Publicerat
Kategori: Novell

På kullen

Nadja, Jessie, Elizabet, Jonna, Sherby, Scarlett, Vonna, Lena, Caro - lina, Chrissy, Mercy och Alicia stod på höskullen hand i hand. De blickade lyckligt ut i dalen. De hade till sist vunnit sig ur hä -xan Claives klor, de hade lyckats rymma. Och de skulle alltid vara tillsammans. De skulle aldrig skiljas åt. Deras enkla bomullsklän -ningar var utbytta mot vackra klänningar i rött siden och alla bar de eldröda rosetter i både blont, svart, ljusbrunt och mörkbrunt hår. De var alla olika, men de var alla syskon. De hade stöttat varan - dra när det inte fanns något hopp. De hade varit tillsammans och byggt det starka band som höll de alla fast, den som gjorde dem till syskon och som var omöjlig att bryta. De stod där, högst upp på kullen och log medan tårar rullade nedför deras kinder. Alltid tillsammans, ända in i dö - den, allt var perfekt. Deras blodröda klänningar fladd -rade i vinden, de skulle alltid vara tillsammans. Aldrig skiljas åt. De var systrar, och om en var tvungen att ge sig av, så skulle alla ge sig av. Om en dog, så hände samma sak till de andra. Så var det, i alla fall i drömmarnas värld. I verkligheten var de för fega för att ens försöka göra något alls åt saken...

Skriven av: TamaraM

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren