Publicerat
Kategori: Novell

Samtal över chips

Samtal över chips


Det är Lördag. Jocke har bjudit in Manne och Fabian på lunch. Det vill säga Manne och Fabian kommer över klockan 8 på morgonen med chips och godis för att sedan äta upp alltsammans framför tvn.

Allt går nu tyvärr inte som planerat. Manne och Fabian kommer över redan klockan 7 med chips och skum bananer.
- Vafaaaaaan tar ni er till!!!, skriker Jockes pappa Rolf.
Efter att allt förklarats och rets ut plus att Manne och Fabian bett om ursäkt för sin tidiga ankomst så bestämde sig Rolf för att släppa in dom 2 sömnförstörarna I huset.

Efter att Jocke, Fabian och Manne ätit upp alla chips på mindre än 7 minuter så satt alla 3 framför ett skit program på tvn.
-Borde det inte finnas en lag som säger att man inte får visa skit på tv, tycker Manne
-Ja och speciellt ine på lördagar, lägger Fabian till.
Sen dör samtalet ut och det blir tyst. Jocke Känner att han måste säga något.
-ööööööööö, tycker ni om hårdrock då?
Och helt plötsligt så blev samtalet mycket intressantare.
Det visade sig att Manne hade avgudat hårdrock I alla tider och att Fabian alltid sjöng ``Run to the hill!´´ när han hade tråckigt.
Efter att samtalet hållt på I över 2 timmar så kom Fabian med

(Ny sida)

det fantastiska förslaget
-Varför bildar vi inte ett band?

Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren