Publicerat
Kategori: Novell

Önske-katten

Jag har alltid velat ha en katt. Den skulle vara helsvart och liten. Men min granne hade en hund som jag fick vara med hur mycket som helst så mina föräldrar tyckte att det räckte. Jag lånade böcker på bibblan och utav kompisar om katter men hur mycket jag än tjatade så fick jag ingen. Jag heter Kim Daw föresten och är 10 år gammal. Mitt drömjobb var att bli författare så svenska gillade jag. Utav mamma och pappa hade jag fått en dator med internetuppkoppling som jag forskade med. En dag så såg jag en lapp på en anslagstavla. 'KATT BORSKÄNKES'

' En månad gammal kattunge
bortskänks. Svart o liten'

Det var som en dröm! Jag sprang hem till mamma och bad som aldrig förr om en. Och jag fick! Av alla mina besaringar köpte jag koppel m.m.

FEM ÅR SENARE

Idag är jag evigt tacksam att jag ej gav upp. Mitt kämpande hade givit resultat.

Lycka till och kämpa väl!!!

Skriven av: L8

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren