Publicerat
Kategori: Novell

Platsansökan

Platsansökan.

Jag meddelade per telefon att jag var villig att åta mig det utannonserade jobbet på Ert företag. Trots att jag vet att jag är det absolut bästa valet för er, valde ni att inte slå till direkt utan gick den byråkratisks vägen och uppmanade mig istället att skicka in min ansökan. Vilket jag med en djup suck gör.

Jag heter Robert och är 24 år. Har gått ut gymnasiet och efter det flummat omkring främst i Europa, men har också gjort några kortare avstickare till USA. Främst har jag jobbat som bartender på olika barer på semesterorter. Där har jag fått kvinnor att köpa både en och två drinkar mer än de tänkt sig. Skälet till det var inte längtan efter mer alkohol, utan för att de gjorde allt för att dra ut på njutningen av att få stå nära mig vid bardisken. Utan undantag var de generösa med dricks, vilket jag såg som ett tecken på att de uppskattade mitt charmerande och uppmärksamma sätt. Deras äkta män har också stuckit till mig några sedlar med jämna mellanrum. Inte för att de vill ha mig nära, utan för att jag ska ägna min tid åt någon annan kvinna än deras egen.

Jag har också förmåga att få människor i min närhet att skratta. Det kan er personalchef intyga. Han verkade till en början vara en riktig torrboll, men när jag i telefonen idag nämnde mina löneanspråk började han gapskratta. Han sa att det var mer än de tre delägarna lyfte i lön tillsammans. Själv såg jag inget roande alls i mina löneanspråk. Jag utgick bara från vad jag behövde ha i lön och tog det. Inga extra pålägg alls.

Jag har god smak. Klär mig i designade kläder med matchande tillbehör. Dricker endast lagrade årgångsviner och för det mesta gourmetmat till, spelar golf på välkända golfbanor, besöker klubbar där det krävs medlemskap och spenderar mer än gärna någon vecka då och då på en yacht i medelhavet eller i västindien.

Anledningen till att jag söker jobbet är att det är bra med ett visitkort och kreditkort från ett välkänt företag. Det inger förtroende hos folket jag vill umgås med. På grund av min förmåga att föra mig och mina kontakter är jag helt övertygad om att jag kommer att bli en bra representant för ert företag. Tänk bara så många barer och diskotek som jag kommer att använda korten på. Ni kommer på sensationellt kort tid öka antalet personer som känner igen er logo.

Förväntar mig att ni hör av er direkt när ni får det här ansökan via mail och att ni omgående beställer ett kreditkort och visitkort till mig. Lönen ska betalas månadsvis i förskott med början imorgon.

Med vänliga hälsningar



Robert Andersson

Skriven av: Åsa G.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren