Publicerat
Kategori: Novell

Sommarlovet efter 9:an

Sommarlovet efter 9:an


Alla rusade hit och dit för att fort komma ut ur den kvava kyrkan efter att ha sjungit den sista versen på: Den blomstertid nu kommer.
– Jenny, ropade Sara och sprang bort till mig. Hennes violblå kjol fladdrade i vinden när hon sprang för att komma fram till mig.
– Hänger du med och badar vid bad klipporna med mig och Hannes sedan? Frågade hon och bet sig i den röda lätt glansiga läppen.
– Jag vet inte om jag hinner, jag och mamma skulle gå och köpa ny bikini till mig, och sedan skulle vi baka, men om ni har lust att vänta en stund så kan jag hänga med lite senare, sa jag och drog tillbaka en gyllenblond hårslinga från ansiktet.
– Okej, men jag ringer dig sedan då, hejdå, sa Sara och kramade mig och sprang iväg för att pussa på Hannes.
– Hej gumman, ska vi åka och köpa din bikini nu? Sa mamma och kramade mig.
– Visst, men jag går och badar med Sara och Hannes sedan efter att vi har bakat, sa jag och gjorde mig loss ur min mammas grepp.
– Det kan du väl om du lovar att komma hem innan klockan nio för att duscha och göra dig i ordning, min kusins kompis kommer hit sedan, du vet Johan, sa mamma och vi började gå till bilen.
– Han som har Diabetes? Frågade jag och rös när jag tänkte på den tjocka gubben som hade långt hår sliskigt bakåtslickat och hade snuskig humor.
– Ja just det, sa mamma och öppnade bildörren åt mig. Hon hoppade själv in men startade inte bilen än
– Måste jag vara med han bara pruttar hela tiden och tar sina sprutor.
– Ja det måste du faktiskt Jenny, och han har sin son med sig, dom ska sova över så du kan väl ta med honom till bad klipporna om det är fint väder? Sa mamma och startade våran begagnade blåa Passat.



– Ja visst Sara och Hannes vill säkert ha med en egoistisk fet kille med sig när vi ska bada, sa jag ironiskt och himlade med ögonen.
– Du säger inte så, du har ju inte ens träffat honom än, och han är faktiskt lik sin mamma på de korten jag har sett, om du säger någonting mer nedlåtande om Johans son så kommer du att få stanna på ditt rum nästa vecka, sa mamma och parkerade utanför sport affären. Vi gick in och jag hittade nästan direkt en brun knytbikini, och åkte hem för att baka bullar.
– Penslar du på bullarna med ägg så kan du gå sedan.
– Okej, sa jag och penslade snabbt på alla bullar. När jag var färdig så drog jag på lite svart vattenfast maskara och sedan tog jag på mig min nya knyt bikini.
– Jag går nu mamma, ropade jag och stängde vår blå dörr med en liten knuff. Jag tog cykeln och cyklade ned till hamnen och låste cykeln, sedan så gick jag den sista biten till klipporna. Medans jag gick tänkte jag på filminspelningen jag skulle göra nästa sommar, jag visste egentligen inte vad jag tyckte om det, det var bara ren tur att jag fick en liten roll i den där filmen, jag hade nämligen träffat managern och bjudit honom på en fika, och då hade han tyckt att jag var så begåvad och söt så jag hade fått en liten roll i hans nya film som skulle spelas in under hösten. Nu var jag uppe vid bad klipporna.
– Hej Jenny, vill du ha en kram, Skojade Sara och luft kramade mig. Hon hade en blå trekants bikini som passade hennes blå ögon och bruna raka hår.
– Om hon inte vill så kan jag ta en, log Hannes och kysste henne. Jag skrattade, Hannes var den mest romantiska killen jag träffat, och han såg faktiskt bra ut, men jag hade precis gjort slut med min kille så jag var inte ute efter en relation just nu, och dessutom så var han ju Saras. Jag bytte om och gick ned för att gå i. Berget hade format sig så att det var som en plattform med en halv meter vatten upp.
– Snygg bikini, sa Sara när hon hade kysst Hannes.
– Tack, jag köpte den på sportaffären, sa Jag och hoppade ned till platt formen med ett plask.



– Snygg landning, skojade Sara och jag bugade ironiskt och dök i det kalla vattnet.
– Hur många grader är det egentligen?
– 19, sa Sara. Hannes dök plötsligt i och han gjorde kraftigt överslag. Vi väntade på att han skulle komma upp, men han kom inte.
- Han måste ha slagit i berget när han dök, jag dyker ner, sa jag och hoppade i. Jag simmade med en sådan kraft att jag var nere på bottnen på några simtag. Jag såg Hannes ligga på bottnen med en dimma av blod runt om sig, jag simmade ned och drog bort sjögräs och tog tag i den tunga kroppen, jag började simma uppåt men jag sjönk så fort jag kommit en bit upp. Det kändes som om att lungorna skulle sprängas, jag släppte Hannes och simmade upp för att hämta luft och för att hämta Sara, jag kunde inte få upp honom själv. Det sved i halsen när jag äntligen andades in luft.
- Sara, jag måste ha hjälp, jag orkar honom inte själv skrek jag.
- Jag kommer, sa hon och hoppade i, när hon kom upp så räknade vi till 3 och sedan så dök vi ned samtidigt och simmade ned till bottnen för att hämta Hannes, med mig och Sara på varsin sida kämpade vi oss uppåt. När vi kom upp till ytan simmade vi in till land och bar upp honom på platån.
- Jag ringer efter ambulans, sa hon och sprang upp till sin väska. Jag undersökte honom för att se om han hade några skador, jag hittade snart ett djupt jack i huvudet.
- Hämta våra handdukar, skrek jag till Sara som kastade ned 3 handdukar. Jag tryckte dom snabbt mot det blödande jacket så att han inte skulle förlora mer blod. Snart hörde vi ljudet av sirener. De hjälpte oss att bära upp den medvetslösa kroppen och sedan så åkte Sara med för att hjälpa till på sjukhuset och ge dom hans legitimation. Jag ringde upp hans föräldrar som blev förtvivlade och åkte till det sjukhus jag sa att han låg på. Plötsligt slog det mig, nu visste jag äntligen vad jag ville jobba med, jag ville rädda människor, till hösten skulle jag söka in till läkarlinjen, snart skulle mina nya drömmar uppfyllas.
The End

Skriven av: Josefine

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren