Publicerat
Kategori: Novell

Robin eller Rasmus?????

Jag var på väg hem till Robin och vi skulle plugga matte som vi alltid gjorde på torsdagar. Vi har varit ihop länge nu i snart två månader tänkte jag när jag satte på mig jackan. Han går inte i samma skola som mig och är också ett år äldre än mig.

- Romina ropa mamma från övervåningen
- Ja vad är det nu då? Undra jag irriterat
- Vart ska du?
- Till Robin jag kommer hem sen sa jag
- Senast nio du har massa läxor
- Jajaja sa jag innan jag smällde igen dörren.

Jag gick min genväg till Robin som jag alltid gjorde och kom fram ur skogen vid övergångsstället man skulle över. När jag stod där och skulle trycka på knappen kom det en as snygg kille. Jag kunde inte låta bli att kolla för han såg verkligen bra ut. Så blev det grönt och jag gick över och kom till Robins gata. Jag gick in på uppfarten och förbi deras parkerade bil. jag plinga på dörren och Robin kom och öppna nästan direkt.

- Hej sa han och gav mig en kram
- Hej sa jag
- Kom in sa han och log

Jag gick in och vi gick up till hans rum. Han hjälpte mig med matten han är as duktig på matte men jag är helt sämst. På skriv bordet stod en ram med hjärtan på och i satt ett kort på han och mig när vi var på en fotbollsplan.

- Ärligt jag fattar inte det här sa jag när han höll på att förklara ett tal för mig för tredje gången.
- Men du fattar ju aldrig sa han och ducka när jag kasta en kudde mot honom. Den träffade ändå i hans huvud och jag börja skratta och han brotta ner mig och börja kittla mig men då knacka det på dörren så jag blev räddad. Det var hans farsa.
- Ska du på fotbollsträningen i morgon? undra han
- Ja klockan……. Mer han, han inte säga förens hans farsa avbröt.
- Oj hej Romina förlåt jag såg inte dig
- Ä det är lugnt sa jag snabbt
- Sex är den sa Robin sen
- Okej men då kan jag skjutsa dig Romina du kanske vill……… Jag fick aldrig veta vad jag kanske ville för nu var det Robins tur att avbryta honom.
- Gå ut nu sa Robin irriterat
- Ja jag ska sa hans farsa och stängde dörren.
- Han är skit irri sa Robin
- Han är jö schyst sa jag min farsa är mycket värre fortsatte jag
- Men han ska jämt komma in bara för du är här sa han sen
- Men du vet hur min farsa är sa jag och Robin log. Jag drog handen genom hans hår och gav honom en puss på kinden.
- Ska vi fortsätta med det där talet då? Undra han
- Nä jag pallar inte kan vi inte kolla på tv lite först? undra jag
- Jo det kan vi väl sa han och gick och satte på tvn. Vi börja kolla på Big Brother.
- Vad ska du göra i morgon? Undra han
- Vet inte gå till gården kanske eller nåt när slutar din fotboll då?
- Halv åtta tror jag
- Men ring mig då sa jag och log nu måste jag hem
- Okej men jag ringer sa han och följde mer mig ner och gav mig en kyss innan jag gick.

När jag kom hem var det bara mamma som var hemma jag tänkte inte på att pappa och min lillebror Texas skulle vara hos farmor tills i morgon. Texas är bara 5 år och skit gullig men han är lika jobbig också i alla fall ibland.

- Jag köpte den där tröjan till dig den hade kommit in sa mamma
- Tack sa jag när jag fick påsen. Det var en ljusblå skit snygg tröja som jag velat ha rätt länge men dom hade inte min storlek då.
- Just det föresten Evelina ringde du skulle ringa up
- Okej när ringde hon? Undra jag
- Typ när du precis hade gått
- Okej men jag gör det sa jag och tog telefon och gick in i mitt rum och slog på tvn. Så slog jag numret till Evelina som är min bästis.
- Evelina
- Hej det är jag sa jag du hade ringt
- Hej ja jag undra bara om vi kan vara i morgon?
- Ja det kan vi Robin ska på fotboll sa jag

Vi snacka lika länge som vi brukar om allting fast vi setts för bara några timmar sen. Men mest snacka vi om Robin och det hade inte jag nåt emot. Sen chatta jag lite med Sanna på msn innan jag gjorde läxorna som var kvar. Robin hade ju hjälpt mig med nästan hela matten dom andra talen som jag inte fatta fråga jag mamma om men sen sket jag i dom för jag fatta ändå inte.

Morgon
- Romina klockan är halv åtta du måste up nu skrek mamma stressat som alltid
- Ja mumla jag men låg ändå kvar i sängen som vanligt. Jag skiter i skolan tänkte jag det gör inget om jag kommer för sent.
- ROMINA up nu du kommer ju komma för sent
- Ja sa jag irriterat låg kvar i några minuter innan jag tvinga mig up

Senare
Jag skynda mig igenom korridorerna öppna mitt skåp leta efter min samhälls kunskaps bok men kom sen på att jag glömt den hemma. En kvart försenad och ingen bok f*n också tänkte jag och stod kvar och bara kolla in i skåpet. Jag rota i fickan efter min mobil och slog på den ”ett meddelande mottaget” Å nej sa jag för mig själv när det stod att vi skulle vara i ett annat klassrum om jag kom sen, det var från Evelina. Jag stod kvar orkade inte gå dit det var liksom ingen ide 20 minuter kvar av lektionen liksom och inte ens någon bok, dessutom skulle jag få en utskällning av Katja som vi hade. Så kom plötsligt killen gående han som jag såg vid övergångsstället men nu såg att mer förvirrad ut. Han gick mot klassrummet vi igentligen skulle vara i och kolla på mig men sa inget utan knacka bara på dörren men ingen öppna jö för ingen var där.

- Ska du till 7e? Frågade jag
- Ä ja sa han lite blygt och kolla på mig
- Dom är inte där utan i rum 3a sa jag
- Vart ligger det? undra han nu inte lika blygt
- Ditåt, jag kan hänga med och visa jag ska ändå dit sa jag och log
- Okej går du i den klassen eller? Undra han
- Ja tyvärr mumla jag
- Är den inge bra sa han förvånat
- Ä jag hatar skolan men den är väl som alla andra klasser
- För jag ska börja där sa han tyst
- Jaha sa jag vad heter du då?
- Rasmus och du?
- Romina sa jag sen blev det tyst resten av vägen till klassrummet.
- Här är det sa jag och knackade sen på
- Okej han Rasmus säga innan Katja öppnade dörren
- Hej förlåt för att jag kom för sent börja jag men jag hitta Rasmus på vägen sa jag nu och log
- Nämen hej Rasmus, förlåt dig hade jag helt glömt bort välkommen
- Det är lugnt tack sa Rasmus
Vi gick in i klassrummet och jag satte mig på min plats men Rasmus följde med Katja fram till tavlan. Han såg verkligen bra ut det var inte bara nåt jag sett på långt håll det var så också.

- Ja det här är alltså Rasmus och han ska börja här sa Katja glatt du kanske vill berätta lite om dig själv? fortsatte hon
- Det behövs inte sa Rasmus snabbt
- Nä ni kommer ju i alla fall lära känna Rasmus mer sen, nu kan du sätta dig där borta bredvid Romina sa hon och peka på mig. Han gick mot min bänk och när han kom fram drog han ut stolen bredvid mig och satte sig.
- Tack för att du rädda mig från Katja viska jag
- Skulle hon ha blivit sur annars eller? Sa han nyfiket
- Skojar du? Kommer man för sent på hennes lektioner är det liksom ingen ide att komma als
- Så det var därför du stod där och vänta eller?
- Ja just det. Vart bodde du innan du flytta hit föresten?
- I Nacka men nu bor jag på Smultronstigen

Så var lektionen slut och alla skynda sig ut ur klassrummet. Alvin gick fram till Rasmus och börja snacka så jag gick i väg med mina polare.
- Hur träffa du han undra Evelina nyfiket
- Utan för klassrummet sa jag ibland är det bra att komma för sent aså fortsatte jag och log.
- Han ser ju jätte bra ut.
- Sanna ropa jag sen, ska du ut i kväll? undra jag sen
- Tror det ska du eller ni?
- Japp
- Jag såg den nya killen i er klass han ser fett bra ut vad heter han?
- Rasmus, jag erkänner han ser skit bra ut sa jag
- Han ska jag strula med sa hon sen
- Jag frågar om han vill sa jag på skoj
- Eller hur?! Men jag ringer när jag kommer hem jag börjar nu

Hemma
– Vad ska du ha på dig? Undra Evelina
– Jag tror jag ska ha beiga brallorna och en vit tröja
RRRRR

- Ja det är Romina
- Tja det är Zemin
- Tja sa jag överraskat
- Vad gör du?
- Jag är med Evelina vi ska på fest du då?
- Inget
- Kan du inte komma hit då?
- Jag vet inte om jag orkar
- Ä kom igen nu det blir skit kul
- Okej då
- Bra vi möter di vid busshållplatsen men vilken tid?
- Kvart i åtta
- Okej men då ses vi hejdå
- Vem var det?
- Zemin jag tror du har träffat henne hon är as schyst hon går i Ronnikaskolan aså hon bor där
- Jaha har hon långt brunt hår?
- Ja, schit klockan är ju halv sju vi måste ju skynda oss sa jag
- Skulle inte Sanna ringa föresten?
- Ä hon är lite seg sa jag och log
- Skulle Robin komma föresten?
- Ja han ringde och skulle komma efter fotbollen med Oliver
- OLIVER skämtar du?
- Nej vadårå?
- Schit det var ju han jag strula med förut
- Ja det gör väl inget skit samma

RRRRR

- Ja det är Romina
- De e Sanna
- Tja snigeln
- Hahaha men aså jag kommer halv åtta
- Okej men vi skulle möta Zemin kvart i åtta
- Ska hon komma vad kul
- Jepps men aså men vi måste skynda oss
- Okej hejdå vi ses
- Ja hejdå

Undra om Rasmus kommer? Då kanske han och Robin blir polare ojojoj det skulle inte vara direkt bra men kanske ändå jag vet inte ärligt talat. Rasmus lär ju redan ha en tjej eller han kan i alla fall välja vem han vill för så bra ser han ut. Jag tror Sanna skulle passa ihop med honom ändå, men Zemin kommer att fastna för honom han är exakt hennes smak, och hon som nyligen har gjort slut med Nicola också. Jag fattade aldrig hur hon kunde vara ihop med honom han bor liksom i Malmö och hon i Stockholm. Vi började gå mot busshållplatsen när Sanna kom och fick vänta i några minuter innan Zemin kom. Sen började vi gå mot gården där festen skulle vara. Den första jag såg var Rasmus han log mot mig och jag log tillbaka.

- Hej sa han när vi kommit närmare
- Hej sa jag vem är du här med?
- Alvin
- Jaha sa jag sen ropade Zemin på mig och jag gick till henne
- Vem är det där? undra hon nyfiket
- Det är Rasmus han börja i vår klass idag
- Han är ju skit snygg sa hon och log
- Jag visste att du skulle tycka det ni skulle passa ihop skit bra sa jag
- Eller hur?! Men du och han skulle sa hon
- Jag är ihop med Robin Do you remember?
- Nej är han här?
- Nej han skulle komma sa jag
- Schit dom kommer ju hitåt sa Zemin och såg nervös ut dom hon mena var Rasmus och Alvin.
- Lugn sa jag de e lugnt
- Vad gör ni undrade Alvin
- Snackar bara sa jag
- Jaha sa Rasmus
- De här är föresten Zemin sa jag och log
- Hej sa Alvin
- Ska vi gå in undra jag
- Ja det kan vi väl sa Rasmus


Jag fattar inte Rasmus ser helt perfekt ut hoppas inte Robin kommer, tänkte jag när vi gick in till festen. Jag fattar inte vad jag håller på med sa jag för mig själv. Robin är ju världens bästa kille, eller i alla fall innan Rasmus kom tänkte jag.

- Brukar du var här ofta undra Rasmus
- Ibland det är okej att hänga här sa jag
- Okej det är bra och veta sa han och log
- Ja mumla jag
- Romina kom ropa Alvin
- Okej, jag kommer snart sa jag till Rasmus
- Okej sa han och jag gick bort till Alvin som gick runt med Zemin. Dom passa också rätt bra ihop tänkte jag.
- Vad är det då undra jag när jag kom fram till dom
- Aså du vet att Rasmus gillar dig va undra Alvin. Jag kände att jag började förvandlas till tomat.
- Ä nej vi snackar ju bara sa jag
- Visst han snacka f*n om dig hela dagen idag sa Alvin
- Aså Alvin lägg av hur kan du lära känna han så snabbt föresten?
- Han gick i samma fotbolls lag som mig förut
- Aha sa jag
- Aja men kom ihåg vad jag sa
- MMMMM mumla jag och gick tillbaka till Rasmus
- Vad sa han? Undra Rasmus. Jag svara inte på hans fråga sa i stället.
- Så ni har gått i samma lag när då?
- Jaha det var när han spela i Nacka, han är schyst
- Ja
- Det är du med och gullig sa han. Jag svara inte utan rodna i stället. Men efter ett tag var det ändå jag som bröt tystnade.
- Alla tycker du ser skit bra ut sa jag hur jag nu kunde komma på nåt sånt idiotiskt att säga vet jag inte.
- Mmmmm jag vet sa han tyst och log. Hans ljus bruna ögon glittrade när han log. Han var så j*vla snygg.
- Romina ropade Zemin
- Ja sa jag
- Kom. Jag gick till henne och hon undra om jag kunde hänga med henne ut ett tag. Jag gjorde det. Vi gick en bit och snacka det hon ville snacka med mig om var Alvin.
- Hur är han egentligen är han schyst? Undra Zemin
- Ja han är schyst sa jag och gjorde en grimas
- Ä lägg av sa hon
- Vadå är han inte snygg då? Undra jag
- Jo det är han väl sa hon
- Kom igen då sa jag
- Hur är det med dig och Rasmus då?
- Ä sa jag ingenting. Sen gick vi tillbaka hon verka vara intresserad av Alvin tänkte jag men jag undra också vad jag höll på med?
- Ska vi kolla på filmen? undra Rasmus när jag kom tillbaka
- Vilken film? Undra jag förvånat
- Dom skulle sätta på en film därinne sa han och peka
- Jaha, ja det kan vi väl sa jag. Vi gick in till rummet och satte oss bredvid varandra i soffan. Vart Evelina och Sanna var hade jag ingen aning om men Zemin var i alla fall där utanför med Alvin. Robin hade inte ringt som han skulle om han inte kom och klockan var halv tio. Hans fotboll var slut sen länge men jag brydde mig inte om att ringa honom i stället satt jag där i soffan bredvid världens snyggaste kille Rasmus. Så satte dom på filmen det var en skräck film och den börja med ett mord. Efter ett tag hoppa mördaren fram när en tjej med sina barn skulle gå till dagis jag blev livrädd. Det märkte Rasmus direkt och tog min hand. Så flytta han sig närmare mig. Jag satte mig i hans knä.
- Jag har sett den här filmen sa han och log
- Aha det är därför du inte är rädd eller? Undra jag
- Ja det är väl det sa han. Så kom Zemin och Alvin in i rummet.
- Jag sa ju det skrek Alvin. Alla andra som satt där inne glodde på honom. Men det sket han i och fortsatte: Där ser du Romina. Nu kolla alla på mig.
- Käften sa jag
- Men jag har ju jämt rätt sa Alvin
- Vad snackar du om undrade Rasmus. Så kom det fram en som jobba där och sa åt oss att gå ut där ifrån om vi ska snacka.
- Kom då sa Alvin. Vi följde med honom ut därifrån och ut.
- Vadå undra Rasmus? när vi kom ut
- Aså jag sa bara att du snacka om Romina hela tiden och att du gilla henne och så och nu satt ni ju sådär fortsatte han och det blev helt tyst. Den som bröt tystnaden var Alvin igen.
- Okej men svara ärligt nu sa han till Rasmus vad tycker du om Romina?
- Jag gillar henne sa han och rodna men inte lika mycket som jag
- Där ser du Romina sa han
- Vad tycker du om Rasmus då? undra Zemin
- Du vet vad jag tycker som 99% av alla tjejer sa jag
- Alltså gillar du honom sa Alvin
- Ja sa jag och rodna. Så gick vi in igen och satte oss och kolla på filmen. Men Zemin och Alvin fortsatte att gå runt lite ute.
- Romina aså jag gillar verkligen dig sa han och pussa mig i pannan. Jag krama om honom och sen gick vi ut och han kysste mig. Så var det fixat jag var ihop eller hade i alla fall strulat med Rasmus.

När jag gick hem med Zemin, Daniella och sanna undra jag vad jag hade gjort. Men egentligen Robin hade ju inte ringt. När jag öppna dörren hemma gick jag direkt up på mitt rum och sen kolla jag på min mobil och han hade ringt. 7 missade samtal men jag ärtan hade mobilen på ljudlös f*n också. Nu hade jag problem. Han hade till och med skickat ett bild meddelande där det stod: I miss you men jag hade fått ett av Rasmus också där det stod: Oups I think I love you. Ja nu hade jag verkligen fett med problem och jag kunde inte somna sen. Men på morgonen viste jag precis vad jag skulle göra. Det var inte lätt men jag skulle göra det. Dom fick ta det hur dom vill jag skulle i alla fall göra det. Berätta sanningen det var i alla fall nästan alltid bäst.

Skriven av: Zandra

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren