Publicerat
Kategori: Novell

Rosa moln

Rosa moln.

Tessa flög fram över marken. Det kändes så i alla fall. Just idag såg hon inget annat än rosa moln. Hon hade fått alla rätt på matteprovet, slått till Mikaela och blivit ihop med skolans snyggaste kille. Det är sådant man bara ser på film. Egentligen skulle det här vara den mest jobbigaste dagen på hela månaden, enligt horoskopet. Horoskop är bara trams, säger Cajsa världens bästa kompis. Men Tessa hade aldrig velat släppa tanken på att hon kanske, kanske skulle lyckas bra med kärleken just den här månaden, eller få extra mycket klirr i kassan just den här månaden. Men, det hade aldrig hänt. Hon bestämde sig för att slänga alla tidningar med horoskop i när hon kom hem. I alla fall hälften. Hon gick förbi Majas och Robins tomt. Båda hoppade på den blåa studsmattan som de fått nu i veckan.
- Vill du vara med? Undrade Maja.
Tessas hjärta slog en volt i bröstet. Skulle hon få vara med?
- Jaa, svarade hon lite blygt, det skulle jag gärna...
- Kom in då vetja´, svarade Maja och viskade något till Robin.
Robin flinade elakt åt Tessas håll.
- Jag vet inte, svarade Tessa, jag måste nog hem...
Egentligen hade hon hur mycket tid som helst på sig men Majas viskning och Robins flinande bådade inte gott.
- Äh, din pappa kan nog vänta, sa Robin snabbt.
Alldeles för snabbt.
- Nej,sa Tessa bestämt, jag måste hem nu.
- Jaha då hoppar vi väl vidare då, sa Maja och ryckte på axlarna mot Robin.Hejdå
Tessa fortsatte hemåt. Plötsligt hörde hon ett flåsande i nacken. Hon vände sig om och där stod Sebastian, skolans snyggaste kille.
- Hej, sa han, vi kan väl gå på bio på Lördag?
- Visst, svarade Tessa, fortfarande förvånad över att Sebastian kommit så snabbt.
- Bra, möt mig vid biostaden klockan sju då! Hejdå!
Sebastian gick därifrån.
- Jag älskar dig, ropade Tessa efter honom.
Han vände sig om och ropade tillbaka
- Jag älskar dig också!

Skriven av: Eyla. M

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren