Publicerat
Kategori: Novell

Sekunden

jag skulle vilja hoppa här ifrån, bara hoppa och aldrig mer komma tillbacka. det kan inte vara så långt ner men förhoppnings vis dör jag men inte säkert.
berget är 50 meter upp i luften och jag ser nästan allt här upp i från, allt ser så fint och fritt ut som allt där ute hade frid.

för en sekund vill jag kunna hoppa ner och få känna luften bara strömma på mig
för en sekund så vill jag känna friheten utan att behöva göra något
för en sekund vill jag kunna slippa tänka på något utan bara hoppa
för en sekund så vill jag känna allt det här men sen efter störta ner i marken.

jag vill kunna ta den där en sekunden för att få må bra utan att någon ska kan säga något till mig, utan att man hör en kille med en spydig kommentar.
jag skulle kunna få känna den där sekunden för att sen störta i marken det går ju så snabbt men de gör inget

jag hoppade
jag fick känna den där sekunden, den friheten och den känslan att inte behöva göra något men efter den sekunden så störtade jag ner bland alla träd och grenar.

jag vill inte att ni ska sörja mig, lyckas åt allt vi har gjort tillsammans, och det var inte erat fel jag ville bara känna den där sekunden och den friheten.

sekunder kan vara liv värda i visa tillfällen glöm det inte för det gjorde inte jag.

Skriven av: Sofia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren