Publicerat
Kategori: Novell

Shere del Muerde

Det var ett ögonblick som inte kunde annat än att ta herraväldet över sällskapet. Mättat i en allomslutande ångestladdat dis, samtidigt som det pockade på. Löftesrik spänning. Saker och ting händer en med hjärna som varit nedsövd i mer än ett hundra år, på färd genom vakuum som urtidens vildar - innan rymdfärder blev legio - inte hade den blekaste uppfattning. Så hade skeppet väckt dem ur en drömlös dvala, långsamt långsamt under loppet av tre år, för att hjärnorna inte skulle drabbas av hemorrhagi, atrofi eller olycksaligt ödem. Hjärnan i sitt fängelse, omgärdad av kraniet. De i skeppet inneslutna i titan och komposit på väg mot roterande sten, som nu hälsade dem med en rosaskimrande gryning, inte väldigt olik det man såg på Jorden.

Ett stort steg för den sate som varit sövd i sekler. Ett litet steg för mänskligheten, herre över tusen sinom tusen världar.

Någon sorts poet(w-----e).
Shere är medlem sedan 2016 Shere har 7 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren