Publicerat
Kategori: Novell

Sorgfågel

Hon vaknade mitt i natten igen, hörde hur fågeln sjöng, en dyster men
ändå en vacker sång. Hon gick till fönstret och såg fågeln som satt på karmen. Hon kallade den för sorgfågel och sorgfågel hade blivit dennes namn. Ögonen var svarta som natten, Sorgfågel kollade på henne som ingen, nej ingen hade gjort förut. Sorgfågel flaxande tungt iväg och hon stängde fönstret, än en natt hade hon fått se Sorgfågel som hon nästan hade blivit förälskad i. Hans vackra, dystra och blanka ögon var det vackraste hon någonsin sett. Natten efter kom aldrig sångfågel, hon var ledsen. Så ledsen. Hon fick aldrig mer se honom.

Flera år senare flyttade det in en familj i huset bredvid. Hon kunde se familjen från sitt fönster, pojken var nog i samma ålder.
En dag mötte hon pojken på vägen, han stannade framför henne och bara kollade på henne. Ögonen var svarta som natten.
- ”Det är du som är sorgfågel”
Pojken nickade.
Hon log.
Hon var inte ensam längre.

Skriven av: Malin Lindberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren