-blod…

Skriven av: Bowser

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren