Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Rävar och jägare

Det var något speciellt med att ingen visste vad de höll på med. Bara en sådan sak som att hänga med gemensamma kompisar i gallerian och kyssas i varje omklädningsrum när de andra var uppslukade i rean, eller gå längst bak i klungan och hålla händer. Ingen visste hur han var tvungen att kämpa för att motstå att inte lägga armen runt hennes midja när de stod bredvid henne. Eller att hennes hand nästan letade efter hans automatiskt när de går bredvid varandra. Ingen visste heller att de ibland möts bakom skolan på rasterna efter att ha kommit på dåliga ursäkter till sina kompisar. Att de skrattade åt dem där, mellan kyssarna.
De vet att någonting kommer hända så fort alla får reda på det. Hur folk kommer viska i korridorerna. Det är ett dåligt tecken. En viskning i korridoren är så mycket mer skrämmande än den starkaste rösten i ett klassrum.
”Vår kärlek är en bara ett litet värmeljus.” viskade hon. ”Det skulle kunna brinna ut så lätt.”
”Det skulle kunna brinna ut så lätt på grund av dem.” Han kysste hennes knogar och tittade henne djupt i ögonen. Hon skrattade. Åt honom, åt henne, åt detta. Åh, så klyschigt.
”Jag vet ställen där vi inte kommer hitta oss. De kommer att leta efter oss, för de kommer att förstå. Men jag vet var vi kan gömma oss.” säger hon.
”Dom kommer att försöka skjuta på oss men vi är skottsäkra. Ta min hand, och släpp den aldrig.”

Skriven av: Jessica Q

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren