Publicerat
Kategori: Novell

Paris och London

Paris och London

Paris var ute med sin hund London, London var en papillon en väldigt liten hundras. När London var valp var hon så liten så att hon hade fått plats i Paris pappas (Toms) bröst ficka. Paris älskade London och hade med henne nästan överallt (förutom i skolan och på hund förbjudna ställen). Paris var 16 år med halv långt rakt ljus brunt hår och djup blå ögon. Hon var ganska lång och det var bra för då kunde hon gömma saker så att inte hennes irriterande lillebror Mikey inte kunde nå dom.
En dag när hon var ute med London så stirrade den lilla svart vita hunden dödsförskräckt in i ett taggigt björnbärs snår. Det prasslade till och ut hoppade en stor räv. Räven var mager och hade skabb, han lyfte sina fuktiga bruna ögon mot Paris och London och kvickt som sjutton snappade Paris upp London och sprang fortare än hon någonsin sprungit förut. Hon brydde sig inte om vart hon sprang, när hon stannade såg hon att hennes ben hade bärt henne till det gamla övergivna tivolit. Hon hörde någon komma och dök snapt in bakom ett björn bär snår. Och när hon försiktigt tittade upp stod en stor fet man med svart skägg några meter ifrån henne, hon blev så skrämd och överraskad att hon gav upp ett litet förvånat pip, och blev genast bryskt uppdragen och stod öga mot öga med den fete mannen.
Han tog tag runt Paris midja i ett sten hårt grepp så att hon inte kunde rubba sig en millimeter, sen tog han luft och ropade,
– Hörru Jerry.– Hick. Paris kände en frän doft och förstod att den fete mannen hade druckit brännvin. Han tog nu till orda igen -Jerry kom hit och titta vad jag hitta, hon kan väll inte tillhöra någon,hon är ett riktigt bra kap skulle jag tro. Paris tittade ner på sin urringade blommiga sommar klänning med rivor och björnbärs fläckar. När den smale, korte mannen med bakåtslickat hår och polisonger (som hon antog att denne var ”Jerry”. – Jag håller med, men Billy (den fete mannen) jag tycker att vi inte säger till bossen att vi har hittat henne, han vill bara ha henne till eget bruk. Jo du har rätt Jerry. Paris hörde inte ett ord vad karlarna sa för hon var långt, långt borta hon hade nämligen märkt att London var borta, men hon visste någon stans i sitt stilla sinne att London hade
Sprungit för att hämta hjälp, och det var precis vad den lilla tappra hunden gjorde.

– Trots att London var liten och så klen tror ni kanske att han inte orkade springa hela vägen hem men små hundar kan vara otroligt envisa det var i alla fall London. När London till slut kom fram till vit-röda huset. När hon kom fram skällde hon villt och bet i pappa toms fina siden byxor. Tom förstod direkt och ringde först polisen och sen sprang han fram till det gamla övergivna tivolit med den lilla modiga hunden. Och när han kom fram stretade Paris emot att bli buren in i den gamla grön rostiga bilen men tom var mästare i kung fu så han befriade Paris lätt och polisen kom och tog hand om resten.

Slut

Skriven av: Josefine.R

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren