Publicerat
Kategori: Novell

Skottlossning På Bussen

En helt vanlig morgon. Bästisarna Malin och Erika går på bussen. Dom sätter sig som vanligt längst bak. Något är konstigt. Christian sitter inte där bak som han brukar. Malin böjer sig fram och frågar en tjej som går på samtidigt som Christian om han är sjuk idag. Tjejen som heter Anny säger att han gick på bussen. Just som Malin ska säga något till Erika hörs en knall som efter en pistol. Sen hörs ett skrik och Erikas lillasyster Tina springer bak till Erika. Malin kollar fram och ser Christian stå med en pistol i handen. Han flinar mot henne och höjer pistolen, han siktar och skjuter. Men det träffar en annan kille i armen. Malin springer fram till sin lillasysters Alices plats. Det kommer blod från Alices huvud.
- Jag ska döda alla i din familj, hör malin plötsligt Christians röst bakom sig. Nu ska du dö, likadant som Alice!
Han skjuter, men Malin gör en rörelse så kulan träffar henne i benet. Christian verkar ändå vara nöjd, för han går fram till chauffören och säger åt honom att öppna dörren och sen köra till skolan som vanligt.
- Du ska dö! skriker Christian och hoppar av.
Chauffören stänger dörren och ringer sen polis och ambulans. När bussen anländer till skolan står det massa människor och väntar på bussen. Erika hjälper Malin ut till sina föräldrar. När Malins pappa håller henne börjar Malin gråta.
- Hon är död, snyftar hon.
- Vem då?
- Alice, det svinet sköt Alice i huvudet.
- Är Alice död?! utropar Malins mamma.
Malin snyftar och nickar. Sen kommer en ambulansman och lägger henne på en bår och kör henne till sjukhuset.

Tre dagar senare greps Christian innan han hunnit skjuta någon mer.

Skriven av: Linea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren