Publicerat
Kategori: Novell

Power

Aldrig i livet att pappa och jag träffas i Göterborg. Jag hatar honom efter det han gjorde mot mig och mamma och alla andra som det rör. Med det är nog mest jag och mamma som hatar honom. Tror han att jag vill träffa honom? Jag tog upp brevet och läste det igen 'Ha' utropade jag när det mest osanna av allt stog skrivet mitt framför mina ögon. Att han älskade mig och mamma över allt annat. Knappast gubb-f*n. Han är helt sjuk. Han skrev att han kom ut nyss och att han gärna ville träffas och prata. Aaa visst va så han kan bomba mig med elaka komentarer om varför jag och mamma inte hjälpte honom när han hade det svårt som det stått i dom tidigare breven. Jag hatar den lilla skiten och han har förstört mitt liv så det så. Glöm att jag kommer. 'EEEEEEEELSAAAAAA' ropade mamma nerifrån köket och jag skruvade ner volymen på stereon och gick ner 'Mmmmm' sa jag lungt medan jag plockade upp en godis ur skålen. 'Vad skrev han?' sa mamma och satte sig ner 'han ville att jag skulle åka in till Göterborg så att vi kunde träffas. Han skulle betala allting.' svarade jag lungt. 'Med vaddå? Stöldgodds eller har han skaffat jobb?' sa mamma irriterat. 'Han jobbade visst nu. Och han har en ny tjej nu.' sa jag och tittade på mamma. 'Ska du åka eller?' sa mamma och jag hörde på henne att hon inte ville det. 'Så klart inte.Tror du att jag är knäpp eller?' sa jag och tog en till godis. 'Nej så klart inte hjärtat.' jag såg att hon såg mycket gladare ut nu.'men är du helt säker på att du klarar dig själv nu när jag åker till Stockholm?' 'Ja mamma' 'Bra hjärtat, Dig är det power i' Men jag skulle såklart in till stan å festa varje kväll. Men det fick inte mamma höra något om.

Skriven av: Elin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren