Publicerat
Kategori: Novell

Påskharen är död

Påskharen är död!!
Solskens-story eller tragik? Novell eller kåseri? I vilket fall är det en sann historia.

En av mina väninnor fick besök av påskharen igår!!!! Tyvärr i ett bedråvligt tillstånd.

Hon har en katt som är fullständigt.. knäpp.. eller åtminstone har han ett stort övermod. Vet inte vilket, men min vän var på altanen för att förbereda solens ankomst. Plötsligt får hon se sitt djur slita och dra in något på gården. Han släpade och slet och fick ta i med varje muskel i kroppen. Han kom dessutom från skogskanten så-- ingen annan förklaring finns än att detta var hans byte!
Bit för bit, släpade kattskrället på en stor hare !!!! Efter en lång kamp, la han den vid altantrappan och såg väldigt stolt på sin matte.-- Matte hade vid det här läget tappat både hakan och tilltron på sina ögon! En hare!!!???

Katten är ganska knäpp i vanliga fall också. Den fattade nog inte att det var en hare.. eller så har den ett förfärligt brytningsfel och måste skaffa sig glasögon. Han trodde kanske att det var en ovanligt tung mus!! --och hur KATTEN fick han död på sitt byte???? hihihihi-- Har fnittrande sett hela scenen framför mej sedan igår..


Vågar inte tänka på vad han släpar hem på Julafton....

Skriven av: Pia.N

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren