Publicerat
Kategori: Novell

Sann berättelse, När jag stack!

När jag vaknade en helt vanlig morgon för att göra mig iordning för skolan, som jag ändå inte skötte kunde jag aldrig ana vad som skulle hända.

Framme vid skolan så var jag alledess överlycklig över att min allra bästa vän hade kommit tillbaka från sitt försök att rymma ifrån sitt fosterhem.
Vi stod där allihoppa i en klunga av iver att få höra allt som hänt henne den senaste veckan.
Hon pratade på, berättade hur hon stulit från Lidl i stockholm, tagit droger och åkt fast för att hon snattade kondomer till en kille när hon var hög.
Samma gammla visa startades igen, det kändes som hon aldrig varit borta den veckan. Vi började skolka, snatta och driva runt i den lilla staden.
Bara nån dag efter så står vi i rökhörnan och småpratar när hon visar upp sin knoge,

- kolla! min fosterpappa sa imorse att dom har mig där för pengarna så jag slog till pedofil fanet över käften och hans glasögon gick sönder ahaha, du ska ba se han ansikte jao, sa hon och flinade.

När mer folk börja gå in på lektion så började hon prata om att hon inte ville åka dit igen, så jag föreslog att hon skulle sova över hos mitt fosterhem inatt.
Vi åkte bussen ut i landet efter skoltid, jag ringde aldrig och fråga innan för vi visste då att vårat svar skulle bli ett blankt nej eftersom det var på en vardag.
Som vanligt hade vi redan en eller två planer på hur vi skulle göra för att få medlidande, hon skulle berätta hur han hade sagt till henne och att dom bråkat sen skulle hon försöka gråta. Som vanligt lyckades det direkt, min fostermamma tyckte synd om henne och sa att hon gärna fick stanna här.

Hon ringde min kompis fosterpappa och övertala honom om att det kanske skulle vara bra för dom om hon sov borta inatt.


Jag trodde jag hade känt på äkta vänskap, det var VI mot världen i vått och torrt! vi älskade varandra som om vi vore systrar.

Vi kollade på film, åt frukt, snacks och skrattade hela kvällen. När jag tänker tillbaka så var det nog längesen jag hade skrattat så mycket som jag gjorde med henne. När sen klockan bara var runt tiotiden så var vi tvugna att lägga oss. Nerifrån hör jag hur min fostermamma skriker till oss,

- Ni lägger er i varsitt rum så ni sover inatt, med sträng ton.

Vi skratta, hon tror väl inte att vi är några jävla tofflor till henne eller? Vi la oss i dubbelsängen i gästrummet, småpratade lite och smsa på våra mobiler. När jag precis hade somnat rycks dörren upp med en smäll och någon drar av mitt täcke, Det är fostermamman.
Hon skriker på mig att jag ska lägga mig i mitt rum och drar i mig. Jag skriker tillbaka, i nästa sekund är jag inne på mitt rum, jag tänkte då det att jag skiter i det och tänker lägga mig. Men precis när jag hade somnat rycks min dörr upp igen, lampan tänds och jag får ont i ögonen. Det är min fostermamma igen, hon skriker på mig att jag ska visa var all knäck är som vi bakade tidigare.

Lite innan så hade vi ljugit ihop att alla skulle baka nått hemma och ta med sig till hemkunskapen imorgon, vi badade, åt knäck och skrattade.

- GÅ JAG SKA SOVA! skriker jag åt henne.
-JAG GÅR INTE FÖRENS DU TALAR OM FÖR MIG VART KNÄCKEN ÄR!
- DIN JÄVLA FITTA SER DU INTE ATT JAG FÖRSÖKER SOVA HÄR, NEJNEJ DU SKA DÅ VARA JÄVLIGT DUKTIG PÅ ATT VÄCKA MIG ISTÄLLET FÖR ATT FRÅGA IMORGON!!

Hon gick fram till min säng där jag log, lutade sig över mig och gapade för full hals om det ena och det andra. Jag skrek till henne att hon skulle sluta luta sig över mig men hon lyssnade inte hon fortsatte att skrika åt mig över sängen.

-DU KALLAR INTE MIG FITTA OCH DU BERÄTTAR NU VART KNÄCKEN ÄR!

Jag laddade två rejäla sparkar i magen på henne som hon backa bakåt och hoppade ur sängen. Där stod vi och gall skrek åt varandra näsa mot näsa, min kompis hade redan stigit upp och stod utanför rummet. Hon började lägga sig i, min fostermamam ledde henne tillbaka till rummet hon skulle sova medans jag klädde på mig ordentligt med kläder.
Jag smsa min kompis och skrev att jag drar, det tog knappt en minut innan jag fick svar där hon skrev att hon följer med. Medans min kompis började klä på sig kommer hon igen och bråkar med mig igen. Jag skrek till henne flera gånger,

- JAG DRAR NU JÄVLA FITTA JAG DRAR! JAG RYMMER!! JAG VILL ALDRIG MER SE DITT FULA TRYNE IGEN I HELA MITT LIV!

- DRA DU! DÖRREN ÄR ÖPPEN DET ÄR BARA ATT DU GÅR, GÅ, GÅ, GÅ!!!

Hon trodde nog inte att jag menade allvar men när vi stod i hallen och skulle sätta på oss skorna så ställer hon sig för dörren och vägrar flytta på sig. Jag knuffar henne men det är värdelöst, hon säger att min kompis fosterpappa är påväg hit och ska hämta henne.
Vi gick på toaletten så länge, det måste finnas nån lösning ingen utav oss ville stanna i detta helvete. Så var det gjort, vi hoppade ut igenom fönstret sprang ut på vägen, hoppade i diket varje gång det kom en bil.
Vi smsa en kontakt som hämtade oss, vi åkte dit. När vi kom dit berättade vi allt och dom sa att dom skulle skjutsa in oss imorgon till socialen. Vi gick med på det, trodde jag men när vi själva gick ut och rökte på ciggen vi vart bjudna på sa min kompis att vi tar första tåget till stockholm.

-hur då? vi har inga pengar alla mina kläder och saker är där borta det är nog bäst att vi änmläer oss till soc, sa jag.

- är du störd eller? dom kommer inte göra ett piss om ja ska in i det huset igen så ska ja tutta på det också! vi plankar tåg till stockholm vi fixar nya kläder, fick ja som svar.

- nee ja vet inte jag.. sa jag tvekande.

- du är falsk! om du inte gör det så känner ja dig inte längre, du säger en annan sak men gör en annan! det var du som fick mig att stå här förstår du? ja är här för din skull jag ville rymma idag, annars hade jag rymt imorgon utan några fucking problem! sa hon.

Våran kontakt kom ut och tände en cigg med oss, min kompis vart tyst, hon flina. Det var då som jag fattade va falsk hon egentligen är, hon ut speglar sig själv att vara en bra och snäll tjej fast hon är mytoman och falsk. När vi gick in igen bäddade dom ihop en säng åt oss som vi kunde dela på. Nästa morgon vakna vi runt tiotiden och frukosten var klar. Vi åt upp, rökte och fixade oss.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur men hon övertala mig att följa med till stockholm, Vi fick skjuts in till närmaste stad och åt sen lunch på en pizzeria. Några kompisar till oss stormade in på pizzerian och satte sig vid oss. När alla ätit klart så följde dom med oss till busshållsplatsen och sa hejdå. En av dom började till och med gråta, hon är nu idag en av mina bästa vänner. Väl på bussen sätter vi oss längst bak och lyssnar på en låt om och om igen, Ken Ring - Stockholm city. Väl framme vid centralen så kollar vi upp första tåget till stockholm,

- fitta vi får stå här i en fucking timme, utbrast hon.

- avafan! men vi har ändå ingen tid att passa. sa jag

Vi rökte lite på ciggen vi fått dagen innan medans vi väntade på tåget, När tåget anlände gick vi på och sprang runt över hela tåget för att leta efter två platser lite mer avskilt.
Jag hade ont i magen, hade ju aldrig nånsin plankat tåg nån gång men jag litade på henne som gjort det fler tals gånger. Jag gjorde precis som hon hade sagt åt mig, jag satt och läste en urdålig tidning som fanns på tåget. När personal kom och skulle ta allas biljetter vart båda två nervösa. Tack gode gud att dom frågade henne först, hon tog upp sin mobil och låtsades leta efter två smsbiljetter som inte fanns. Hon sa till personalen att biljetten ahr krånglat och att hon skulle ringa upp sin pappa. Pling, jag fick ett sms.

haha nu spara vi tid, och banga inte nu förfan!<3

När kontollen kom igen och ville se våra smsbiljetter så förklarade hon att hennes pappa har betalat men att det krånglade.
Men damen verkade inte gå på det hon sa och vi fick hoppa av vid köping. Nästa tåg kom om nästan en timme, vi satt och skratta, fjantade oss och hade kul. Men helt plötsligt så ringde det på min telefon. Mamma ringer stod det,

-Svara inte! fräste hon åt mig

Jag tvekade ett tag, hade ju nästan inte haft kontakt med mamma på ungefär tio månader. Jag svarade men ett raskt hej, mamma stor grät i telefonen, berättade hur mycket hon älskade mig och ville att jag skulle berätta var jag va.

-Lägg på!! sa min kompis bredvid och knuffa mig.

- Du är mitt första barn jag älskar dig otroligt mycket kan du inte berätta vart du är? jag har inte sovit på hela natten, gumman snälla, bad mamma i telefonen.

- Det går inte. mummlade jag.

Vi pratade en bra stund i telefon och jag höll in så mycket jag kunde för tårarna. Jag vart knuffad ett antal gånger och vart tillsagd att jag skulle lägga på. Tills slut av nån anledning gav mamma telefonen till min lillebror på fem år, och tårarna bara rann. Jag kunde inte hjälpa det,

- Hej, började min lillebror glatt.

- Hej gubben! sa jag och försökte hålla tårarna inne.

- Kan du inte komma hem snälla, duuu jag får faktist ont i magen och, och jag saknar dig! sa han.

Tåget kom och jag la på telefonen, gick fram till henne och sa
- Du förstår väl att jag inte kan vara så egoistisk.. jag drar mig tillbaka nu det går inte.

- pfft! du är så jävla falsk, du ska veta att det du säger går in ur de ena örat och ut ur det andra!

- eey du vet mycket väl att jag älskar mina syskon över allt annat och om du inte tänker det bästa för mig så är det väl du som är falsk! fick hon som svar.

Jag vände på klacken och gick in på centralstationen igen, mamma ringde upp. Jag berättade vart jag var och att jag hade dåligt batteri. Jag satt säkert där i fyra timmar innan jag såg min fostermamma igen, jag gick in i bilen utan att säga ett enda ord. Ingenting förändrades i fosterhemmet det var samma helvete när jag kom tillbaka.

Detta är en sann historia baserad på en händelse som har hänt mig, Skulle vara jätte kul om jag fick några kommentarer.
Texten här nedanför är en text som min föredetta kompis som jag har skrivit om här nyligen har lagt upp på sin facebook, jag har inte haft någon kontakt med henne sen jag lämnade henne på centralen i Köping.

röker hasch,
smakar marijuana,
det är så vi är vana!
mitt hat det glöder, mitt hjärta blöder!
det här går ut till alla mina inlåsta bröder!

Skriven av: oxCute-Angelxo

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren