Publicerat
Kategori: Novell

Saknar dig

'Tom' blev bara 28 och ett halvt år han skulle fylla 29 i augusti då han gav sig ut på vättern från Askersundshamnen med sin båt och en kompis med sig, den kvällen den 25 juni 2002 blåste det höga vågor ute på Vättern men det hindrade inte dom ifrån att åka ut...Dom ville ju ha lite action, dom ville ju hoppa på vågorna med båten, vilket dom skulle ha låtit bli i, för vågorna ledde dom till deras död.. Vi vet inte vad som hände eftersom att båten inte har blivit hittad ännu, och polisen gör ju inget heller för att leta efter dom. Kan dom inte förstå att vi anhöriga o vänner vill veta vad som egentligen hände den där kvällen den 25 juni 2002???



Vi är många som saknar och sörjer dom... 'Tom' var eller är ju fortfarande min bror, och 'Johan' (kompisen som var med) var en kompis till 'Tom'. Och han var även arbetskamrat med min andra bror 'Jim', 'Jim' jobbar fortfarande kvar där.. 'Tom' han var en mycket skicklig grävmaskinist, och älskade bilar och sin grävmaskin och jobbet. Han lät ingen annan köra hans bil eller grävmaskin, han höll dom alltid rena o snygga. 'Tom' körde en Caterpillar grävmaskin med hjul.. Den var alltid ren o fin när man såg den.. Han var mycket noga med det.
Men nu är det ju en annan som kör hans grävmaskinist, (vår pappa kör den ibland, han tog över 'Toms' jobb kan man säga) när det inte är våran pappa som kör den så är det någon annan o han håller den inte lika snygg o fräsch som 'Tom' gjorde, nu spelar det ingen roll om den är skitig eller ej tycker väl han.
Jag hoppas att du har det bra däruppe 'Tom'. Jag kommer aldrig att glömma dig..

Massa kramar din lillasyster

Vi kommer alltid att älska dig 'Tom'

Skriven av: Pernilla

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren