Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Paret som skiljer sig

Jag satt på engelska lektionen och tänkte på det som hände hemma igår kväll. Hur mamma och pappa bråkade i vardagsrummet. Jag undrar varför dem skrek åt varadra. Jag tänkte också på min lillebror hur han grät igår. Jag försökte att koncentrera mig på lektionen. Men jag tänkte bara på det som hände igår kväll. Jag var rädd att dem skulle skilja sig. Jag hörde att läraren sa att det var slut på lektionen.

Jag gick hem efter engelska lektionen , för att jag inte orkade med skolan. När jag kom hem så såg jag att mamma och pappa bråkade igen. Så jag gick upp till mitt rum och lyssnade på musik. Jag hade somnat medans jag lyssnade på musik.

När jag vaknade så var klockan prick åtta och jag börjar tio över åtta. Jag gick upp snabbt och tog på mig ett par jeans och en tröja. Sen så sprang jag hela vägen till skolan. Vi hade No som första lektionen. Jag kom fem minuter försenad till lektionen. När jag gick in i klassrummet så frågade läraren varför jag kom försent. Då sa jag att jag försov mig.



När jag satte mig på min plats så började jag tänka på mamma och pappa igen. Jag var jätte rädd att dem skulle skilja sig. Jag är mest rädd för min lillebror, för om mamma och pappa skulle skilja sig vad skulle han göra? Om de skulle skilja sig vad skulle det hända. Med mig mitt liv det skulle förändras jättemycket. Jag skulle behöva tänke på många saker som t,ex mina läxor, om jag ska vara hos mamma eller pappa. Jag skulle känna mig ledsen , arg , förtvivlad och ensam. Jag kände att någon knackade på min rygg jag kollade bakåt. Det var min no-lärare , han sa att jag ska koncentrera mig på lektionen. Lektionen var slut och vi hade matte. Sen skulle vi sluta för det var pua-dag idag.

Matte lektionen var slut och jag gick hem. När jag öppnade dörren så hörde jag inte att ,mamma och pappa bråkade. När jag gick in så såg jag att dem satt i vardagsrummet. Jag var på väg upp till mitt rum men mamma sa att jag skulle sitta framför dem. De skulle säga något viktigt till mig. Jag tänkte snabbt att dem säkert ska säga att de ska skilja sig. Mamma sa, du vet att jag och pappa kommer inte överens med varandra så vi ska skilja oss. När jag hörde de som mamma sa att de ska skiljas så kände jag hur tårar rann ner för min kind.

Hej! Jag är 15 år gammal. Jag bor i Sollentuna. Jag är en trevlig och snäll person.
Hazal är medlem sedan 2016 Hazal har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren