Publicerat
Kategori: Novell

Små röda hjärtan

Små räda hjärtan, Anna satt och ritade småsmå hjärtan på bänken.
Mitt i hjärtarna ritade hon bokstaven H, ingen i klassen visste, inte ens hennes närmaste kompis Annica.
- Vem är det som du gillar ?
- Ingen du vet..
- Kom igen ! Du har ritat ett H i 2 veckor nu ! Jag är nyfiken !
- Men, jag säger sen..
- Okej..

Anna åkte in i en dagdröm..
Hon satt vid en ek i parken, Henrik kom fram och satte sig bredvid henne, han lade armen om henne, hon fick en kram och han sa:
- Varför vill du inte att folk ska veta om oss ? Är det nått fel på mig ?
- Men, allt är så konstigt.. Det är inget fel på dig !
- Men vad är det då ? Skäms du för mig ?!
- Nej, jag älskar dig..

Anna rykte till när en penna plötsligt flög i huvudet på henne.
Hon tittade upp och Jimmy och Sebastian satt och skrattade, typiskt dom..
Det var Henrik i parrallellklassen som hon gillade, ingen fick veta, hon ville att alla skulle få veta, men nånting tog emot..
Nått var fel, antingen var hon rädd, eller feg som Annica sa att hon var.
Hon kanske var rädd för att hennes klasskompisar skulle hacka på henne, trycka på henne, tvinga henne att göra saker hon inte vill..
Små röda hjärtan ritade hon på papperet, små röda hjärtan med bokstaven H i, små röda hjärtan på en affich som hon satte i matsalen, så att skulle se, och alla såg.
Små röda hjärtan, små röda hjärtan på alla bänkar, små röda hjärtan med bokstÄVERNA Henrik <3 Anna = Sant

Små röda hjärtan med MYCKET kärlek i..

Skriven av: Anna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren