Publicerat
Kategori: Novell

Rihna




Gubbjävlen nös till igen.
Hon blundade och knöt händerna så hårt att knogarna vitnade.
Hon fick lägga band på sig för att inte skrika högt.
Människorna omkring henne irriterade henne.
Ljuden, rörelserna, de falska skratten... Gubbjävleln som nös gång på gång,
hon hade lust att slå ner dem.
Hon satt på busshållsplatsen och väntade på buss nummer 179. Mot sollentuna, Från vällingby.
Värmen var så fruktansvärd att alla hennes svarta kläder klibbade fast mot hennes hud.
Svart. Lite enstaka Rosa här och där.
Hon lutade sig framåt.
Hon mådde inte bra.
Hon mådde fruktansvärt illa och psykiskt var hon trasig.
Hennes vän hade varit och hälsat på, En av hennes bästa vänner.
Miki.
De hade haft underbart roligt de två dagarna hon hade varit och hälsat på, men när det var dags för Miki att åka ner till dalarna igen ville Hon inte släppa henne.
Hon ville att Miki skulle stanna för evigt där med henne.
Och när Miki börjat prata om sin flickvän Hade Rihna blivit fruktansvärt Svartsjuk.
Det var ju inte såhär det skulle bli, det var ju aldrig meningen att jag skulle känna såhär för henne tänkte Rihna och pressade tillbaka de brännande tårarna.
Hon kunde inte hjälpa det, men hon började bli farligt kär i sin bästa vän.
Med ett gnissel körde bussen fram och Rihna drog upp sin mp3 och sitt månadskort.
Hon satte sig längst bak i bussen och lät det Japanska Rock bandet Dir en grey ta med henne till en annan värld.
Förbjuden frukt, var det så man beskrev det nuförtiden?
oaccepterad kärlek.
Hon visste inte hur hon skulle förklara för Miki hur hon kände, hon visste inte hur hennes vänner och familj skulle reagera på att hon var 'en sån där'
Mot hennes vilja började stora tunga tårar rinna ner för hennes kinder.
I hennes öron Sjöng Kyo mjukt om svart Kärlek.
När hon steg av bussen hade det redan börjat mörkna, men det var fortfarande lika kvävande hett.
Hon började strosa ner för gatan.
Hon ville inte hem.
Hon ville inte sitta inlåst på sitt rum och gråta ögonen ur sig, så sakta började hon gå åt andra hållet.
hon visste inte vart hon var på väg, hon visste inte vad klockan var.
Hon ville bara fly, fly från allt.
Hon började springa.
Plötsligt snurrade allt, Hon bara sprang, snabbare och snabbare, in i en skog, plötsligt var hon vilse, plötsligt var hon fruktansvärt yr.
Plötsligt blev allt svart.

Rihna vaknade av en lätt spark.
En gammal gubbe och en maläten hund glodde på henne.
'Vad gör du ute? Varför sover du här? gå hem med dig!!'
RIhna ställde sig upp, Huvudet sprängde, Det var ljust.
Hon hade däckat, sovit hela natten.. i en skog.
Hon borstade av sig dammet och lämnade den gloende mannen och den malätna hunden bakom sig.
Vart skulle hon nu?
Hon ville inte hem.
Hon skulle starta om från början.
Av hela hennes hjärta ville hon träkka Miki igen.

Skriven av: Lilli

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren