Publicerat
Kategori: Novell

Skogen!


Det var mitt i natten och det var den mörkaste tiden på hela dygnet. Det skulle ha varit kolsvart i den lilla skogsgläntan om inte det hade brunnit en stor lägereld där. Den stora elden gjorde att skuggorna växte sig långa och stora, om man såg dom skulle man tyckt att de såg hotfulla ut eller till och med onda.
Även träden såg hemska ut som om dom bara väntade på att någon eller något skulle passera så att de skulle kunna attackera med sina stora långa krokiga grenar. Men träden rörde aldrig på sig av egen kraft eller gjorde dom det?
Samtidigt så lämnade Tom sitt hem för att genomföra uppdraget som han fått av sin chef Markus. Toms uppdrag var väldigt hemligt och väldigt olagligt. Det var nästan så att man inte vågade tänka på det, så farligt var det. Han gick och funderade på hur han skulle genomföra dådet, för ett dåd var det till hundra procent. Tom skrattade till när han tänkte på vilken uppståndelse det skulle leda till och hur polisen skulle leta och misslyckas för han skulle dom aldrig ta fast. Han skulle egentligen inte få välja mordvapnet själv men han fann ett så stort nöje i det at han trotsade Marcus direkta order. Också att trotsa Marcus fick han en stor kick av.
Efter att han genomfört dådet gick han mot flygplanet som väntade på honom mitt i skogen och det var en lång bit till skogen enligt Tom i alla fall.
När han gick in i skogen tänkte han på stranden han skulle sola på, den här tiden nästa dag. Det var när han kommit in i skogen en bit som han kände sig iakttagen. Och såg i ögonvrån något som rörde sig. Han vände sig hastigt om men såg ingen där och han började känna sig nervös. Men han fortsatte och han tänkte på att när han väll var framme vid flygplanet skulle han vara säker så Tom fortsatte att gå trots allt.
Men när han nästan var framme vid planet hörde han något som brakade till bakom sig och han snurrade snabbt runt för att se vad det var. Och till sin stora förfäran så såg han träden komma närmare och närmare med stor fart. Han vände sig hastigt om men han märkte att han var helt omringad av träden. Det fans ingen väg ut ur den bur träden hade skapat. Och så började det komma fram rötter ur marken och började slingra sig runt Toms ben och upp över hela hans kropp. Och han skrek ett isande skrik när trädens rötter trängde sig djupare in i honom..

En timme senare fans inte tom mera inget var kvar bara hans tomma kläder.

Skriven av: Jag_zzz

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren