Publicerat
Kategori: Novell

Problemet

Kan det verkligen bli värre nu än var det är??
Jag låt utbred på min säng.. radion var på.
Den spelade ” no promises” med Shane Ward.
De fick mig o fundera på allt..
Benjamin, skolan, kompisarna.
Ni kommer nog inte förstå så jag berättar från början.

Första dagen i 8:an. Pirrigt men ändå roligt att få träffa alla. Vi skulle få 3 nya elever också. Sommaren hade varit helt okej faktiskt. Hade äntligen kommit över min kärlek till Benjamin som varat i 6:an till 7:an.
Erika, Lovisa, Adriana kom ju direkt fram.
Vi pratade ett tag tills vi började.
Benjamin var där. Snygg som vanligt.. men NEJ!! Jag hade bestämt att förtränga honom.. även om de var svårt. Elin.. den nya tjejen i klassen.. snäll men annorlunda. Allt gick bra. Fröken pratade på som vanligt.
Vi skulle pröva många nya sittplatser..!
Efter lunchen va de Benjamin som fick bestämma. Han satte mig o honom mitt emot varann. Hans ögon fanns där nära och trygga. Jag ville inte titta på honom. Nej, har man bestämt sej så har man! Han tittade länge och många gånger. Det kändes ganska bra ändå men förvirrande. För han gillade ju inte mig eller?? Gjorde han? Inte förra terminen o inte i 6:an heller. Äntligen fick vi rast. Jag gick fort ut till Erika. Gav henne en stark menande blick och hon förstod. Vi gick ut på skolgården. Ja berättade om Benjamin och hon lyssnade. Vi gick in efter ett tag till dom andra. Elin, Rabia, Adriana och Lovisa satt o spelade kort. Benjamin stod inte långt ifrån..
Vi hade en lektion till sen gick jag på bussen hem. Mp3 spelade i mina öron. ” you are Beutiful ” Regnet sipprade ner utanför. När ja kom hem stack jag upp på mitt rum. Satte på radion, och slängde mig på sängen. Allt var så jobbigt!
Visst förstod Erika men ändå inte. Vad betydde Benjamins blickar? Äsch.. jag skakade av mig alla problem tillfälligt och somnade.
Nästa dag hände inte så mycket.. inte dagen efter heller.
Men sen! Elin kom fram till mig och berättade att hon avskyr Adriana, och vill undvika henne och vara med mig. Paniken växte inom mig. Va menar hon? Men jag bara nickade. Det började regna när vi gick tillbaka från gympan. Det regnade mycket.. vi skojjade med varann hela vägen. Skrattade och busade. Vi fyra jag, Adriana, Elin och Rabia. Jag fjantade mig mest. När jag snurrade runt en gång såg ja Benjamin bakom oss. Han log men jag skämdes. Gud, varför nu? Sen skyndade vi upp till skolan. På lektionen tänkte jag på vad Elin sagt om Adriana och Benjamin bakom oss. Måste berätta för Erika tänkte jag snabbt. På rasten berättade jag för Erika och hon tyckte de var konstigt att Elin tyckte så. Jag hade öppnat skåpet och då såg Erika min idol Chris Watrin han är en tysk kille. Klart blev hon kär direkt. Jag gick iväg satte på Mp3 och försvann i mina tankar.
Längtade hem. Längtade efter förståelse, någon som lyssnade. Nästa dag berättade jag för Adriana vad Elin sagt. Hon blev klart ledsen. Jag visste inte om jag gjort rätt eller fel. Benjamins blickar var inte lika långa längre. Mina känslor växte mer och mer för honom kunde inte hålla kvar dom längre.
Nu är allt som det är och jag vet inte vad jag ska göra!!!!
Allt som jag gör blir bara fel tyvärr. Erika förälskar sig i alla killar jag gillar..
Benjamin är kompis med alla tjejer utom mig. Men jag vet inte hur jag ska bli vän med honom!? Adriana undviker Elin och Elin Adriana. Vad ska jag göra?? Jag vill bara försvinna från allt bort till något bättre.
Nu vet jag inte vad jag gör eller kommer göra. Men något händer nog snart något mirakel.
Hoppet finns ju!

Skriven av: Maria Malmberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren