Publicerat
Kategori: Novell

Spänning

Hon gick ner för stigen som låg i brunnsparken. Det var mörkt ute men några lampor var ändå tända men dom lyste bara upp någon kvadratmeter som inte hjälpte någonting. Hon gick ändå i vanlig takt och kände ingen rädsla för i hennes mp3 hörlurar hörde man ljudet av en schlagerhit som man antagligen kommer att tröttna på efter att bara har lyssnat på den några gånger. hon rörde sig sig smidigt ändå och man hörde klackarna slå i en cementerad gång som såg sleten ut. flickan som heter Elin har precis kommit med tunnelbanan ifrån jobbet som telefonförsäljare. Hon hade börjat jobba med detta jobb i bara några veckor och hon trivdes med det. Hon tänker att hoppas att Fredrik har lagat middag tills jag har kommit hem. Hon hoppas att hon ska komma fram till någon korvkiosk någon gång men stigen bara fortsätter. Hon börjar tänka lite på alla våldtäkter som har hänt senaste tiden och hon går lite fortare. Hon möter ett par pensionärer på stigen som är ute och går med stavar som inte hörs i marken på grund av musiken hon spelar. Hon hör inte när kvinnan och mannen hälsar och hon går bara vidare som inget har hänt. efter några minuters gående kommer hon ut på Horngatan som bara ligger några kvarter ifrån hennes lägenhet som ligger på Osalavägen. Efter en stund hör hon hur det hörs steg bakom henne och hon vänder sin blick bakåt men där är ingen, hon fortsätter men i en fortare takt, och det kör förbi några taxibilar och en buss som stannar några meter ifrån henne. Ut hoppar en man med munkjacka och han kollar på henne länge innan han går vidare mot andra hållet. Hon lugnar ner sin takt och höjer volymen på sin musik så hon inte ska kunna höra stegen bakom henne. Efter bara någon minut hör hon hur någon lägger sin hand på hennes axel. Det är en skinnhandske som är kall och den kallhet som handsken avger känner hon i hela kroppen och hon hejdar sig med ett ryck och börjar automatiskt att skrika. Skriket avslutas efter bara några sekunder då den andra skinnhandsken lägger sin hand på hennes mun som hindrar hennes skrik tvärt. Hon vänder sig om och ser mannen som gick av bussen vid Horngatan. Han börjar dra i henne och hon försöker streta imot men det går inte han är för stark. Hon ger sig inte och biter i skinnhandsken som släpper hennes mun och hon avger det största hjälp hon någonsin har skrikit. Pensionärerna som hon innan mötte henne hör hennes skrik och ser att en man har börjat dra i henne och den manliga pensionären tar upp sin telefon och ringer till polisen och dom kommer efter bara någon minut och då står mannen där fortfarande och kämpar med att få ner Elin på den kalla asfalten som han precis har lyckats med. Två polismän rycker upp dörrarna drar bort mannen och sätter handbojor på honom som han motstrevigt tar på sig. Elin är i chocktillstånd och det kommer ambulans och hämtar henne. Efter tre dagar kommer pensionärerna och hälsar på Elin och Elin ger dom en weekend på ett spa som tack för att dom räddade henne. Efter två dagar till fick Elin åka hem.

Ska sånt här hända som en vardag för oss människor.Stå emot grupptryck och gatuvåld.

MVH TJ94

Skriven av: Timpan

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren