Publicerat
Kategori: Novell

Proffsdrömmar del 1

Ashton vaknade upp.
Det värkte fruktansvärt i magen och han kunde knappt röra på benen.
Allting snurrade runt.
Hade gårdagens träning med Arsenals A-lag verkligen tagit så hårt?
Han visste att coachen Jörgen Krainz knappast skulle ta ut honom i truppen mot Liverpool och än mindre låta honom spela.
Men han var bara 16 år, och ändå tränade han med Arsenal, med stora stjärnor som José Primero och målsprutan Karl Heinz.
Ändå var han besviken på sig själv.
Klockan 19.00 började dagens hemmamatch mot Liverpool.
Han skulle se den från läktaren, precis som bestämt.
Om inget oväntat inträffade...
Nä, drömma skulle han inte sitta och göra.
Klockan var säkert efter elva så han tvingade sig själv att resa sig upp och äta en rejäl frukost och sedan ta en joggingrunda.
16:00 skulle fystränaren låta honom genomgå ett fystest, det var viktigt att han var pigg innan det.
Det skulle bara ta en halvtimme, hade fystränaren sagt.
Fem minuter innan fystestet var han på plats.
Fystränaren hade redan gjort i ordning allt.
Han skulle springa, göra armhävningar, situps och upphop och hela tiden ha på sig en pulsklocka.
Det såg ut som fystränaren antecknade varje rörelse han utförde.
Han tyckte testet gick ganska bra.
En halvtimme innan matchen mot Liverpool började så var han där, gick in grattis och satt uppe på VIP-platserna, kändes konstigt.
Han satt bredvid Arsenallegenden Eric Thompsson, bara det kändes stort.
Han kom ihåg att för några år sen hade han och han pappa sett Arsenal-Fulham på ståplatserna och det hade känts enormt.
Nu kändes det som han var i himmelriket.
Thompsson såg inte alls ut som han sett ut som proffs.
Han såg ut att ha ätit mycket på sistonde och hans ovårdade hår stack åt alla håll.
Men han var ju faktiskt Eric Thompsson.
Matchen blåstes igång!
Båda lagen spelade offensivt och ingen vill ge sig i kampen på mittfältet.
Jörgen gormade som en galning och när Livepool gjorde 1-0 efter sju minuter sprang han in på planen och slog till domaren.
Domaren blev helt chockad och skickade genast upp honom på läktarna.
Krainz var blossande röd när han kom upp och satte sig på andra sidan om Ashton.
Efter första halvleken stod det 1-1, Heinz hade lyckats peta in en hörna i den tjugosjunde minuten.
När pausen inledes så viskade Jörgen i hans öra:
- Ashton, gå ner och byt om, du ska spela andra halvlek. Jag har informerat ass. tränaren.
- Va? utbrast Ashton och rusade ner.

Skriven av: Axel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren