Publicerat
Kategori: Novell

Sjukdom

Om du bara hade en enda dag kvar att leva, vad skulle du göra då? Cecilia har haft en hemsk sjukdom så länge hon kan minnas. Idag, för bara några minuter sedan fick hon veta att hon bara hade en dag kvar att leva. vad skulle du göra? Cecilia gick in på internet. Hon gick in på alla möjliga sidor hon kunde hitta. Hon skrev och berättade om sitt liv. Om hur det var att leva medsjukdomen. Hon ville att hela världen skulle få veta hur hemsk sjukdomen var. Hur sjukdomen liksom åt en, inifrån. Hon berättade om hur hon kunde vara lycklig trots sjukdomen. Det tog henne halva dagen att skiva. Men hon visste att hon hade gjort någonting bra. Det var det enda hon ville. Cecilia återvände till skolan hon gick på. När hon kom in i klassrummet kollade alla förvånat på henne. Vad gjorde hon där? Hon var ju sjuk och låg på sjukhuset. Cecilia gick fram till sin lärare, som va lika förvånad som Cecilias klasskamrater, och sa hon bara var på besök. Att hon snart skulle försvinna. Cecilia berättade om sjukdomen även i skolan. Hon ville att alla skulle få veta hur hon hade haft det. Hur sorgligt det kunde vara men att hon endå hade varit så lycklig. Hon berättade att sjukdomen var dödlig och att hon bara hade timmar kvar av sitt liv. Att hon var tvungen att gå vidare. Cecilia hörde små snyftningar från klassen. Hon förstod dem. När Cecilia hade pratat klart inför klassen gick hon vidare. Hon gick vidare till nästa klass, och nästa klass, och nästa klass. När Cecilia bara hade minuter kvar sprang hon hem. Hem till Monica. Mamma Monica. Cecilia kysste Monica på kinden och dog. Hennes sista minut var över.

Skriven av: Jessica Lindh

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren