Publicerat
Kategori: Novell

Snabb kärlek

Och så hade du din Simon.
Och så hade du sin gitarrist. Var det inte det du ville? En liten blivande rockstjärna.
Det var det du alltid hade velat. Och Calle bara sa Elin, du måste sluta leva i din drömvärld.
Elin, kom ut ur din drömvärld.
Men du ville inte gå därifrån. Och Simon hade blivit så fin nu när han flyttat från landet. Han hade fått lite finare kläder och en finare frisyr. Och Simon kom in i ditt rum där du satt och lyssnade på musik och gjorde läxorna. Simon pussade dig inte på munnen, inte på kinden heller. Han sa bara hej och log sitt Noel Gallagher leende. Och det var det du gillade Elin.
Han frågade om han skulle hjälpa dig. För att han kunde det här med matte. Men du ville klara det själv. Du ville klara det själv Elin.

Och Calle i skolan suckade när du pratade om han Elin. Han, med det mystiska utseendet. Och du sa jag är glad är nu. Jag har äntligen hittat den. Du vet den som alla säger att man ska vänta på. Och Calle suckade igen. Du frågade vad det var. Och han sa att han inte gillade kärlek. Du blev förvånad, lite chokad. Ingen kunde väl ogilla kärlek. Och det sa du man kan väl inte ogilla kärlek heller sa du. Och han tittade inte på dig Elin. Och du förstod inget.
Det finns kärlek, och så finns det kärlek sa han och du nickade. Men egentligen förstod du inte. Det finns kärlek och så finns det kärlek. Du fattade inte Elin. Du fattade att Calle inte gillade din kärlek till Simon, Elin, du förstod inte det. Du förstod inte att han bara gillade sin egen kärlek, den han hade till dig Elin, det visste du inte.

Elin, sväng inte in där, lämna inte Calle. Han kanske behöver dig. Men du tänkte att du hade en rockstjärna nu. Och du skulle göra alla avundsjuka. Och det var bara du som skulle kyssa Simons röda läppar. Du svängde in där Elin. Till Simon. I hans garage, och där stod han Elin, och inte bara han. Hans band också. Dem var bra. Och dem var snygga. Och alla skulle vara avundsjuka på dig Elin. Elin, det var det du ville. Och du satte dig i soffan där i garaget. Och Simon tittade inte på dig. Men du brydde dig inte om det då Elin. Du brydde dig inte om det då.

Och du bor i ett studenthem med blommiga tapeter. Elin, du hatar blommor. Det påminner om landet. Men nu går du på gymnasiet Elin. Och det är många läxor. Och så ska du städa två ggr i veckan. Och du ville ha bra betyg. Du skulle jobba hårt har du lovat Calle. Och han skulle komma och hjälpa sig då och då. Calle var ordningsam, det visste du.
Du har lite problem med tvätten. Det hade du innan du flyttade hit. Och du visste inte att Simon hade flyttat hit med sin familj. Och han hade börjat i ett band och blivit snyggare.
Och du minns honom från landet. Hur han inte alls var snygg. Han brukade ha fula raka jeans och collage tröja och fula skor. Och han hade rakad frisyr. Men nu var han en prins. Och du önskar att du hade sett honom tidigare.

Calle ringer. Du svarar först efter en stund. Du tänker att det kan vara Simon. Och då vill du att han ska försöka. Men då minns du att han kanske lägger på fort, så du svarar. Blir du besviken när det var Calle? Ja, lite. Men du vart glad när han sa att han skulle komma och hjälpa dig. Och han kom. Calle kommer alltid, tänker du Elin.
Och han öppnar dörren och ser glad ut. Och pussar dig på kinden. Och du blir glad.
Elin, du har två stycken som älskar dig. Och det säger han till dig efter en stund. Och du blir stilla. Du tänker att han älskar dig. Och du tänker att du gör samma sak. Och du tänker på Simon, han som inte finns längre. Han som bara var ett moln. Och du kysser Calle på munnen. En bra kyss, bättre en Simons.



Skriven av: Emma Carlsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren