Publicerat
Kategori: Novell

Öppna dig

- Så du undrar hur jag mår?

Ja, jag märker det på dig.

Men hur? Ingen annan märker någonsin något, eller de bryr sig inte
'Nej jag är bara trött.' 'Okej, men du måste lova att säga om det verkligen är något'
Jo visst, självklart, jag ska nog berätta hur det ligger till. Inte alls...


Men du kan berätta för mig, det vet du.

- Men det är inget... Jag är bara trött.
Tjata inte mer. Jag vill inte berätta. Jag vill inte, Jag vill.

Jag vill att du berättar för mig, jag bryr mig om dig.

-Nä... Bara trött...
Så du bryr dig... Lika mycket som någon annan skulle jag tro.
Trevligt att du frågar i alla fall. Om jag tror att du bryr dig, på riktigt...? Jag vet inte.
Kanske om jag berättar det nån gång, då vet du.

Hade du berättat för mig om det hade varit något?

- Antagligen inte, men det är inget.
Övertydlig kanske. Jag vill ju inte. Varför menar jag inte det....

Jaja, om du verkligen säger det så... Tror inte på dig riktigt, men du kan mitt nummer om du ändrar dig...

- Jo jag vet... Det är snällt av dej, men det är verkligen ingenting.
Du orkar inte. Precis som alla andra. Tydligt, du tror mig inte, men du ger upp. Tjata inte.
Men låtsas heller inte som om du bryr dig.Jag är för misstänksam... Bry dig inte, snälla...

Du måste ju våga öppna dig.

- Nej. Bara onödigt.
Du är nära nu... Men skulle någon se mig... På riktigt, skulle det inte vara jag. Jag är inte sån. Det är det ni säger, allihopa.
Sluta tjata nu, jag orkar inte tänka mer... Huvudvärk...



Skriven av: Sanna G

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren