Publicerat
Kategori: Novell

Signe

Signe var på väg till fotbollsträningen. Hon genade över torget. för hon hade gått tidigt så hon skulle hinna titta på alla skyltfönster. När Signe kom fram till klädaffären stannade hon till och tittade på den snygga tröjan som hon skulle köpa till sin bästis Emma i present. Den var så röd med ett stort tryck på bröstet.

Signe gick in och köpte en kanelbulle på konditoriet. Den var inte lika god som dom som Signe hade bakat häromdan. Dom var stora och saftiga med mycket kanel i.

Signes svarta mockakängor blev prickiga av den leriga gräsmattan när hon sprang ner mot sporthallen. Hon sprang så fort att dom nya fotbollsskorna i den svarta ryggsäcken dunkade henne i ryggen. Plötsligt hörde hon någon som plingade med en ringklocka. Hon vände sig om då såg hon Amanda komma cyklandes. Hon skulle också till träningen.

En vindpust från cykeln rufsade till Signes bruna hår, Det var så kort att det inte ens nådde ner till axlarna. Hon stannade till och tog upp det röda hårbandet ur fickan och fixade till frisyren.

Signe tittade upp mot kyrkklockan. Nu började hon springa igen. Hon såg Emma som stod där borta och vinkade. Nu fick hon skynda sig, för om man ville bli fotbollsproffs var det inte bra att komma för sent till träningen.








Skriven av: Therese

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren