Publicerat
Kategori: Djur noveller

Sagan om magi draken david

Kapitel 1. David föds hos dino flocken!


Det var en solig dag och en dino flock hade häcknings tid. Det betyder att flocken skall få ungar. Men av av dinosarna som vakade över sitt bo hade ett konstigt ägg i boet. Det var ett magi drake ägg. Den hade hamnat där av någon anledning. Men inte brydde sig dino paret om det. De gillade ägget som de vore deras eget. Snart kläcktes alla i dino flockens ägg upp. Paret som hade det konstiga ägget hette Malin och lars. De slickade på sina nyfödda ungar. Det var bara 2 stycken ungar i Malins och Lars bo. Men en av ungarna som kom från det konstiga ägget var en magi drake unge. Malin och lars döpte magi draken till david och den ena ungen till Olle. David och olle kom snabbt upp på benen och åt den mat som serverades av sina föräldrar.


Kapitel 2. David känner sig annorlunda än de andra i flocken!

david och olle växte upp och de var bästa vänner och syskon. De höll i hopp jämmt. Men David kännde sig ändå annorlunda än de andra i flocken. Han var ju trots allt en magi drake men det visste ju inte david än. David märkte också att han hade krafter som han inte kunde kontrollera. David såg sig själv i en damm också och såg att han såg annorlunda ut. Han häpnade till. Men det värsta var en dag när Olle och David lekte med de andra dinosarna i skogen. När David rörde hastigt snabbt med sina händer dök en elds rök upp som slutade tvärt för David hade kraften att göra eld. Under den eldröken eller eldsflamman så brännde sig en liten dino unge på. David tog genast in sin händer och elds röken slutade tvärt. Dino ungen som brännt sig pep till. Några hörde att dino ungen hade pipit till och brännt sig så de blev arga på David och försökte bita i honom men då ställde sig Olle Davids bror i vägen och försvarade sin lille bror. Då backade de andra dinosarna undan och blängde surt på Olle och David och gick i väg med den sårade dinon för att skvallra för de vuxna i flocken vad som hade hänt. David som hade blivit rädd och fattade inte vad som hade hänt bara grät tyst för sig själv. Olle som såg de andra gått iväg en bit vände sig genast mot David och tröstade honom. David kramade sin bror olle som kramade tillbaka till david. Sen gick de hem till Malin och Lars.



Kapitel 3. David blir bort körd ifrån dinoflocken!


Veckorna gick och David blev lite större. Varje dag hände det en elds olycka tack vare davids magi. Flocken stod ut varje gång david gjorde nånting. Men en dag när David var ungefär 18 år gammal så stod flocken helt enkelt inte ur mera. De hade fått nog. Så de bet och jagade iväg David från flocken bort från skogen. David sprang rädd och ledsen där ifrån. Men Olle som älskade David bara grät när flocken hade jagat iväg David. När David hade sprungit i väf från flocken en bit så gick dino flocken tillbaka in i skogen igen alla utom Olle. Han smet i väg från flocken för att leta reda på Sin bror. Olle ville lämna sin flock och vara med David sin bror. Många timmar gick och Olle ropade på dinospråk efter David. Men inget hördes. Sen sent på kvällen hittade Olle David liggande under ett träd mitt på fältet. När David vaknade upp såg han Olle blev mycket rädd och tänkte springa iväg engång till. Men Olle bara satte sig ner och vinkade med sin tass precise som hundar gör när de vill hälsa glatt. Då lugnade olle ner sig och gick fram till Olle. Olle själv sa att han lämnat flocken och ville vara med David. David var tacksam att ha sällskap. Olle hade också sagt att om det hände en olycka med honom fick han skylla sig själv och bara log mot david. Begge 2 skrattade tillsammans. Sen hittade de en grotta att sova i inför natten..




Kapitel 4. En shadow dino förklarar för David vad en magi draker är!


Medans de sov hörde de nånting i grottan. Olle och David vaknade upp och fick se en shadow dino sitta där. När Shadow dinon hade sett när olle och david vaknade upp frågade han david om han var en magi drake? David visste inte vad en magi drake var för nått. Men det visste Shadow dinon. Men först presenterade shadow dinon sig. Shadow dinon sa att han hette Molle och att han var 10 år och sa att david var en magi drake. David fattade fortfarande inte vad molle snackade om. Men då föklarade Molle vad en magi drake var och att de levde ensamna eller i flock och att de hade krafter och kunde göra sig osynliga. Sen berättade molle att magi drakar hade olika slags krafter som var soljus eld sand vind is ja olika krafter helt enkelt. Sen när Molle förklarat klart var david glad att han fick veta vad han var för djur. David förklarade också att han hade en kraft som var eld som han inte kunde kontrollera. Plötsligt utan förvarning så rörde david på sina händer snabbt och en elds våda sköts iväg mot Molle. Men molle hann dra sig undan. David sa till molle förstår du nu? Ja jag ser det sa molle. Sen sa molle att han visste att det fanns en magi drake flock i närheten i fältet. David sa om han kunde visa vägen i morgon bitti. Molle nickade på sitt huvud och Olle som sätt allt ihop nickade också på sitt huvud. Olle var ganska nyfiken på vad en magidrake var för något. Sen lite senare på kvällen så somnade alla inne i grottan.



Kaptiel 5. Olle och david och Molle hittar en magi drake flock!


Det hade nu blivit morgon och solen steg sakta upp. lite senare på morgonen så guidade molle olle och David vägen till där magi drake flocken fanns. Det tog ett tag att gå igenom det stora fältet med kullar och träd. Men efter ett tag fick de se en magi drake flock. Molle olle och david sprang dit. När de hade kommit närmare flocken så vände sig flocken mot de 3 vännerna och gick nyfiket mot dom. David som genast förstod flockens språk frågade om han och hans vänner kunde vara med i flocken. De andra i flocken tittade en lång stund på varanndra sen nickade de på sitt huvud och var lite nyfikna på vem olle var och vem molle var. David och hans vänner hade tur för den här flocken var ganska unga och hade inga vuxna omkring sig. flocken var en snäll flock och tog emot alla snälla arter i sin flock. Ledaren för flocken hette Gunnar. Gunnar berättade för de 3 vännerna att de blivit föräldra lösa på grund av jägare som skjutit deras vuxna så de levde ensamna utan vuxna. David sa också att han hade krafter som han behövde hjälp med att kontrollera. David ville också veta hur man blev osynlig. Gunnar sa bara att det inte var några problem utan att han skulle visa alla magi drakars krafter. Så nu började olles molles och davids nya liv bland magi drake flocken.




Kaptiel 6. Gunnar blir Davids lärare av magi drakarnas krafter!


Veckorna gick och olle molle och david levde lyckligt med sin nya flock. Men snart hade gunnar lektion för david om hur deras krafter funkade. De andra och davids vänner låg och stod brevid och tittade på. Efter när gunnar visat fick david pröva många gånger innan han kunde kontrollera sina krafter. De andra som tittade på tyckte att davids eld kraft var häftig magi eller kraft. Vissa apploderade för davids försök till sin magi. Veckorna gick och varje dag försökte david kontrollera och göra eld det gick och sakta sakta kund david kontrollera sin eld kraft och göra sig onsynlig för det visade gunnar david hur man gör. David hade nu äntligen lärt sig kontrollera och göra sin magi tack vare gunnar. Olle och Molle var bara glad för Davids skull. Olle och molle ville vara där david var. Dom ville vara vän med David och dom ställde upp för david om det skulle behövas. Sen när veckorna gick så gick flocken till plats till plats för att leta efter mat.



Kapitel 7. nyheten om den stora dalen!


Olle david var trötta på att byta plats hela tiden för att leta efter mat. De önskade att de hade något annat ställe där de kunde stanna på. Men en dag när de kom till en plats med några dino flock i närheten sa de att devar onödigt för dom att byta ställe hela tiden. Det fanns en bättre plats som hette den stora dalen. Där var det en stor dal med frukt mat och fisk och gräs och allt man kunde tänka sig till och med friskt vatten att dricka. När David och hans flock hörde det sucktades det genast i deras munnar. De tänkte på mat och kött och frukt och fisk och sinka. Gunnar i Davids flock sa om de inte fick slå följe med dino flocken. Dino flocken sa att det skulle gå bra. Så började den stora och långa vandringen till den stora dalen. Men vägen dit var farlig för det fanns många gorryn i närheten. Flockens svagaste medlemmar som saktade efter blev upp ätna av gorrysarna.


Kapitel 8. Framme i den stora dalen!


Vandringen till den stora dalen var både lång och jobbig tyckte allehoppa. När david nästan stupade av trötthet hjälpte hans vänner olle och Molle till. De sa att david fick inte ge upp. Ledaren för vandringen var henrik. Snart kom de fram till ett vattenhål mitt ute i öknen. Alla gick fram och drack. Men olle tog lite tid på sig. Han vacklade fram med hjälp av hans vänner på sin sida. När david drack sig otörstig fick han nya krafter igen. Men flocken skulle vila inför natten. Hela natten vilade sig de olika flockarna. Sen nästa morgon fortsatte de sin vandring. Snart blev det sandstorm och alla fick blunda för att de inte skulle få sand i sina ögon. vinden tryckte mot allehoppa så det var svårt att gå framåt. Men efter en veckas vandring genom den stora hetande öknen var de äntligen framme. Henrik sa att nu var de framme i den stora dalen. Alla blev genast glada oc sökte efter mat. De fann lite mat i några buskar de plockade som glaningar från buskarna eftersom de vandrat i dagar och veckor utan mat. När alla hade ätit sig mätta vilade de sig efter maten. Men några åt fortfarande på. Medans david flög i himmlen med några vänner. Molle hittade nya vänner att leka i närheten av en grotta. Olle vilade sig efter maten. Alla levde lyckliga alla sina dagar i den stora dalen.


/Slut!

jag e glad posetive tjej som gillar att rita och skriva sagor mellan himmel och och jord. Jag är för det mesta glad och hoppas nån där ute kommer gillar mina sagor och så. alla som tycker min saga kan kommentera till mig. Jag tycker om att skriva många sagor. Det är mitt intresse.
Anna bäck är medlem sedan 2017 Anna bäck har 28 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren