Publicerat
Kategori: Novell

Pojken hade

Pojken hade växt upp i ett underbart hem, han vart adopterad när han bara var tre månader så för honom fanns det inget annat hem. Hans föräldrar var omtänksamma och kärleksfulla. han kunde inte minnas ett enda olyckligt ögonblick. Men så en dag knackade det på dörren. Pojken var då 10 år gammal.Det var pojken som öppnade. bakom dörren stod en stor man, muskulös. Han var rakad men hade lite skäggsstubb. Han hade en brunt linne och vita shorts på kroppen. Han log brett och sträckte fram handen. Han hade smutsiga tänder och krokiga. Hans hand var täckt av olja och smuts.
Pojken slog skräckslaget upp ögonen och sprang in till vardagsrummet där hans föräldrar satt.
- Det är en man i dörren, sa han fort och vettskrämt. Utifrån dörren hördes ett kluckande skratt.
- F'låt om jag skrämde dej, pojk, skrattade han hest.
Pojkens pappa reste sig ur soffan och harklade sig.
- Jag vill inte låta oförskämd, men vem är ni?
- Pojkens farsa, sa han mullrigt och såg pltsligt allvarlig ut.
- Nej, jag är pojkens fader, sa pappan och bröstade upp sig. Vem var denna som vågade inkräkta?
Ett elakt skratt hördes ur mungipan på den store mannen.
- Jag menar då hans biologiska farsa. Jag har kommit för att hämta honom, sa han och log. Samtidigt sträckte han ut händerna och fångade upp pojken i famnen.
- nu ska vi gå hem, pojk, du ska se att allt bli bättre me mej, sa mannen och gick mot dörren. Omedelbart började pojken gråta och mamman reste sig upp samtidigt som pappan hejdade mannen.
- Släpp ned pojken. NI har ingen rätt att komma och ta vår son! Vi har adopterat honom, det är vår son! Försvinn innan jag ringer polisen!
Så fort pappan yttrade ordet 'polis' så slängde han ned pojken på marken och fick ett argt uttryck i ansiktet.
- Jag kommre tillbaka, å ja ska ha min pojk.

3 dagar senare fanns det en artikel i tidningen,

'GIFT PAR HITTADES MÖRDADE - SONEN FÖRSVUNNEN!
Ett gift par med en adopterad son blev iförrgårkväll brutalt knivhuggna. Mannen lyckades ringa polisen, men mördarna hade redan försvunnit med pojken. Både mannen och kvinnan avled senare på sjukhuset av de allvarliga kvivhuggen.'



[ en sann historia.. Dialogen är dock påhittad. ]

Skriven av: Johan

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren