Publicerat
Kategori: Novell

Sommarlovet

Äntligen, äntligen är det sommarlov! jag och min familj ska åka ner till skåne i sommar, men denna gång ska vi inte bo hos mormor...utan hos alla våra kusiner! karin och mamma är syskon, karin är lite äldre men det märks inte speciellt. Peter ska förstås med han också. Miranda! nu är det dags att åka flyget går om 1 timme. kommer!
just som jag springer ner för trappan, krockar jag med peter, Akta dej! mumlar jag surt. Men han verkar inte märka något utan bara springer upp istället. Miranda kom nu! ropar mamma för miljonte gången, jaaaa!!! vrålar jag tar min väska och springer ut till bilen. Anna sitter i bilen och tränar på alfabetet. Peter kommer ut ur huset
Han pussar mamma på kinden sen hoppar han in i bilen, mamma hoppar in i bilen sen far vi. På flygplatsen får vi vänta jättelänge, planet är försenat! Peter undrar om vi vill ha glass? inte om du ska betala den! mumlar jag tyst för mej själv men svarar till peter att jag inte orkar någon glass just nu. Anna och peter går och köper glass iallafall. Jag makar mej närmare mamma så att inte peter får plats där alltså brevid mamma, mamma undrar vad jag tycker om peter som person? ful, dum, äcklig och ofräch
o.s.v rabblar jag upp, precis en massa taskiga saker men slutar genast när peter och anna kommer tillbaka. Det var stängt överallt säger peter, Jaha och!? säger jag till peter, mamma knuffar i mej och tittar surt på mej. peter undrar om jag är sur?
jag svarar inte utan sitter bara tyst ända tills vi kliver på planet. Nere i skåne är det lite kallt även fast det är sommar. Kusinerna bor inne i byn i ett gult hus på fönstergatan 12 dom bor ändå ganska avskildt från sina grannar. Det är karin som öppnar: Välkommna! säger hon glatt vad sena ni är. ja planet var försenat. jaha kom in! Alla kusinerna sitter vid köksbordet när vi kommer in. Hej! ropar Nina, min minsta kusin, malin och jag går ut mamma och peter packar upp alla sakerna. Malin och jag klättrar upp i ett träd där ser man nästan halva byn! Vinden svalkar lite granna i nacken, ååå om jag också bodde här!

Skriven av: Linnea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren