Publicerat
Kategori: Novell

Sommar o sol

Jag ligge rhär på stranden bättr ekan ingenting bli, solen skiner vattnet skumpar av vågorna, ja ingenting...
- Kajsa, ska du inte bada? Ropar min tvilling Maja.
- Kommer strax, säger jag och smörjer in mig med lite solkräm. Tar på mig bikinin under handuken och rusar ut på bryggan ok klliver i.
Vattnet är rätt kallt men ändå 20 grader. Efter ett kort tag trivs jag som fisken i vattnet.
Maja och jag kör lite datten och simmar ut till flotten.
Efter ett tag kommer vår bästis Eyla ner för den sluttande stranden ner till stranden. Hon har badräkten på sig och går direkt ut på bryggan och hoppar i. Jag hör ett plask i ögon vrån. Men när jag vänder mig om är hon inte där. Jag tittar på Maja igen...
- BUU, där står en dyblöt Eyla. Jag hoppar till riktigt rejält och trillar bakåt av svårheten att landa igen.
-Plask! Säger det när jag smaller mot ytan. Både Maja och Eyla blir dyblöta.
Alla skrattar och jag säger:
- Ha, där fick du igen.
- Ja, men jag då? Säger Maja. Nu du...
Hon gör ett angreppp mot mig, men jag oppar undan precis innan hon tar mig.
Men när jag hoppar igen känner jag att jag blir tagen. Men inte av Maja, av nåt annat. Jag vänder mig om. Där står en liten hund ännu blötare än oss och vattentrampar. Jag tittar på den och tittar sen efter Maja och Eyla.
Precis bredvid mig är dom förstås och efter ett tag börjar dom skratta. Jag fattar inte varför. Jag tittar på hunden, som slutat vatten trampat, om den ens gjorde det.
- Hur kan ni skratta åt en liten hund?
Jag böjer mig ner för att ta upp hunden och så fort jag tagit upp´den så ser jag att det är en docka. Jag böjer mig ner generad över att jag blev så lurad.
Maja och Eyla skrattar sig ännu värre, och jag börjar skrtta med dom.
Vi simmar ut mot flotten igen och dyker lite och så.
Efter ett tag ska Maja och jag hem.
Vi säger hejdå till Eyla och ger oss i väg hemåt.

Skriven av: Kajsa

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren