Publicerat
Kategori: Novell

Spegel

Spegel

spegel spegel på väggen där säg vem som sjönast i landet är..
det är du det är du svarade speglen.
jag vaknade ur min dröm och gnuggade mig i ögonen.
tänk om det ändå skulle vara sanning. jag stiger upp och tittar mig i spegeln.
det bruna håret spretar år alla håll. ansiktet är helt vitt. ok inte helt vitt. jag ser jusst nu ut som en flugsvamp. med vitt ansikte med röda prickar. Röda prickar i det mulliga ansiktet. jag drar ut byrolådan och upptäker att alla snygga kläder är borta. smutsiga kan man oxå säga. jag går ner till min toalett som ligger på nerdevåningen och durchar och sminkar mig. häller i två ton med gele i håret och försköker att tämja det. resultatet blev rätt så bra. jag drar en ful rosa tröjja över huvudet och tar på mig mina utslitna lee jeans. käkar frukost och cycklar sedan det till bussen tillsammans med mina vidriga småsyskon frida och gustav. Bussen är försenad som vanligt och när den äntligen kommer så ser vi att det är den lilla skit bussen. ´vi har döpt den till den lilla skit bussen för att den alltid är så jävla kall fula och obekväma säten och inte blir det bättre med att det är fula sura busschafören som kör skit bussen. När jag kommer till skolan är det helt dött på skolgården. inte en kotte. jag går in i min korridor och där är det en ljudnivå som den dövaste gubbdjävlen i kirunna skulle kunna höra.
bollar åker hitochdit och dem som skall föreställa mina klasskompissar berer sig som dagis barn.
dagen är lika trista som vanligt alla dagar i skolan är skit tur att man skall byta skola snart. till högstadiet skall jag minnsan.
tänka sig va??? efter middan tillbringar jag med en mattebok framför mig och försöker iallafall lösa skittalen i den lilla fina boken. när jag går och lägger mig är jag såå trött. men inte så trött att jag inte kan drömma min spegeldröm igen.
spegel på väggen där säg vem som sjönast i landet är..
det är du det är du svarade speglen.
jag vaknade ur min dröm och gnuggade mig i ögonen.
tänk om det ändå skulle vara sanning. jag stiger upp och tittar mig i spegeln.
det bruna håret spretar år alla håll. ansiktet är helt vitt. ok inte helt vitt. jag ser jusst nu ut som en flugsvamp...................................................

Skriven av: c@rro

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren